Škoda Auto mění logo. Na vozech bude chromové.

Škoda Auto mění logo. Na vozech bude chromové. | foto: Škoda Auto

Škodovácký prcek se nebude jmenovat city car. A dostane jen benziňáky

  • 262
"Ještě letos přijde v podobě nového modelu City Car na trh první vůz v rámci produktové ofenzívy," nevinná věta, která zazněla na tiskovce Škody Auto, rozpoutala bouřlivou reakci. Nový model připravený na letošní premiéru se podle informací MF DNES a iDNES.cz tak banálně rozhodně jmenovat nebude.

Je to označení typu auta, nic víc, říká automobilka. "Na světě neexistuje výrobce, který by pojmenoval svůj model 'auto' (anglicky 'car')," říká Rudolf Dreithaler ze Škody auto pro iDNES.cz. "Jméno nového vozu zveřejníme ve správný čas," dodal.

"Není to oficiální název vozu," vysvětluje tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. "Je to označení vize, koncepce." Zdůrazňuje, že jde o městský vůz (anglicky 'city car').

Škoda si průběžně registruje nové názvy, které by mohla pro nové modely použít. Městskému vozu by pasovala třeba jména Citico nebo Citigo. Nejnověji si automobilka v půlce února zaregistrovala jméno Turini. Další jména pro nové škodovky zde.

"Můžu napovědět, že jde o city car a slovo city je nápovědou," řekl už před měsícem šéf automobilky Winfried Vahland v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES.

"Půjde o vůz pro studenty či mladé matky s dítětem nebo někoho, kdo dojíždí do města," dodal. Městské auto automobilka letos nabídne ve tří i pětidveřové podobě. Zahájení prodeje se plánuje ještě v tomto roce. Představit se má na záříjovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

"Tento vůz je naší odpovědí na sílící poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou a příznivými provozními náklady a nabízí nový odbytový potenciál v Evropě," řekl Winfried Vahland.

Prodej nového modelu má odstartovat v Česku ještě letos. "Na evropský trh bude vůz uveden po náběhu plné produkce v příštím roce," upřesnil Vahland, podle kterého roste po celém světě poptávka po malých automobilech s výhodnou spotřebou pohonných hmot. Firma je bude nabízet pouze s benzinovými motory.

Celému týmu kapesních volkswagenů, škodovek a seatů se v rámci koncernu říká New Small Family, vyrábět je budou v bratislavské fabrice koncernu VW.

Cenu automobilka zatím nezveřejnila. "Začneme s cenou pod fabií," řekl už dříve pro MF DNES Vahland. Aby byla malá škodovka konkurenceschopná, musí s cenovkou určitě startovat hlouběji pod dvousettisícovou hranicí. I kvůli k tomu, že větší fabia začíná na 199 900 korunách.

O vzhledu malého modelu se zatím jen spekuluje. Všechna tři kapesní auta z Bratislavy (Seat, Volkswagen, Škoda) mají být velmi podobná, lišit se budou pravděpodobně jen provedením čumáku. Zatím nejpravděpodobněji zní spekulace, že jejich design vyjde ze studie Volkswagenu UP!, který automobilka představila před čtyřmi lety.

Každý rok nový model

V příštím roce Škoda Auto plánuje představit další nový vůz, který má zapadnout mezi její modely Octavia a Fabia. Prozatím se o něm mluví v kódovém označení A-Entry.

Podle Vahlanda půjde poprvé o škodovku vymyšlenou pro globální trhy, nikoliv o auta určená původně pro evropský trh, která se pak upravují například pro asijské zákazníky. Má jít o vozidlo především pro rychle rostoucí automobilové trhy, tedy hlavně pro Asii.

Škoda plánuje uvádět každý rok nový model, zatím ale není zcela jasné, do jakých modelových řad bude dál expandovat. Vahland v pondělí odmítl spekulace, že by kvůli rivalitě s Volkswagenem Passat firma nevyvíjela už následníka Superbu.

Větší nabídkou modelů než dosud chce podle Vahlanda Škoda "ukázat svým nejtvrdším konkurentům, zejména těm korejským, zač je toho loket".