Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda chystá plechového sněhuláka, nechali jsme ho namalovat

Exkluzivně aktualizováno 
Nové velké SUV Škody je potvrzeno. Dorazit má koncem příštího roku a vyrábět se bude v Kvasinách u Rychnova nad Kněžnou. Kromě definitivního "ano" se ovšem víc neví. Auto, které má být jakýmsi škodováckým touaregem, jsme si nechali namalovat od nezávislého designéra.

Návrh Škody Snowman od nezávislého designéra | foto: Pavel Hrubýpro iDNES.cz

Pavel Hrubý je architekt a designér a právě auta jsou jeho velkou zálibou. Dívat se na ně ho učil velký český automobilový designér Václav Král, tvůrce supersportu Tatra MTX.

Nechali jsme Pavlovi volnou ruku, aby pro iDNES.cz a MF DNES vytvořil návrh velké škodovky, které se prozatím neoficiálně říká sněhulák, tedy po anglicku "snowman".

Na základě výrazného designového jazyka, diktovaného ve Škodovce Jozefem Kabaněm, vytvořil skicu reálně působícího auta. Nakolik jsme blízko, nebo naopak "mimo", nám dnes nikdo neřekne. 

Slovenský šéfdesignér Škody Jozef Kabaň loni na mezinárodní konferenci automobilového designu pořádané specializovaným magazínem AutoDesign&Styling pouze naznačil, že auto bude "sportovně elegantní". A protože bude ve velké míře určeno pro asijské trhy, kde je velmi žádoucí "být viděn", měl by sněhulák upoutávat daleko více pozornosti, než dosud bývalo u spíše usedlých škodovek běžné.

"S velikostí auta a vyšší třídou musí vůz získávat víc a víc na sebevědomí. Takže bude mít určitou dominantnost. Designově bude pro veřejnost velkým překvapením,“ dodal Kabaň.

Skici Škody Snowman
Skici Škody Snowman

Pavel Hrubý měl tedy od nás volnost, takže se mohl "odvázat". Zkusil si tedy představit agresivní mohutný předek, ve kterém ovšem díky tvarování kapoty stále vidíme moderní škodovku. "Vycházel jsem především z konceptu Vision C, na druhou stranu jsem se pokusil i trochu předvídat, jak by mohl být tento nový jazyk aplikován na vůz kategorie SUV," vysvětluje Pavel Hrubý.

Hrubého skica tedy obsahuje podobné trojúhelníkové přední světlomety, jako měl ženevský koncept, a stejně tak zadní světla, rozdělená mezi karoserii a nárazník, tvoří velice otevřené typické škodovácké písmeno C.

Právě výrazný koncept velkého čtyřdveřovéko kupé, představený letos na autosalonu v Ženevě, potvrzuje posun značky k emotivnějšímu designu. Všechny vizualizace, které dosud na téma sedmimístného škodováckého sněhuláka vznikly, jsou umírněnější, vycházejí z čistého designu rapidu nebo faceliftovaného yetiho. Ale Pavel Hrubý má odvážnější nápady, které vidíte exkluzivně jen na iDNES.cz.

Skici Škody Snowman od designéra a architekta Pavla Hrubého

Dvojče u Volkswagenu

A co se dosud o autě vlastně ví? Velké SUV by mělo mít verze s pěti, nebo sedmi sedadly. Bude dlouhé kolem 4,9 metru, čímž bude konkurovat modelům jako Hyundai Grand Santa Fé, Ssangyong Rexton, Range Rover Sport, Mercedes ML nebo Audi Q7. Oproti posledně jmenovaným má však být výrazně levnější a zdaleka ne tak luxusní.

Bude totiž stát na technickém základu (modulární platformě) MQB, kterou využívá mimo jiné i nová octavia. Sněhulák má mít u značky Volkswagen dvojče, jehož podobu ukázal začátkem loňského roku koncept CrossBlue. Oblíbený Volkswagen Touareg v nabídce zůstane jako luxusnější zboží.

Kromě jména Snowman se spekuluje i o dalších. Německý magazín Auto Motor und Sport přišel se jménem Smoov', které má Škoda registrované u Úřadu průmyslového vlastnictví. Značka má ovšem zapsaná i jiná jména, která by k velkému SUV docela pasovala, třeba QBIG, Spaceliner, Fourroad nebo Polar.

Výroba v Kvasinách, Škoda nabírá zaměstnance

Výroba plechového sněhuláka by měla začít koncem roku 2015 ve východočeském závodě v Kvasinách u Rychnova nad Kněžnou, což už potvrdil i šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. Pro automobilku je to velký úspěch, protože do poslední chvíle se uvažovalo o výrobě v závodě Seatu ve španělském Martorellu. Škoda tak už začala přes agentury nabírat nové zaměstnance. Celkem by včetně subdodavatelů měly vzniknout tisíce pracovních míst.

Návrh Škody Snowman od nezávislého designéra

Návrh Škody Snowman od nezávislého designéra





Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.