Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to oficiální: Octavia má litrový tříválec, už se dá objednat

  12:29aktualizováno  14:01
Nejdůležitější model Škody dostává pod kapotu poprvé v historii tříválcový motor. Provedení s benzinovým přeplňovaným motorem 1,0 TSI figuruje v novém ceníku, který platí ode dneška. Octavia s tříválcem startuje s cenovkou 395 900 korun. Základní model má však i nadále čtyřválec.

Motor 1,0 TSI | foto: Volkswagen

Nejlevnější Octavii se startovací cenovkou 354 900 korun i nadále zůstal čtyřválec, je to motor 1,2 TSI se 63 kilowatty.

Litrový benzinový přeplňovaný motor 1,0 TSI nahrazuje silnější provedení dvanáctistovky TSI, které mělo 81 kW a 175 Nm.

Litr s výkonem 85 kW a maximem točivého momentu 200 Nm je oproti čtyřválci, který nahrazuje, o necelý půllitr úspornější (tabulková hodnota spotřeby je 4,5 l/100 km), výkonnější a má také lepší dynamické parametry. Litrová octavia má podle továrních údajů pokořit dvoustovku. Pro srovnání: s motorem 1,2 TSI 81 kW byla maximální rychlost 199 km/h, s 1,0 TSI to je 202 km/h. S novým motorem je také rychlejší ve sprintu z nuly na stovku (9,9 sekundy versus 10,1).

Motor známý z VW Polo, Audi A1 nebo Seatu Ibiza by si měl s velkou Octavií poradit. Prokazuje to už pod kapotou VW Golf v úsporné verzi BlueMotion, což je technicky téměř identické auto jako Octavia. Český model má i přes delší karoserii podle tabulek jen o dvacet kilogramů vyšší hmotnost. Oproti dvanáctistovce je cenovka litrového provedení o pět tisíc vyšší.

Paradoxní je, že tento motor dostává Octavia dříve než Fabia, pro kterou je určitě vhodnější.

V Octavii je motor spojený s šestistupňovým manuálem, nebo za příplatek 47 tisíc se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.

Za tříválcovou octavii s karoserií kombi, automatem a nejvyšší možnou výbavou Style lze utratit 583 900 korun. Litrový motor nelze koupit pro nóbl provedení Laurin&Klement.

„První vozy dorazí do showroomu v půlce června,“ uvedl pro iDNES.cz Vítek Pelc z tiskového oddělení automobilky.

Octavia dostala do čerstvého ceníku také nové prvky výbavy jako zadní parkovací kameru nebo bezdrátovou nabíječku mobilů. Za příplatek 25 tisíc lze pořídit i adaptivní tlumiče.

Octavia má podle neoficiálních informací letos projít faceliftem, při kterém dostane nová dělená přední světla (čtěte více).

Projděte si výrobu octavií krok za krokem:

Autor:




Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.