Škoda Octavia Scout

Škoda Octavia Scout | foto: Škoda Auto

Nový scout dostane silný nafťák z Octavie RS

  • 38
Zdálo se to jasné. Nabídka motorů pro Octavii Scout okopíruje skladbu klasické octavie 4x4. Jenže nakonec to vypadá na zajímavější nabídku superdieselu ze sportovní verze RS.

Octavia RS v provedení s turbodieselem je sice méně výkonná než benzinové provedení, ale říz jí rozhodně nechybí. Doteď byl dvoulitrový agregát nové generace (EA288), který koncern VW představil se svou modulární platformou MQB, vyhrazen v provedení se 135 kilowatty jen pro RSo.

S příchodem scouta se to má změnit. V prvním oficiálním materiálu o nové verzi octavie, kterou Škoda představí na autosalonu v Ženevě za tři týdny, se píše: "V nabídce jsou dva vznětové motory a jeden motor zážehový." Víc informací schází.

Tři motory v nabídce má i klasická kombíková octavia s pohonem 4x4 obstarávaným haldexovou spojkou. Je to benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI (132 kW) výhradně spojený s automatem DSG a diesely 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (110 kilowatt). 

U scoutu bude podle dvou důvěryhodných zdrojů iDNES.cz nabídka pozměněna. Benziňák zůstane, jenže místo slabšího turbodieselu převezme dvoulitrový 110kilowattový čtyřválec, který je u obyčejné octavie nejsilnější naftovou nabídkou. Vrcholovým turbodieselem scouta se totiž stane motor z Octavie RS. Je to stejný dvoulitr, ovšem vylepšený na 135 kilowatt, tedy 184 koní.

To je motor, který prozatím pořídíte jen do Octavie RS. Zařazení do scoutu má tedy podtrhnout, že to není jen "oplastovaná" octavia combi na větších kolech, ale trochu lepší zboží.

Oba dobře informované zdroje iDNES.cz se shodují také na tom, že silnější turbodiesel bude spřažen výhradně s dvouspojkovým automatem DSG.