Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia: velký kufr vylepšil malý jeřáb

aktualizováno 
Chvála ručního ovládání z plzeňské firmy Meta a kritika horšího nastupování přes mohutný práh a současně malého prostoru na zadních sedadlech -
tak zní závěry testu, ve kterém upravenou Škodu Octavia 1.8 20V prověřil tělesně handicapovaný řidič.
Mladoboleslavská Škoda Auto vyrobila pro ministry octavie s prodlouženým rozvorem, aby měli více pohodlí na zadních sedadlech. Stejná úprava by pomohla v cestování i tělesně postiženým lidem. U Škody Octavia je výborný velký kufr. Ten byl navíc u testovaného vozu vybaven malým jeřábem, který během testu zvedl do prostoru pro zavazadla leccos: vozík, pytle cementu, kočárek i basu piva. Pomůcka stojí necelých deset tisíc korun, které formou příspěvku hradí stát. Snad jedinou nevýhodou kufru octavie je jeho těžké víko. U testovaného vozu, který měl za sebou 80 tisíc kilometrů, ztěžovaly zavírání pátých dveří také unavené plynové vzpěry. Poutko sloužící k zavírání kufru si každý vozíčkář musí upravit podle svých potřeb. Za volantem se cítí imobilní řidič dobře i díky pohodlným sedačkám s dobrým bočním vedením, jež je pro postiženého důležitější než u zdravých lidí. Horší momenty přináší nastupování a vystupování z octavie. Přes rozměrný práh je cesta pro více postiženého člověka hodně namáhavá. Naopak mnoho vozíčkářů - majitelů octavií si chválí pevné aretační body zadních dveří, které ulehčují manipulaci s vozíkem při nakládání i vykládání. Dobrý dojem zanechalo ruční ovládání s elektronickou spojkou a plynem. Jediným nedostatkem je prodleva plynu, která se u ručního ovládání zdá ještě delší než u běžného akcelerátoru v pedálu. Handicap se citelně projevuje především při parkování nebo jízdě v koloně. Při státním příspěvku a odečtení daně lze nejlevnější Škodu Octavia 1.4 pořídit za 186 tisíc korun. Kdo chce verzi kombi a k tomu úsporný naftový motor 1.9 SDI, ten zaplatí 246 tisíc korun, slabší ze dvou turbodieselů 1.9 TDI přijde na 299 tisíc korun.
Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.