Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Škoda ladí na českých silnicích rapid pro Indii

aktualizováno 
Bílý sedan s nezaměnitelným rukopisem škodováckých designérů brázdí silnice ve středních Čechách. Auto natočil čtenář iDNES.cz Jan Bláha. Jde o upravený rapid pro Indii, který dostane novou tvář.

Bílý prototyp jezdí na Mladoboleslavsku už několik týdnů. Na rozdíl od jiných nových škodovek, které do posledních chvil najíždějí testovací kilometry s alespoň trochou maskování, je auto bez úprav.

Může se hodit

Chtěli byste rapida? Vyberte si ho z nabídky více jak 170 vozů na Automodul.cz.

Evropané totiž tuto škodovku neznají. Je to indický model rapid, který je výrazně odlišný od toho prodávaného na ostatních trzích.

Auto vyráběné v indickém Pune má příď velmi podobnou fabii druhé generace, má také výrazně měkčí ladění podvozku, které lépe odpovídá indickým silnicím a požadavků tamní klientely.

Indická verze Škody Rapid

Auto se má v dohledné době dočkat faceliftu, podle zdroje iDNES.cz obeznámeného se situací má auto dostat tvář moderních škodovek. Kulatou příď s velkými světlomety vymění za ostřejší linky blízké evropskému (a čínskému) rapidu nebo chystané nové fabii.

Škoda se na indickém trhu nemůže prosadit. Indie měla být pro Škodu Auto jedním z největších odbytišť, namísto toho tam firma zažívá velmi nepříznivé období. Jen za loňský rok prodeje klesly o více než třetinu.

Indická verze Škody Rapid
Indická verze Škody Rapid

Škoda Auto vyrábí vozy ve dvou závodech v Aurangabádu a koncernové továrně v Pune, nejde však o klasický výrobní závod: vozy se vyrobí z velké části v Česku, rozloží se, odvezou a pak se znovu smontují v Indii. Důvodem jsou podmínky indické vlády a cla. Firma tu musí řešit i zdánlivě bizarní potíže: například evropské klaksony nevydrží v Indii tak dlouho, protože je tamější řidiči používají mnohonásobně častěji.

Nejnovější potíž automobilky je pokuta od indického antimonopolního úřadu. Ten trestá automobilky za narušování hospodářské soutěže. Celkem 14 domácím a zahraničním automobilkám uložil pokuty v celkové výši 25,5 miliardy rupií, tedy 8,9 miliardy korun. Z toho přes 160 milionů korun má zaplatit česká Škoda Auto.

Nejlidnatější země světa zatím jen stěží v příštích letech dobude post největšího trhu. V zemi chybí kromě peněz i dostatečná infrastruktura: například je tu jen 600 kilometrů dálnic, což je méně než u nás. Na tisíc lidí připadá 12 aut.

Škoda Rapid Spaceback

Evropské provedení rapidu





Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.