Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda odhalila svůj nejmenší vůz. Citigo vyjede v listopadu

  20:00aktualizováno  20:00
Mladoboleslavská automobilka poprvé ukázala konečnou podobu svého nejmenšího vozu. Tři a půl metrů dlouhý minivůz s názvem Citigo má oslovit především starší zákazníky z větších měst nebo sloužit jako další auto do rodiny.

Škoda Citigo | foto: Škoda

Škoda nový vůz oficiálně představila novinářům v úterý, do prodeje se dostane v Česku během listopadu. Od začátku léta příštího roku bude auto prodávat po celé Evropě. "Je to auto pro evropský trh. Cena bude nižší než u Volkswagenu Up!," tvrdí šéf automobilky Winfried Vahland.

Dá se očekávat, že se cena bude pohybovat kolem 180 tisíc korun. Oproti svému bratrovi VW Up! se nový vůz vyráběný na stejné lince v Bratislavě příliš neliší, přesto pár rozdílů na nové škodovce je.

Škoda Citigo

Například má větší zadní okénko nebo mírně jinak upravený nárazník. Liší se i světla, především zadní, u kterých si Škoda ponechala opět svůj typický tvar C. "Je to škodovka se svými typickými rysy," tvrdí Vahland. Oproti Volkswagenu Up! je o 23 milimetrů delší, jinak jsou všechny rozměry včetně 251litrového kufru stejné. Nový vůz vyjede nejprve v třídveřové verzi, od léta příštího roku v pětidveřovém provedení.

V nabídce budou dva litrové tříválcové motory, pouze na benzin. Jeden s výkonem 44 kW, druhý o 11 kW silnější. Kombinovaná spotřeba má dosáhnout 4,5 litrů na sto kilometrů. Podle Vahlanda firma zvažuje i verzi na stlačený zemní plyn nebo i jako elektromobil.

Firma zatím nabídne auto ve čtyřech různých variantách podle výbavy. V dražších verzích bude v nabídce například i brzdový asistent, který reaguje na nebezpečí kolize s jiným autem. Uvnitř se automobilka chlubí několika prvky podle jejich sloganu Simply Clever, například plastovým držákem na parkovací lístek či fotku na palubní desce nebo pouzdrem na mobil na straně sedačky spolujezdce.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.