Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Světová premiéra: Škoda představila v Praze nový Superb

  20:30aktualizováno  20:30
Třetí generace Škody Superb je venku. Vrcholový model české značky se představil ve světové premiéře v Praze. Prodej odstartuje v červnu letošního roku. Mladoboleslavská automobilka přidá v druhé půlce roku k provedení liftback ještě žádanou kombíkovou variantu.

Nová generace Škody Superb se začne prodávat na konci prvního pololetí včetně vrcholné verze Laurin&Klement, kombi přijde na podzim. Nový Superb bude mít jako první Škoda adaptivní podvozek nebo připojení k internetu přes mobilní síť LTE. Při dnešním odhalení vozu to uvedli zástupci společnosti.

Fotogalerie

„Tento vůz zosobňuje důležitý pilíř naší růstové strategie a napovídá mnohé o budoucnosti značky, naším cílem je získat nové zákazníky ze soukromého i podnikatelského sektoru,“ uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

Svými tvary vychází nový Superb z designové studie VisionC představené loni na autosalonu v Ženevě. Zaujme vyváženějšími proporcemi proti předchůdci s menšími převisy karoserie. Přední části dominují ostře řezané světlomety, zadní pak LED svítilny ve tvaru C.

Nová vlajková loď má ambice konkurovat vozům vyšší střední třídy, přestože patří o třídu níž. Nabízí největší interiér a také zavazadlový prostor, který se proti předchozí generaci zvětšil o 30 litrů na 625 litrů. Třetí generace se díky využití koncernové modulární platformy MQB prodloužila o tři cm na 4,86 metru a nový vůz je také o pět cm širší. Zvětšil se rozvor o osm cm a také rozchod.

Nový Superb jako první Škoda nabízí adaptivní podvozek s pěti volitelnými jízdními režimy, třízónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, elektrickou parkovací brzdu nebo připojení vozu k internetu prostřednictvím sítě LTE a vytvoření Wi-Fi hotspotu pro další zařízení. Novinkou je také elektrické otevírání pátých dveří i u verze liftback, doplněné o možnost otevřít kufr pohybem nohy pod nárazníkem.

K dispozici je poprvé asistent automatického parkování nebo funkce pro bezpečné vyjíždění z příčného parkovacího místa, dále multikolizní brzda, systém pro hlídání jízdního pruhu i asistent, který řídí popojíždění vozu v zácpě. Další systémy hlídají únavu řidiče nebo rozpoznávají dopravní značky. Na přání auto dostane adaptivní tempomat.

K dispozici je rovněž dešťový a světelný senzor, asistent přepínání dálkových světel a až devět airbagů. Multimediální zařízení nabízí propojení s mobilním telefonem i vestavěnou navigaci. O zvuk se stará až 12 reproduktorů o maximálním výkonu 610 wattů.

Nova Škoda Superb ve světové premiéře

Nabídka motorů zahrnuje pět benzínových a tři dieselové agregáty plnící emisní normu Euro 6. Vrcholný benzínový čtyřválec 2,0 TSI bude mít výkon 280 koní, což je o 20 koní víc, než disponoval šestiválec 3,6 u předchozí generace. Nejsilnější naftový motor 2,0 TDI nabízí 190 koní. Obě nejsilnější motorizace budou k dispozici s pohonem všech kol, stejně jako slabší dieselový dvoulitr a benzinový 1,4 TSI.

Spotřeba klesla proti druhé generaci až o 30 procent. Diesel 1,6 TDI má mít spotřebu 3,9 litru nafty na 100 km a ve verzi GreenLine, která dorazí koncem roku, pak 3,7 litru. Nová vlajková loď je až o 75 kg lehčí, než předchůdce. Pohotovostní hmotnost vozu v základní výbavě začíná na 1375 kg.

Škoda vyrábí model Superb od roku 2001. Od té doby dodala zákazníkům přes 700.000 vozů. Nový Superb se bude vyrábět v závodě Škody v Kvasinách a také v Šanghaji.

Autoři: ,
Témata: Škoda, Škoda Superb




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.