Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda má novou posilu skautského oddílu. První fotky Octavie Scout

  10:00aktualizováno  10:00
Rok po představení nové generace octavie dorazí do lehkého terénu vyšňořená verze Scout. Na pohled zaujme oplastování, praktik ocení možnost tahat až dvoutunový přívěs.

Škoda Octavia Scout | foto: Škoda Auto

Škoda nabízí třetí novodobou generaci octavie s pohonem všech kol už od loňska. Teď je ovšem na startu provedení s tradičními doplňky, které přidávají nejdůležitějšímu modelu značky dobrodružnější říz.

Fotogalerie

Kromě oplastování se zlepšily také užitné vlastnosti kombíkové octavie. Maximální přípustná hmotnost taženého přívěsu vzrostla na dvě tuny. Zvětšily se také nájezdové úhly.

Oproti standardnímu kombíku má scout také o 33 milimetrů zvýšený podvozek. U předchůdce toho dosáhli hlavně montáží pneumatik s vyšším profilovým číslem. Nový scout má dorazit na sedmnáctipalcových ráfcích, jestli použili podvozkáři stejný fígl, nebo zda jsou komponenty podvozku odlišné, zjistíme až po premiéře, která je naplánovaná na začátek března na autosalon do Ženevy. 

Na příplatek za skautské provedení octavie je ještě brzy, ceny budou pravděpodobně ohlášené právě při ženevské premiéře. Za pohon všech kol se u standardní octavie připlácí 55 tisíc. Pohon všech kol je u octavie už tradičně k mání jen pro kombíky.

Může se hodit

Sháníte nový automobil? Líbí se Vám Škoda Octavia? Pořiďte si ji ještě dnes. Vybírejte z nabídky nových i ojetých vozů na Automodul.cz

Škodovka zatím jen prozradila, že v ceníku nejnovějšího scouta v nabídce budou tři motory. Složení nabídky by tedy mělo kopírovat Octavii 4x4. Do Octavie Scout tedy bude na výběr mezi turbobenzinem 1,8 TSI a dvěma turbodiesely 1,6 a 2,0 s výkony 77 a 110 kW. Benziňák je nyní v nabídce jen s automatickou převodovkou, turbodiesely jen s manuálem, na tom se asi nic měnit nebude.

Sílu rozděluje mezi nápravy spojka Haldex 5. generace, díky tomu bude mít scout ve všech provedeních víceprvkovou zadní nápravu, standardní "nízké" octavie dostávají pouze verze s motory s výkonem nad 110 kW.

Octavia Scout byla velmi žádané zboží. V předchozí generaci měla Škoda problém s výpadkem dodávek spojek Haldex, takže toto provedení na čas stáhla z nabídky (čtěte zde).





Nejčtenější

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.