Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda opět v Británii vyhrála

  17:24aktualizováno  17:24
Úspěšná ocenění mladoboleslavských vozů ve Spojeném Království neberou konce. Nejnověji Škoda uspěla i v rozsáhlém průzkumu spokojenosti majitelů se svými vozy. Celkově značka obsadila třetí místo, octavia dokonce ve své třídě vyhrála a jako jediné se jí podařilo pokořit japonské konkurenty.

Co především britští majitelé octavií oceňovali? Zejména úroveň servisu a provozní náklady. V těchto hlediscích získal tuzemský vůz jako jediný známku "výborný", čímž překonal veškerou konkurenci. Velice dobře ale dopadly i motory, sedadla a také design. Zdá se, že právě konzervativní stylistika je pro britský trh ideální strategií.

Britští dealeři Škody se mohou těšit i z úspěchu ve třídě "supermini", kam Ostrované zařazují fabii i felicii. Modernější mladoboleslavský model se umístil ve své kategorii hned za Toyotou Yaris, která navíc získala i absolutní prvenství. I již poměrně vysloužilá felicia se umístila skvěle. Skončila čtvrtá ve třídě, mezi všemi 208 porovnávanými vozy pak na 16-tém místě.

Fabia získala body také za provozní náklady, zejména pak za cenově přijatelný servis. Nabízí prý i nadstandartní pohodlí, přičemž sedadla dokonce považují její majitelé za nejlepší ve své třídě. Kritika naopak směřuje ke stěračům a ostřikovačům.

Průzkumu uznávané britské společnosti JD Power se zúčastnilo na 28 tisíc řidičů, kteří hodnotili především kvalitu a půvab svých vozidel, roli hrály i náklady a spokojenost se servisem. Mezi respondenty byli zařazeni pouze ti zákazníci, kteří auto pořídili v době od září 1999 do srpna 2000 a měli tak dostatek času na důkladné seznámení se s vozem. Tazatelům šlo především o subjektivní pocit řidičů.

Dle výsledků ankety je tedy zřejmé, že Britové preferující levnější značky jsou spokojenější. Naopak dražší modely si až na vyjímky majitelé zrovna neoblíbili.
 
Z 208 sledovaných aut okupovaly nejvyšší příčky v naprosté většině pouze japonské vozy. Mezi automobily ze Země vycházejícího slunce se podařilo výrazněji vklínit jen tuzemské automobilce. Ta uspěla se svojí celou modelovou řadou, jiní evropští výrobci zabodovali maximálně s jedním či dvěma modely. Tento výsledek je v Británii pro dříve opovrhovanou automobilku dalším potvrzením "změny", kterou se snaží marketéři značky konzervativní veřejnosti vštípit.

Následující tabulky uvádí míru spokojenosti majitelů s jejich vozy. Rozdělení do tříd jsme pro zachování objektivity ponechali v původním rozvržení.

Třída minivozů (supermini)

model míra spokojenosti
1. Toyota Yaris

88,1%

2. Škoda Fabia

84,6%

3. Hyundai Amica

83,6%

4. Škoda Felicia

82,8%

Třída malých vozů

model míra spokojenosti
1. Toyota Corolla

83,4%

2. Proton Wira

82,0%

3. Audi A3

81,8%

Třída rodinných vozů

model míra spokojenosti
1. Škoda Octavia

85,1%

2. Mazda 626

83,3%

3. Subaru Legacy

83,1%

Vyšší třída a luxusní automobily

model míra spokojenosti
1. Lexus IS200

85,8%

2. Jaguar XJ

85,1%

3. BMW řada 5

84,7%

Sportovní kupé a roadstery

model míra spokojenosti
1. Toyota Celica

83,1%

2. Mazda MX-5

82,7%

3. Mercedes CLK

82,3%

Velkoprostorové vozy

model míra spokojenosti
1. Toyota Picnic

81,9%

2. Mazda Premacy

80,7%

3. Citroen Xsara Picasso

80,2%

Třída off-roadů

model míra spokojenosti
1. Subaru Forester

83,0%

2. Honda H-RV

82,2%

3. Honda C-RV

81,8%

Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.