Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda má novou posilu skautského oddílu. První fotky Octavie Scout

  10:00aktualizováno  10:00
Rok po představení nové generace octavie dorazí do lehkého terénu vyšňořená verze Scout. Na pohled zaujme oplastování, praktik ocení možnost tahat až dvoutunový přívěs.

Škoda Octavia Scout | foto: Škoda Auto

Škoda nabízí třetí novodobou generaci octavie s pohonem všech kol už od loňska. Teď je ovšem na startu provedení s tradičními doplňky, které přidávají nejdůležitějšímu modelu značky dobrodružnější říz.

Fotogalerie

Kromě oplastování se zlepšily také užitné vlastnosti kombíkové octavie. Maximální přípustná hmotnost taženého přívěsu vzrostla na dvě tuny. Zvětšily se také nájezdové úhly.

Oproti standardnímu kombíku má scout také o 33 milimetrů zvýšený podvozek. U předchůdce toho dosáhli hlavně montáží pneumatik s vyšším profilovým číslem. Nový scout má dorazit na sedmnáctipalcových ráfcích, jestli použili podvozkáři stejný fígl, nebo zda jsou komponenty podvozku odlišné, zjistíme až po premiéře, která je naplánovaná na začátek března na autosalon do Ženevy. 

Na příplatek za skautské provedení octavie je ještě brzy, ceny budou pravděpodobně ohlášené právě při ženevské premiéře. Za pohon všech kol se u standardní octavie připlácí 55 tisíc. Pohon všech kol je u octavie už tradičně k mání jen pro kombíky.

Může se hodit

Sháníte nový automobil? Líbí se Vám Škoda Octavia? Pořiďte si ji ještě dnes. Vybírejte z nabídky nových i ojetých vozů na Automodul.cz

Škodovka zatím jen prozradila, že v ceníku nejnovějšího scouta v nabídce budou tři motory. Složení nabídky by tedy mělo kopírovat Octavii 4x4. Do Octavie Scout tedy bude na výběr mezi turbobenzinem 1,8 TSI a dvěma turbodiesely 1,6 a 2,0 s výkony 77 a 110 kW. Benziňák je nyní v nabídce jen s automatickou převodovkou, turbodiesely jen s manuálem, na tom se asi nic měnit nebude.

Sílu rozděluje mezi nápravy spojka Haldex 5. generace, díky tomu bude mít scout ve všech provedeních víceprvkovou zadní nápravu, standardní "nízké" octavie dostávají pouze verze s motory s výkonem nad 110 kW.

Octavia Scout byla velmi žádané zboží. V předchozí generaci měla Škoda problém s výpadkem dodávek spojek Haldex, takže toto provedení na čas stáhla z nabídky (čtěte zde).





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.