Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fotky nového roomsteru, který se nebude vyrábět. Zařízli ho na startu

  8:00aktualizováno  8:00
Projekt Roomster zrušila sama Škoda, místo něj budou až tři SUV. Druhá generace malého MPV neměla být tak avantgardní jako předchůdce. Auta už mířila do výroby, Škoda ovšem celý projekt na poslední chvíli odpískala. Na Instagramu se objevily fotky Roomsteru II z depozitáře automobilky.

Nový roomster měl mít masku a kapotu typickou pro moderní škodovky. | foto: Škoda Auto

Jeden ze sto až sto padesáti předsériových kusů roomsteru je podle komentáře připojeného k fotkám uložen ve velkém depozitaři v Mladé Boleslavi. V pozadí jsou na snímcích vidět některé historické modely Škody.

Fotky potvrzují, že nový roomster měl být dvojčetem Volkswagenu Caddy, který se v nové generaci prodává od letošního podzimu. Škodovku měly odlišovat jen nápisy a logo a vepředu typická maska tvarování kapoty.

Konec těsně před startem

Podle informací iDNES.cz se o zrušení projektu rozhodlo na poslední chvíli. analýzy Škody ukazovaly, že by roomster nevydělal značce nic, nebo jen velmi málo. Na druhou stranu zrovna po praktičtějším užitkovém modelu čeští řemeslníci a firmy marně čekají už od dob ukončení výroby Felicie Pick-up (stojí za připomenutí, že právě užitková verze felicie kdysi doplňovala nabídku Volkswagenu a na některých trzích se prodávala také jako VW Caddy). Verze Praktik odvozené od roomsteru, fabie a v Rakousku i od octavie už je nikdy plně nenahradily.

Podle zákulisních informací o úplném zaříznutí projektu rozhodlo vedení Škody definitivně v pátek 4. prosince, nešlo o nařízení z centrály mateřského koncernu VW. Ten jen rozhodnutí nového vedení české značky schválil.

Česká značka se chce raději soustředit na sportovnější modely SUV. Důvodem je klesající trh s velkoprostorovými vozy typu MPV. Strategické rozhodnutí ohledně nástupce modelu Roomster nemá podle prohlášení značky souvislost s aférou Dieselgate.

Fotogalerie

V posledních měsících prosakovaly informace, že roomster měl být představen jen v čistě užitkovém provedení se zaplechovanými okny a dvou (možná i třímístnou) kabinou. Podle zdroje iDNES.cz se ale nakonec plánovalo i uvedení osobní verze.

Také uvedení na trh mělo být netradiční. Škoda plánovala auto začít prodávat nejprve na Slovensku ještě koncem letoška. Plán byl takový, že se auta bez jakékoliv premiéry a výraznější marketingové podpory objeví u slovenských dealerů. Podobný model prý Škoda původně nabídla i českým prodejcům, ti to ale odmítli.

Malým užitkovým modelem v nabídce koncernu VW tak zůstane Volkswagen Caddy. S roomsterem měla být dvojčata vyráběná na stejné lince v polské Poznani.

Dvojčata z donucení

Německý koncern rozhodnutí Škody nijak výrazněji nepostihne. V očích zákazníků je Škoda a její nabídka tak zakomponovaná do skupiny VW, že jim nebude dělat problém zvolit caddyho namísto roomsteru. Už proto, že i dealerství a servisy obou značek jsou často pohromadě.

Právě strategické rozhodnutí jdoucí naproti fleetovým zákazníkům, kteří chtějí mít celou flotilu vozů jedné značky servisované a financované „pod jednou střechou“, často vede automobilky k uzavírání partnerství (příklad zde).

Vznikají tak různé přeznačkované mutace užitkových aut, Renault Kangoo se tak třeba prodává i jako Mercedes Citan. Důvod je čistě strategický: Mercedes tak doplní portfolio užitkových vozů o model, který někteří zákazníci vyžadují. Německá značka je dobře zavedená mezi většími dodávkami, vývoj samostatného malého modelu by se jí ale nevyplatil. Renault, jako strategický partner Daimleru (majitel značky Mercedes) se zase rád podělí o vývojové náklady a výrobní kapacity (výroba probíhá na jedné lince v Maubeuge).





Nejčtenější

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

Další z rubriky

Řidič na pražských Vinohradech naboural několik desítek zaparkovaných aut (12....
Nemáte povinné ručení? Zaplatíte dvakrát tolik, plánuje stát nové pokuty

Řidiči, kteří neplatí pojištění odpovědnosti z provozu svých vozidel, mohou mít problém. Poslanci totiž chtějí, aby od příštího roku začala Česká kancelář...  celý článek

Nová Škoda Superb v Praze
Citigo, nebo Octavia? Škoda řeší, který její elektromobil bude první

Škoda brzy ukáže svou elektrobudoucnost, sériová výroba je ale daleko. Plány elektrifikace české značky se právě rodí.  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Česku se nejspíše bude vyvíjet nové auto pro Indii. Škoda nabere lidi

Automobilka Škoda Auto se přiblížila další velké vývojové zakázce na nové auto, která přinese výrazné rozšíření počtu zaměstnanců v Mladé Boleslavi. Pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.