Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Atero je třídveřové kupé Škody Rapid. Vznikl jen jediný kus

  10:00aktualizováno  10:00
Žáci středního odborného učiliště strojírenského Škody Auto si už několik let staví každý rok své auto snů. Letos postavili netradiční kupé na základech Škody Rapid.

Škoda Atero | foto: Škoda Auto

Na stavbě se podílelo 26 žáků učiliště mladoboleslavské automobilky. Za základ jim posloužil Rapid Spaceback. Ten dostal splývavou střechu zakončenou netradičním víkem kufru. Studie dostala jméno Atero.

„Tento pojízdný unikát je již třetím učňovským vozem,“ vysvětluje David Haidinger ze Škody. V roce 2014 představil žákovský tým malinkatý kabriolet CitiJet, v roce 2015 následoval pick-up FUNSTAR. „Oba vozy vyvolaly příznivý ohlas veřejnosti. Cílem projektu je podpořit um a kreativitu žáků středního odborného učiliště,“ popisuje Haidinger.

Atero začalo vznikat na konci roku 2015. V týmu jsou čtyři mladé dámy a 22 mladých mužů. Pomáhaly jim oddělení technického vývoje, designu a výroby. Projekt si vyžádal zhruba 1300 pracovních hodin.

Přestavba byla ještě rozsáhlejší než u obou předchozích „učňovských vozů“. Sloupky B byly přesazeny vzad, sloupky C jsou více skloněné. Střecha se svažuje dříve, zatímco linie hrany oken za dveřmi roste.

Také díly karoserie doznaly zásadních změn. Kapota dostala větrací otvory, dveře jsou prodloužené. Zcela nové je víko kufru ozdobené červeným křídlem. Jiná jsou také zadní světla. Netradičně působí výrazně skloněné velké zadní okno.

Fotogalerie

Studentskou přestavbu rapidu ozdobila osmnáctipalcová kola s pneumatikami 225/35 ze Škody Octavie, červené podsvícení podvozku a interiéru a audiosoustava se 14 reproduktory o výkonu 1 800 Wattů.

Černé třídveřové kupé s celkovou délkou 4,3 metru má pod kapotou turbobenzinový motor 1,4 TSI (92 kW/125 k) spřažený se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Pohon zůstal beze změn, motorový prostor ale dostal červeně lakované kryty.

Ze zadního nárazníku trčí velké koncovky výfuku, které pocházejí z modelu ŠKODA Octavia RS. Červené olištování ozdobilo také příď. Přední lampy využívají technologie LED a červeného podsvícení.

Práci mají jistou

„Firemní učiliště, založené roku 1927, nabízí mladým tří a čtyřleté technické učební a studijní obory, zakončené výučním listem nebo maturitou. V současné době je k denním studiu zapsáno téměř 900 žáků ve 14 oborech, 14 procent z nich jsou dívky,“ uvádí David Haidinger. „V nástavbovém studiu si aktuálně zvyšuje svou kvalifikaci zhruba 100 zaměstnanců.“ Po úspěšném dokončení všem absolventům učiliště nabídnou zaměstnání u Škody.

Autor:




Nejčtenější

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Hyundai i30
První jízda novinkou z Nošovic: Hyundai i30 dotírá na nejlepší

Z továrny ve slezských Nošovicích začala vyjíždět úplně nová třetí generace kompaktu Hyundai i30. Jako první Češi jsme s ní už jeli.  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Motor 1,6 TDI
EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.