Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

  11:00aktualizováno  11:00
Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback) dostávají novou výbavu. Největší změnou je nahrazení původních čtyřválcových motorů 1,2 TSI agregáty o válec menšími.

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback | foto: Škoda Auto

Rapid, který patří do nabídky Škody mezi fabii a octavii, se představil v roce 2012 nejprve jako liftback, později ve verzi spaceback, což je jakýsi prodloužený hatchback.

Změny designu jsou spíše kosmetické, hlavní roli při změnách hrají LED diody. V nově tvarované spodní části předního nárazníku má rapid modifikované mlhové světlomety, které u vyšších verzí spojuje tenká chromovaná lišta. Přední partie tak opticky rozšiřuje. Krycí skla zadních světel jsou nově zatmavená, jako doposud u provedení Monte Carlo, samotné lampy jsou nově složené právě z diod.

Nový facelift Škoda Rapid
Nový facelift Škoda Rapid

„V předních světlometech vozů mohou nově být bi-xenonové výbojky. Výrazným poznávacím znakem modernizovaného modelu jsou nová na přání dodávaná LED světla pro denní svícení, přemístěná nově do hlavního světlometu ve formě světelného pásu s integrovanou funkcí směrového světla,“ popisuje asi nejvýraznější prvek, který dostal rapid s faceliftem, Štěpán Řehák ze Škody Auto. Doposud mohl mít rapid za příplatek jednodušší verzi xenonových světel s výkonem nižším, než je obvyklé.

Může se hodit

Škoda Rapid 1.2 TSi

cena: 234 740 Kč

Novinkou je pro rapid také asistent dálkových světel. „Ve tmě a od rychlosti 60 km/h výše rozeznává kamera vozy jedoucí vpředu ve stejném směru jízdy až do vzdálenosti 400 metrů a také protijedoucí vozy až do vzdálenosti tisíce metrů a v případě potřeby samočinně přepíná dálkové světlo na potkávací,“ popisuje Řehák.

Designéři pro rapid navrhli také nové ráfky kol. Budou k dostání v šesti nových designech od patnácti až po sedmnáctipalcová.

Přes telefon zjistíte, kde auto parkuje a pošlete mu mapu

Oživení se dočkal také interiér. „Nové jsou například dekorační lišty, přepracovány byly výdechy v palubní desce, přístroje před řidičem a ovládání manuální klimatizace,“ vypočítává Řehák. Šikovnou drobností jsou dva USB vstupy pro cestující na zadních sedadlech.

Největší změny se ovšem udály pod kapotou. Dosavadní startovací nabídkou rapidu byly čtyřválce 1,2 TSI, ty teď nahrazují tříválce 1,0 TSI ve dvou výkonových verzích. Benzinový turbomotor bude k mání ve dvou výkonových verzích se 70 a 81 kW (95 a 110 koní). Hliníkový motor váží o deset kilogramů méně než 1,2 TSI. Dalšími motory v nabídce zůstávají čtyřválce 1,4 TSI (turbobenzinový), 1,4 a 1,6 TDI (turbodiesely). „Všechny agregáty plní emisní normu EU6, jsou osazeny inteligentním alternátorem s rekuperací brzdné energie a systémem Start-Stop,“ uvádí Řehák.

Fotogalerie

Kromě povinných bezpečnostních prvků jako je stabilizační systém a stálá kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách má rapid ve výbavě multikolizní brzdu. Ta v případě nehody snižuje riziko vícenásobných kolizí tím, že samočinně brzdí a zabraňuje tedy dalšímu nekontrolovanému pohybu vozidla. Stabilizační systém je u provedení s tažným zařízením (nebo přípravou pro něj) vylepšený o funkci stabilizace přívěsu.

Škoda se nově zaměřila na konektivitu svých modelů. Rapid tak po vzoru modelů Kodiaq a Octavia dostává do příplatkové nabídky systémy infotainmentu, které mohou nabídnout internetové připojení. Další novinkou je služba Care Connect, která přes SIM kartu pevně zabudovanou ve voze nabídne automatické tísňové volání (Emergency Call, eCall), které po aktivaci zádržného systému zajistí samočinné spojení s ústřednou tísňového volání. Kromě toho může posádka stiskem tlačítka kontaktovat linku pomoci při poruše, která také případně zajistí zodpovězení technických dotazů k vozu a servis.

Další novinkou pro rapid je aplikace ŠKODA Connect App, se kterou může řidič na chytrém telefonu na dálku zjišťovat informace o vozidle - kontrolovat zavření oken, dveří nebo střešního okna nebo zbývající zásobu pohonných hmot. Navíc lze posílat do vozu cíle navigace nebo si na chytrém telefonu nechat zobrazit aktuální parkovací polohu vozidla.

„Vylepšené modely řady rapid budou poprvé představeny veřejnosti na Mezinárodním autosalonu v Ženevě, který proběhne od 7. do 19. března,“ uzavírá Štěpán Řehák.



Témata: TSI, Škoda, Škoda Rapid


Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.