Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda pracuje na autonomním řízení. Auta se budou ovládat gesty a hlasem

  19:00aktualizováno  19:00
Škoda Auto kvůli vývoji aut připojených k internetu a elektromobilů založila v rámci firemní struktury novou oblast digitalizace. Vyplývá to z informací automobilky. Do budoucna v rámci celopodnikové digitalizace podle neoficiálních informací počítá s investicemi za miliardy korun i přijímáním nových zaměstnanců.

koncept Škoda VisionS | foto: Lukáš Hron, Mobil

Škoda již pracuje na systémech umožňujících autonomní řízení vozů (auta bez řidiče). V příštích letech zavede do sériové výroby volně programovatelné sdružené přístroje, což například umožní řidiči individuálně si nastavit palubní desku. Souběžně pracuje na vývoji ovládání hlasem a gesty.

Projekt celopodnikové digitalizace vychází ze Strategie 2025, kterou zpracovaly jednotlivé značky koncernu Volkswagen. Strategie mimo jiné na úrovni skupiny VW počítá s tím, že koncern do roku 2025 investuje desítky miliard eur do elektrických vozů, služeb alternativní taxislužby a automatického řízení. Vzniknout by mělo 30 modelů elektromobilů. A naopak jiné vozy koncernu VW jim budou muset uvolnit cestu (více čtěte zde).

Škoda již letos oznámila, že v roce 2019 přijde na trh s prvním hybridním vozem, což je označení aut kombinujících pohon na běžné palivo s elektromotorem. Pak by měl následovat automobil čistě na elektrický pohon. Prvním hybridním modelem by měl být superb současné generace (více čtěte zde). Takzvaným plug-in hybridem, tedy autem připojitelným do elektrické zásuvky, má v budoucnu být nový velký sportovně-užitkový vůz, který Škoda představí ve druhé polovině letošního roku se jménem Kodiaq.

Vedle vývoje nových projektů a služeb mobility má nová oblast připravit podnik na digitální transformaci. Ta se dotkne všech oblastí podniku od vzdělávání a školení personálu, přes vývoj za pomoci moderních technologií, virtuální reality a technologií 3D až po výrobu v duchu Průmyslu 4.0.

Autoři: ,




Nejčtenější

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Další z rubriky

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.