Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se na Klausovy hradní superby. Nový Škoda testuje v Číně

  18:16aktualizováno  18:16
Václav Klaus v prezidentské funkci raději usedal do limuzíny audi, superb podle něj drncá. Ale škodovkou se vozit nechal také. Hradní superby jsou ode dneška v nabídce velkého pražského autobazaru. Prohlédněte si je na videu.

Černé limuzíny, které sloužily hradní kanceláři, jezdily podle Davida Šebka ze Správy Pražského hradu v reprezentačních kolonách, při státních akcích nebo nástupních audiencích.

Může se hodit

"Při vyklízení a čištění aut před zařazením do nabídky jsme našli balíček podpisových fotek bývalého prezidenta Václava Klause," prozradil pro iDNES.cz Filip Kučera, marketingový manažer Auto ESA.

Čtveřici superbů, které Hrad převzal v roce 2008, koupil autobazar za necelý milion bez DPH (více zde). Klausův nástupce Miloš Zeman se vozí v novém (faceliftovaném) provedení superbu od nástupu do funkce.

Škoda Superb dorazí příští rok v nové generaci. Z nabídky určitě vypadne provedení s šestiválcovým motorem. Právě benzinový agregát 3,6 VR6 je velkým lákadlem dosluhujícího superbu. V době snižování objemů motorů a dohánění výkonů přeplňováním je atmosferický šestiválec v této třídě unikátem. Škoda původně očekávala, že podíl šestiválcového provedení na prodejích bude oscilovat kolem čtyř procent, ale na českém trhu se jich stabilně prodává násobně více. Jak takový superb jezdí, čtěte zde.

Nový se testuje v Číně

Špionážní snímky nové generace superbu uveřejnil server Car News China. Podle informátora iDNES.cz jsou základní tvary vozu opravdu velmi blízké finálnímu provedení, které se bude vyrábět kromě východočeských Kvasin také v Šanghaji. I proto Škoda testuje při vývoji lokální specifikaci modelu přímo na čínských silnicích. Čínský trh je totiž pro mladoboleslavskou značku z hlediska objemu prodejů největším na světě.

Konkurenti superbu

Superb je úspěšný model značky Škoda, a to nejen na domácím trhu. Má to o to těžší, že bojuje se zavedenými značkami a modely.

Tento segment trhu (střední třída), ve kterém se většina aut prodává do firemních flotil, za poslední roky ovládly německé automobilky.

K nejoblíbenějším patří Volkswagen Passat, který je technicky spřízněný se superbem. Opakovaně se dokonce objevují spekulace, že managementu Volkswagenu není přímý silný konkurent v podobě superbu po chuti.

Dalším silným hráčem byl Ford Mondeo, který ovšem ve stávající podobě už silně zastarává a automobilka otálí s uvedením nástupce. Jeho podoba je přitom známá už dva roky. Nové mondeo má dorazit letos na podzim.

Třetím významným modelem je Opel Insignia.

Do této kategorie se navíc tlačí i prémiové značky BMW, Mercedes, Audi a Volvo s modely (Audi A4, BMW 3, Mercedes C), které se cenově nijak výrazně neliší.

Italské značky toto pole vyklidily a francouzské slaví občasné úspěchy. Renault Laguna je daleko za očekáváními a Peugeot 508 s Citroënem C5 jen z povzdálí vzpomínají na slavná léta velkých modelů francouzských značek.

V Evropě nabízejí modely střední třídy se střídavými úspěchy také automobilky z Asie. Toyota Avensis a Mazda 6 mají přes vysokou úroveň velmi ztíženou pozici kvůli malé oblibě ve firemních flotilách. Korejské vozy Kia Optima a Hyundai i40 v tomto segmentu spíše jen paběrkují. Pro tyto automobilky je však nejdůležitější severoamerický trh.

Vzhled superbu má vycházet z konceptu VisionC, který automobilka představila letos na autosalonu v Ženevě. Technika nového modelu je zcela nová. Základem je modulární platforma MQB koncernu Volkswagen, na které stojí i Škoda Octavia. Superb tak dostane také nové motory a nové prvky výbavy. Na co se v nové Škodě Superb těšit, naznačuje jeho příbuzný a konkurent Volkswagen Passat, který právě vstoupil v novém provedení do prodeje (více zde).





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.