Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda patří největší automobilce světa. Volkswagen předběhl Toyotu díky šrotovnému

  12:35aktualizováno  12:35
Být největší automobilkou světa si Volkswagen plánoval až na rok 2018, podle nejnovějších průzkumů je světovou jedničkou už teď.

Volkswagen Golf šesté generace | foto: Volkswagen

Volkswagen, který letos převzal automobilkou Porsche, za prvních devět měsíců letoška vyrobil 4,4 milionu aut a lehkých užitkových vozidel, uvádí čerstvá zpráva IHS Global Insight.

Dosavadní jednička, japonská Toyota ve stejném období vyrobila 4 miliony aut. "Toyota extrémně silně zabrzdila začátkem roku," řekl pro deník Guardian Christoph Stürmer, ředitel IHS Global Insight.

Třetí největší automobilkou světa je podle čerstvých statistik se 3,7 miliony vyrobenými automobily Ford.

Téměř osmdesát let držel první místo General Motors, než ho předběhla Toyota. Teď se GM s 3,6 miliony vyrobenými auty propadl na čtvrté místo. "Automobilka má kapacitu vyrábět 10 milionů aut ročně, letos očekává, že vyrobí 7 milionů aut," uvádí Guardian. Loni vyrobilo GM 9,24 milionu aut.

V Evropě prodal koncern VW za prvních devět měsíců letošního roku 622 853 aut, což znamená 34procentní nárůst.

Důležitým faktorem, který ovlivnil raketový vzestup německého koncernu, byly podle deníku Spiegel programy na obnovu vozového parku - šrotovné.

Volkswagen a jeho značky mají ve svých modelových řadách množství oblíbených malých modelů, které byly mezi zákazníky využívajícími šrotovací prémie velmi žádané.

Jedním z trháků na obrovském německém trhu byla i Škoda Fabia. Podle britského Autocaru zaznamenala malá škodovka nárůst prodejů v Německu o 92,4 procenta, Škoda Octavia vyrostla v Německu o 20,4 procenta. Úspěšně táhnou Evropou také nové modely VW. Golf zaznamenal nárůst evropských prodejů o 54,1 procent a polo o 56,2%.

Šéfové Volkswagenu slaví, ale stejně jako ostatní se potýkají s následky celosvětové krize. Koncernu ve třetím čtvrtletí klesl čistý zisk na 161 milionů eur z loňských 1,61 miliardy eur.

Toyota, která byla dlouhé roky vzorem ziskovosti a vysokých prodejů minulý týden oznámila, že za letošní rok počítá s miliardovými ztrátami.

značky koncernu volkswagen

Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, Lamborghini, Porsche, Bentley, Bugatti a Scania

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.