Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový scout dostane silný nafťák z Octavie RS

Exkluzivně aktualizováno 
Zdálo se to jasné. Nabídka motorů pro Octavii Scout okopíruje skladbu klasické octavie 4x4. Jenže nakonec to vypadá na zajímavější nabídku superdieselu ze sportovní verze RS.

Škoda Octavia Scout | foto: Škoda Auto

Octavia RS v provedení s turbodieselem je sice méně výkonná než benzinové provedení, ale říz jí rozhodně nechybí. Doteď byl dvoulitrový agregát nové generace (EA288), který koncern VW představil se svou modulární platformou MQB, vyhrazen v provedení se 135 kilowatty jen pro RSo.

Fotogalerie

S příchodem scouta se to má změnit. V prvním oficiálním materiálu o nové verzi octavie, kterou Škoda představí na autosalonu v Ženevě za tři týdny, se píše: "V nabídce jsou dva vznětové motory a jeden motor zážehový." Víc informací schází.

Tři motory v nabídce má i klasická kombíková octavia s pohonem 4x4 obstarávaným haldexovou spojkou. Je to benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI (132 kW) výhradně spojený s automatem DSG a diesely 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (110 kilowatt). 

Může se hodit

Hledáte nové auto a škodovka by byla tím pravým pro vás? Vyberte si ji na Automodul.cz. Nabízíme vám více než 4 000 vozů této značky.

U scoutu bude podle dvou důvěryhodných zdrojů iDNES.cz nabídka pozměněna. Benziňák zůstane, jenže místo slabšího turbodieselu převezme dvoulitrový 110kilowattový čtyřválec, který je u obyčejné octavie nejsilnější naftovou nabídkou. Vrcholovým turbodieselem scouta se totiž stane motor z Octavie RS. Je to stejný dvoulitr, ovšem vylepšený na 135 kilowatt, tedy 184 koní.

To je motor, který prozatím pořídíte jen do Octavie RS. Zařazení do scoutu má tedy podtrhnout, že to není jen "oplastovaná" octavia combi na větších kolech, ale trochu lepší zboží.

Oba dobře informované zdroje iDNES.cz se shodují také na tom, že silnější turbodiesel bude spřažen výhradně s dvouspojkovým automatem DSG.





Nejčtenější

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.