Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Joyster se má vrátit. Škoda prý oživuje projekt malého kupé

  11:00aktualizováno  11:00
Podle britských novinářů má Škoda Joyster zelenou. Vedení mladoboleslavské automobilky sice kupé před časem odpískalo, ale podle nových informací atraktivní škodovka dostala druhou šanci a dočkáme se jí do konce roku.

Škoda poprvé prezentovala studii Joyster na autosalonu v Paříži před pěti lety. Pozitivně přijatý koncept ale uložila k ledu. Nyní přišel britský magazín Auto Express s překvapivou zprávou, že škodovka na joysteru usilovně pracuje a do prodeje by se mělo kupé dostat ještě do konce letošního roku.

Oproti konceptu sériový joyster dozná několik změn. Podle britského magazínu bude předek vozu podobný faceliftované octavii s velkými světly. Původní koncept naproti tomu ukázal styl, jakým se prezentuje později představený superb. Na zádi třídveřové škodovky se objeví průběžný pás zadních svítilen tak, jak ho už měla studie z roku 2006.

Kupé bude postaveno na platformě VW Golf. V rámci koncernu joyster doplní scirocco, se kterým bude mladoboleslavské kupé sdílet pohonné jednotky. Pod kapotou joysteru se tak objeví přeplňované benzínové motory 1,4 nebo turbodiesely s objemem dva litry.

Vrcholné provedení RS by potom mělo dostat zážehový přeplňovaný dvoulitr. Tato verze by měla zrychlit z nuly na stovku za šest sekund a dosahovat maximální rychlosti 250 km/h. Vedle šestistupňového manuálu bude montována i dvojspojková sedmistupňová převodovka DSG.

Pokud je pravda vše, co Britové píší, rozroste se nabídka Škody na sedm modelových řad. Šestou modelovou řadou bude minivůz postavený na bázi konceptu VW Up!, který by měla Škoda představit na podzim. V dohledné době se také dočkáme nového modelu označovaného A-Entry, který se zařadí mezi fabii a octavii.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.