Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fotky nového roomsteru, který se nebude vyrábět. Zařízli ho na startu

  8:00aktualizováno  8:00
Projekt Roomster zrušila sama Škoda, místo něj budou až tři SUV. Druhá generace malého MPV neměla být tak avantgardní jako předchůdce. Auta už mířila do výroby, Škoda ovšem celý projekt na poslední chvíli odpískala. Na Instagramu se objevily fotky Roomsteru II z depozitáře automobilky.

Nový roomster měl mít masku a kapotu typickou pro moderní škodovky. | foto: Škoda Auto

Jeden ze sto až sto padesáti předsériových kusů roomsteru je podle komentáře připojeného k fotkám uložen ve velkém depozitaři v Mladé Boleslavi. V pozadí jsou na snímcích vidět některé historické modely Škody.

Fotky potvrzují, že nový roomster měl být dvojčetem Volkswagenu Caddy, který se v nové generaci prodává od letošního podzimu. Škodovku měly odlišovat jen nápisy a logo a vepředu typická maska tvarování kapoty.

Konec těsně před startem

Podle informací iDNES.cz se o zrušení projektu rozhodlo na poslední chvíli. analýzy Škody ukazovaly, že by roomster nevydělal značce nic, nebo jen velmi málo. Na druhou stranu zrovna po praktičtějším užitkovém modelu čeští řemeslníci a firmy marně čekají už od dob ukončení výroby Felicie Pick-up (stojí za připomenutí, že právě užitková verze felicie kdysi doplňovala nabídku Volkswagenu a na některých trzích se prodávala také jako VW Caddy). Verze Praktik odvozené od roomsteru, fabie a v Rakousku i od octavie už je nikdy plně nenahradily.

Podle zákulisních informací o úplném zaříznutí projektu rozhodlo vedení Škody definitivně v pátek 4. prosince, nešlo o nařízení z centrály mateřského koncernu VW. Ten jen rozhodnutí nového vedení české značky schválil.

Česká značka se chce raději soustředit na sportovnější modely SUV. Důvodem je klesající trh s velkoprostorovými vozy typu MPV. Strategické rozhodnutí ohledně nástupce modelu Roomster nemá podle prohlášení značky souvislost s aférou Dieselgate.

Fotogalerie

V posledních měsících prosakovaly informace, že roomster měl být představen jen v čistě užitkovém provedení se zaplechovanými okny a dvou (možná i třímístnou) kabinou. Podle zdroje iDNES.cz se ale nakonec plánovalo i uvedení osobní verze.

Také uvedení na trh mělo být netradiční. Škoda plánovala auto začít prodávat nejprve na Slovensku ještě koncem letoška. Plán byl takový, že se auta bez jakékoliv premiéry a výraznější marketingové podpory objeví u slovenských dealerů. Podobný model prý Škoda původně nabídla i českým prodejcům, ti to ale odmítli.

Malým užitkovým modelem v nabídce koncernu VW tak zůstane Volkswagen Caddy. S roomsterem měla být dvojčata vyráběná na stejné lince v polské Poznani.

Dvojčata z donucení

Německý koncern rozhodnutí Škody nijak výrazněji nepostihne. V očích zákazníků je Škoda a její nabídka tak zakomponovaná do skupiny VW, že jim nebude dělat problém zvolit caddyho namísto roomsteru. Už proto, že i dealerství a servisy obou značek jsou často pohromadě.

Právě strategické rozhodnutí jdoucí naproti fleetovým zákazníkům, kteří chtějí mít celou flotilu vozů jedné značky servisované a financované „pod jednou střechou“, často vede automobilky k uzavírání partnerství (příklad zde).

Vznikají tak různé přeznačkované mutace užitkových aut, Renault Kangoo se tak třeba prodává i jako Mercedes Citan. Důvod je čistě strategický: Mercedes tak doplní portfolio užitkových vozů o model, který někteří zákazníci vyžadují. Německá značka je dobře zavedená mezi většími dodávkami, vývoj samostatného malého modelu by se jí ale nevyplatil. Renault, jako strategický partner Daimleru (majitel značky Mercedes) se zase rád podělí o vývojové náklady a výrobní kapacity (výroba probíhá na jedné lince v Maubeuge).





Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Další z rubriky

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.