Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda obsadí terén: k yetimu polar, obr a možná i mrňous

  14:49aktualizováno  14:49
Úspěch yetiho povzbudil mladoboleslavskou automobilku k rozšiřování nabídky o další SUV a crossovery. Už rok je oficiální, že Škoda pracuje na velkém SUV, francouzský automagazín Automobile-magazine přidává nové informace o dalším chystaném lehce terénním modelu, který má být menší než yeti.

Škoda Yeti upravená společností Benet jako koncept BT Etape | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Malé SUV s délkou kolem 4,1 metru by mohlo podle prvních spekulací dostat jméno Polar. Zapadalo by to do stylu "sněžných" jmen značky: Yetiho má totiž časem doplnit i velký "snowman", aspoň mu tak říká italský magazín Quattroruote. Navíc má značka od loňského roku zaregistrovanou ochrannou známku Škoda Polar. Právě tu připisuje Automobile-magazine třetímu SUV Škody.

Že je v nabídce Škody místo pro další dvě SUV, jedno větší než yeti, druhé naopak menší, prohlásil už letos na autosalonu v Ženevě tehdejší šéf vývoje Eckhard Scholz. O větším SUV už prosákly zprávy dříve, jeho vývoj přesně před rokem potvrdil šéf Škody Winfried Vahland. Velké, až sedmimístné SUV s okřídleným šípem ve znaku by mělo být postaveno na bázi Volkswagenu Touareg a představit se má nejdříve v roce 2014. Více o chystaném velkém SUV Škody čtěte zde

Dnešní yeti je dlouhý 4,2 metru, pro čínský trh se ještě chystá jeho o šest centimetrů prodloužená verze. Příští rok by se škodovácké SUV mělo navíc dočkat faceliftu, při kterém přijde o dvojitá přední světla a dostane tvář ve stylu rapidu.  Více se o faceliftu yetiho dozvíte tady

Menší jen o kousek

Polar by se měl v nabídce zařadit pod yetiho, kratší však bude jen o nějakých deset centimetrů. Cenou by mohl konkurovat úspěšné Dacii Duster, formátem ovšem bude ještě menší (duster je dokonce delší než yeti). Malé SUV má nebo bude mít v nabídce víc výrobců: Nissan úspěšně prodává model Juke, Opel právě představil Mokku, Peugeot chystá 2008.

Není vyloučené, že si polar vypůjčí některé prvky z maličké Škody Citigo. Automobile-magazine dokonce spekuluje, že by polar mohl nabízet pod svým znakem a jménem také Seat. Stejně jako to je u dvojčat Škody Rapid a Seatu Toledo.

Francouzský magazín ale především zjistil, že polar by měl dostat platformu MQB, kterou teď dostal VW Golf a bude ji mít i octavia. To znamená, že kromě pohonu přední nápravy by polar měl být k mání i s pohonem všech kol (systém Haldex).

Čtvrté SUV s otazníkem

Spekuluje se také o tom, že by Škoda mohla zahrnout do nabídky ještě jeden, menší a dobrodružně vyhlížející model. Volkswagen totiž před několika týdny představil na autosalonu v Sao Paulu koncept kapesního crossoveru Taigun. Terénně vyhlížející, jen 3,9 metru dlouhý model se má dostat do výroby v roce 2015. Protože bude stát na platformě nejmenších aut koncernu VW (VW UP!, citigo, Seat Mii), bude k mání jen s pohonem předních kol. Spekuluje se o tom, že by taigun dostal bratry s logy Škody a Seatu. Naznačil to při představení konceptu i Ulrich Hackenberg, šéf vývoje Volkswagenu.

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.