Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový scout dostane silný nafťák z Octavie RS

Exkluzivně aktualizováno 
Zdálo se to jasné. Nabídka motorů pro Octavii Scout okopíruje skladbu klasické octavie 4x4. Jenže nakonec to vypadá na zajímavější nabídku superdieselu ze sportovní verze RS.

Škoda Octavia Scout | foto: Škoda Auto

Octavia RS v provedení s turbodieselem je sice méně výkonná než benzinové provedení, ale říz jí rozhodně nechybí. Doteď byl dvoulitrový agregát nové generace (EA288), který koncern VW představil se svou modulární platformou MQB, vyhrazen v provedení se 135 kilowatty jen pro RSo.

Fotogalerie

S příchodem scouta se to má změnit. V prvním oficiálním materiálu o nové verzi octavie, kterou Škoda představí na autosalonu v Ženevě za tři týdny, se píše: "V nabídce jsou dva vznětové motory a jeden motor zážehový." Víc informací schází.

Tři motory v nabídce má i klasická kombíková octavia s pohonem 4x4 obstarávaným haldexovou spojkou. Je to benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI (132 kW) výhradně spojený s automatem DSG a diesely 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (110 kilowatt). 

Může se hodit

Hledáte nové auto a škodovka by byla tím pravým pro vás? Vyberte si ji na Automodul.cz. Nabízíme vám více než 4 000 vozů této značky.

U scoutu bude podle dvou důvěryhodných zdrojů iDNES.cz nabídka pozměněna. Benziňák zůstane, jenže místo slabšího turbodieselu převezme dvoulitrový 110kilowattový čtyřválec, který je u obyčejné octavie nejsilnější naftovou nabídkou. Vrcholovým turbodieselem scouta se totiž stane motor z Octavie RS. Je to stejný dvoulitr, ovšem vylepšený na 135 kilowatt, tedy 184 koní.

To je motor, který prozatím pořídíte jen do Octavie RS. Zařazení do scoutu má tedy podtrhnout, že to není jen "oplastovaná" octavia combi na větších kolech, ale trochu lepší zboží.

Oba dobře informované zdroje iDNES.cz se shodují také na tom, že silnější turbodiesel bude spřažen výhradně s dvouspojkovým automatem DSG.





Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

Sbarro Mojave
Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.