Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový scout dostane silný nafťák z Octavie RS

Exkluzivně aktualizováno 
Zdálo se to jasné. Nabídka motorů pro Octavii Scout okopíruje skladbu klasické octavie 4x4. Jenže nakonec to vypadá na zajímavější nabídku superdieselu ze sportovní verze RS.

Škoda Octavia Scout | foto: Škoda Auto

Octavia RS v provedení s turbodieselem je sice méně výkonná než benzinové provedení, ale říz jí rozhodně nechybí. Doteď byl dvoulitrový agregát nové generace (EA288), který koncern VW představil se svou modulární platformou MQB, vyhrazen v provedení se 135 kilowatty jen pro RSo.

Fotogalerie

S příchodem scouta se to má změnit. V prvním oficiálním materiálu o nové verzi octavie, kterou Škoda představí na autosalonu v Ženevě za tři týdny, se píše: "V nabídce jsou dva vznětové motory a jeden motor zážehový." Víc informací schází.

Tři motory v nabídce má i klasická kombíková octavia s pohonem 4x4 obstarávaným haldexovou spojkou. Je to benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI (132 kW) výhradně spojený s automatem DSG a diesely 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (110 kilowatt). 

Může se hodit

Hledáte nové auto a škodovka by byla tím pravým pro vás? Vyberte si ji na Automodul.cz. Nabízíme vám více než 4 000 vozů této značky.

U scoutu bude podle dvou důvěryhodných zdrojů iDNES.cz nabídka pozměněna. Benziňák zůstane, jenže místo slabšího turbodieselu převezme dvoulitrový 110kilowattový čtyřválec, který je u obyčejné octavie nejsilnější naftovou nabídkou. Vrcholovým turbodieselem scouta se totiž stane motor z Octavie RS. Je to stejný dvoulitr, ovšem vylepšený na 135 kilowatt, tedy 184 koní.

To je motor, který prozatím pořídíte jen do Octavie RS. Zařazení do scoutu má tedy podtrhnout, že to není jen "oplastovaná" octavia combi na větších kolech, ale trochu lepší zboží.

Oba dobře informované zdroje iDNES.cz se shodují také na tom, že silnější turbodiesel bude spřažen výhradně s dvouspojkovým automatem DSG.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.