Co především britští majitelé octavií oceňovali? Zejména úroveň servisu a provozní náklady. V těchto hlediscích získal tuzemský vůz jako jediný známku "výborný", čímž překonal veškerou konkurenci. Velice dobře ale dopadly i motory, sedadla a také design. Zdá se, že právě konzervativní stylistika je pro britský trh ideální strategií.
Britští dealeři Škody se mohou těšit i z úspěchu ve třídě "supermini", kam Ostrované zařazují fabii i felicii. Modernější mladoboleslavský model se umístil ve své kategorii hned za Toyotou Yaris, která navíc získala i absolutní prvenství. I již poměrně vysloužilá felicia se umístila skvěle. Skončila čtvrtá ve třídě, mezi všemi 208 porovnávanými vozy pak na 16-tém místě.
Fabia získala body také za provozní náklady, zejména pak za cenově přijatelný servis. Nabízí prý i nadstandartní pohodlí, přičemž sedadla dokonce považují její majitelé za nejlepší ve své třídě. Kritika naopak směřuje ke stěračům a ostřikovačům.
Průzkumu uznávané britské společnosti JD Power se zúčastnilo na 28 tisíc řidičů, kteří hodnotili především kvalitu a půvab svých vozidel, roli hrály i náklady a spokojenost se servisem. Mezi respondenty byli zařazeni pouze ti zákazníci, kteří auto pořídili v době od září 1999 do srpna 2000 a měli tak dostatek času na důkladné seznámení se s vozem. Tazatelům šlo především o subjektivní pocit řidičů.
Dle výsledků ankety je tedy zřejmé, že Britové preferující levnější značky jsou spokojenější. Naopak dražší modely si až na vyjímky majitelé zrovna neoblíbili.
Z 208 sledovaných aut okupovaly nejvyšší příčky v naprosté většině pouze japonské vozy. Mezi automobily ze Země vycházejícího slunce se podařilo výrazněji vklínit jen tuzemské automobilce. Ta uspěla se svojí celou modelovou řadou, jiní evropští výrobci zabodovali maximálně s jedním či dvěma modely. Tento výsledek je v Británii pro dříve opovrhovanou automobilku dalším potvrzením "změny", kterou se snaží marketéři značky konzervativní veřejnosti vštípit.
Následující tabulky uvádí míru spokojenosti majitelů s jejich vozy. Rozdělení do tříd jsme pro zachování objektivity ponechali v původním rozvržení.
Třída minivozů (supermini)
model | míra spokojenosti | |
1. | Toyota Yaris |
88,1% |
2. | Škoda Fabia |
84,6% |
3. | Hyundai Amica |
83,6% |
4. | Škoda Felicia |
82,8% |
Třída malých vozů
model | míra spokojenosti | |
1. | Toyota Corolla |
83,4% |
2. | Proton Wira |
82,0% |
3. | Audi A3 |
81,8% |
Třída rodinných vozů
model | míra spokojenosti | |
1. | Škoda Octavia |
85,1% |
2. | Mazda 626 |
83,3% |
3. | Subaru Legacy |
83,1% |
Vyšší třída a luxusní automobily
model | míra spokojenosti | |
1. | Lexus IS200 |
85,8% |
2. | Jaguar XJ |
85,1% |
3. | BMW řada 5 |
84,7% |
Sportovní kupé a roadstery
model | míra spokojenosti | |
1. | Toyota Celica |
83,1% |
2. | Mazda MX-5 |
82,7% |
3. | Mercedes CLK |
82,3% |
Velkoprostorové vozy
model | míra spokojenosti | |
1. | Toyota Picnic |
81,9% |
2. | Mazda Premacy |
80,7% |
3. | Citroen Xsara Picasso |
80,2% |
Třída off-roadů
model | míra spokojenosti | |
1. | Subaru Forester |
83,0% |
2. | Honda H-RV |
82,2% |
3. | Honda C-RV |
81,8% |