Škoda v polovině roku zahájila provoz Digitální laboratoře, která má vyvíjet nové aplikace pro její vozy a hledat nové obchodní příležitosti v oblasti digitalizace.

Škoda v polovině roku zahájila provoz Digitální laboratoře, která má vyvíjet nové aplikace pro její vozy a hledat nové obchodní příležitosti v oblasti digitalizace. | foto: Škoda

Jízdní řád Škody: hybridní octavia pro Čínu a crossover velikosti fabie

  • 7
Škoda Auto plánuje na začátku příštího roku vyjet s modernizovanou octavií třetí generace. Novou tvář stěžejního modelu nejspíš představí ještě před březnovým autosalonem v Ženevě. Nová generace kompaktního SUV Yeti pak bude mít premiéru až na podzim na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Octavii čekají novinky: u faceliftu bude hlavní viditelná změna v podobě dělených předních světlometů (více čtěte zde), lehce pozměněná bude i záď, ale auto má hlavně dostat další elektronickou výbavu, kterou disponuje Škoda Superb nebo Kodiaq.

Škoda Yeti by měl být zcela nový vůz s většími rozměry proti stávající generaci. Vyrábět se bude spolu se svým dvojčetem Seatem Ateca v Kvasinách. Modelovou ofenzivu Škody příští rok doplní modernizované verze vozů Citigo a Rapid. Uvedly to důvěryhodné zdroje z automobilky.

Příští rok modernizace, za dva roky první hybrid

V roce 2018 přijde na řadu modernizovaná fabie a ještě v tomto roce nebo o rok později by se měla objevit verze kupé velkého SUV Kodiaq. Kupé se sníženou zádí bude určitě k dispozici pro čínský trh, ale automobilka zvažuje i nasazení v Evropě. Po roce 2018 by měl vyjet i první crossover Škody, zhruba o velikosti fabie. Crossover pod názvem Arona představí sesterský Seat už příští rok (čtěte více).

V roce 2019 počítá Škoda s uvedením prvního hybridního vozu. Podle předsedy představenstva Bernharda Maiera má být prvním hybridním modelem v Evropě Superb, v Číně s hybridním pohonem přijdou Škoda Octavia a Kodiaq. Zatím podle něj ale nepadlo konečné rozhodnutí, kdy budou tyto modely uvedeny na konkrétní trhy.

Škoda v polovině roku zahájila provoz Digitální laboratoře, která má vyvíjet nové aplikace pro vozy a hledat nové obchodní příležitosti v oblasti digitalizace. Laboratoř zatím funguje na bázi partnerství s jinou společností. Do konce roku má podle Maiera začít fungovat jako nová samostatná firma se sídlem v Praze.

,