Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový scout dostane silný nafťák z Octavie RS

Exkluzivně aktualizováno 
Zdálo se to jasné. Nabídka motorů pro Octavii Scout okopíruje skladbu klasické octavie 4x4. Jenže nakonec to vypadá na zajímavější nabídku superdieselu ze sportovní verze RS.

Škoda Octavia Scout | foto: Škoda Auto

Octavia RS v provedení s turbodieselem je sice méně výkonná než benzinové provedení, ale říz jí rozhodně nechybí. Doteď byl dvoulitrový agregát nové generace (EA288), který koncern VW představil se svou modulární platformou MQB, vyhrazen v provedení se 135 kilowatty jen pro RSo.

Fotogalerie

S příchodem scouta se to má změnit. V prvním oficiálním materiálu o nové verzi octavie, kterou Škoda představí na autosalonu v Ženevě za tři týdny, se píše: "V nabídce jsou dva vznětové motory a jeden motor zážehový." Víc informací schází.

Tři motory v nabídce má i klasická kombíková octavia s pohonem 4x4 obstarávaným haldexovou spojkou. Je to benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI (132 kW) výhradně spojený s automatem DSG a diesely 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (110 kilowatt). 

Může se hodit

Hledáte nové auto a škodovka by byla tím pravým pro vás? Vyberte si ji na Automodul.cz. Nabízíme vám více než 4 000 vozů této značky.

U scoutu bude podle dvou důvěryhodných zdrojů iDNES.cz nabídka pozměněna. Benziňák zůstane, jenže místo slabšího turbodieselu převezme dvoulitrový 110kilowattový čtyřválec, který je u obyčejné octavie nejsilnější naftovou nabídkou. Vrcholovým turbodieselem scouta se totiž stane motor z Octavie RS. Je to stejný dvoulitr, ovšem vylepšený na 135 kilowatt, tedy 184 koní.

To je motor, který prozatím pořídíte jen do Octavie RS. Zařazení do scoutu má tedy podtrhnout, že to není jen "oplastovaná" octavia combi na větších kolech, ale trochu lepší zboží.

Oba dobře informované zdroje iDNES.cz se shodují také na tom, že silnější turbodiesel bude spřažen výhradně s dvouspojkovým automatem DSG.





Nejčtenější

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.