Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se na Klausovy hradní superby. Nový Škoda testuje v Číně

  18:16aktualizováno  18:16
Václav Klaus v prezidentské funkci raději usedal do limuzíny audi, superb podle něj drncá. Ale škodovkou se vozit nechal také. Hradní superby jsou ode dneška v nabídce velkého pražského autobazaru. Prohlédněte si je na videu.

Černé limuzíny, které sloužily hradní kanceláři, jezdily podle Davida Šebka ze Správy Pražského hradu v reprezentačních kolonách, při státních akcích nebo nástupních audiencích.

Může se hodit

"Při vyklízení a čištění aut před zařazením do nabídky jsme našli balíček podpisových fotek bývalého prezidenta Václava Klause," prozradil pro iDNES.cz Filip Kučera, marketingový manažer Auto ESA.

Čtveřici superbů, které Hrad převzal v roce 2008, koupil autobazar za necelý milion bez DPH (více zde). Klausův nástupce Miloš Zeman se vozí v novém (faceliftovaném) provedení superbu od nástupu do funkce.

Škoda Superb dorazí příští rok v nové generaci. Z nabídky určitě vypadne provedení s šestiválcovým motorem. Právě benzinový agregát 3,6 VR6 je velkým lákadlem dosluhujícího superbu. V době snižování objemů motorů a dohánění výkonů přeplňováním je atmosferický šestiválec v této třídě unikátem. Škoda původně očekávala, že podíl šestiválcového provedení na prodejích bude oscilovat kolem čtyř procent, ale na českém trhu se jich stabilně prodává násobně více. Jak takový superb jezdí, čtěte zde.

Nový se testuje v Číně

Špionážní snímky nové generace superbu uveřejnil server Car News China. Podle informátora iDNES.cz jsou základní tvary vozu opravdu velmi blízké finálnímu provedení, které se bude vyrábět kromě východočeských Kvasin také v Šanghaji. I proto Škoda testuje při vývoji lokální specifikaci modelu přímo na čínských silnicích. Čínský trh je totiž pro mladoboleslavskou značku z hlediska objemu prodejů největším na světě.

Konkurenti superbu

Superb je úspěšný model značky Škoda, a to nejen na domácím trhu. Má to o to těžší, že bojuje se zavedenými značkami a modely.

Tento segment trhu (střední třída), ve kterém se většina aut prodává do firemních flotil, za poslední roky ovládly německé automobilky.

K nejoblíbenějším patří Volkswagen Passat, který je technicky spřízněný se superbem. Opakovaně se dokonce objevují spekulace, že managementu Volkswagenu není přímý silný konkurent v podobě superbu po chuti.

Dalším silným hráčem byl Ford Mondeo, který ovšem ve stávající podobě už silně zastarává a automobilka otálí s uvedením nástupce. Jeho podoba je přitom známá už dva roky. Nové mondeo má dorazit letos na podzim.

Třetím významným modelem je Opel Insignia.

Do této kategorie se navíc tlačí i prémiové značky BMW, Mercedes, Audi a Volvo s modely (Audi A4, BMW 3, Mercedes C), které se cenově nijak výrazně neliší.

Italské značky toto pole vyklidily a francouzské slaví občasné úspěchy. Renault Laguna je daleko za očekáváními a Peugeot 508 s Citroënem C5 jen z povzdálí vzpomínají na slavná léta velkých modelů francouzských značek.

V Evropě nabízejí modely střední třídy se střídavými úspěchy také automobilky z Asie. Toyota Avensis a Mazda 6 mají přes vysokou úroveň velmi ztíženou pozici kvůli malé oblibě ve firemních flotilách. Korejské vozy Kia Optima a Hyundai i40 v tomto segmentu spíše jen paběrkují. Pro tyto automobilky je však nejdůležitější severoamerický trh.

Vzhled superbu má vycházet z konceptu VisionC, který automobilka představila letos na autosalonu v Ženevě. Technika nového modelu je zcela nová. Základem je modulární platforma MQB koncernu Volkswagen, na které stojí i Škoda Octavia. Superb tak dostane také nové motory a nové prvky výbavy. Na co se v nové Škodě Superb těšit, naznačuje jeho příbuzný a konkurent Volkswagen Passat, který právě vstoupil v novém provedení do prodeje (více zde).





Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.