Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to oficiální: Octavia má litrový tříválec, už se dá objednat

  12:29aktualizováno  14:01
Nejdůležitější model Škody dostává pod kapotu poprvé v historii tříválcový motor. Provedení s benzinovým přeplňovaným motorem 1,0 TSI figuruje v novém ceníku, který platí ode dneška. Octavia s tříválcem startuje s cenovkou 395 900 korun. Základní model má však i nadále čtyřválec.

Motor 1,0 TSI | foto: Volkswagen

Nejlevnější Octavii se startovací cenovkou 354 900 korun i nadále zůstal čtyřválec, je to motor 1,2 TSI se 63 kilowatty.

Litrový benzinový přeplňovaný motor 1,0 TSI nahrazuje silnější provedení dvanáctistovky TSI, které mělo 81 kW a 175 Nm.

Litr s výkonem 85 kW a maximem točivého momentu 200 Nm je oproti čtyřválci, který nahrazuje, o necelý půllitr úspornější (tabulková hodnota spotřeby je 4,5 l/100 km), výkonnější a má také lepší dynamické parametry. Litrová octavia má podle továrních údajů pokořit dvoustovku. Pro srovnání: s motorem 1,2 TSI 81 kW byla maximální rychlost 199 km/h, s 1,0 TSI to je 202 km/h. S novým motorem je také rychlejší ve sprintu z nuly na stovku (9,9 sekundy versus 10,1).

Motor známý z VW Polo, Audi A1 nebo Seatu Ibiza by si měl s velkou Octavií poradit. Prokazuje to už pod kapotou VW Golf v úsporné verzi BlueMotion, což je technicky téměř identické auto jako Octavia. Český model má i přes delší karoserii podle tabulek jen o dvacet kilogramů vyšší hmotnost. Oproti dvanáctistovce je cenovka litrového provedení o pět tisíc vyšší.

Paradoxní je, že tento motor dostává Octavia dříve než Fabia, pro kterou je určitě vhodnější.

V Octavii je motor spojený s šestistupňovým manuálem, nebo za příplatek 47 tisíc se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.

Za tříválcovou octavii s karoserií kombi, automatem a nejvyšší možnou výbavou Style lze utratit 583 900 korun. Litrový motor nelze koupit pro nóbl provedení Laurin&Klement.

„První vozy dorazí do showroomu v půlce června,“ uvedl pro iDNES.cz Vítek Pelc z tiskového oddělení automobilky.

Octavia dostala do čerstvého ceníku také nové prvky výbavy jako zadní parkovací kameru nebo bezdrátovou nabíječku mobilů. Za příplatek 25 tisíc lze pořídit i adaptivní tlumiče.

Octavia má podle neoficiálních informací letos projít faceliftem, při kterém dostane nová dělená přední světla (čtěte více).

Projděte si výrobu octavií krok za krokem:

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.