Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se na Klausovy hradní superby. Nový Škoda testuje v Číně

  18:16aktualizováno  18:16
Václav Klaus v prezidentské funkci raději usedal do limuzíny audi, superb podle něj drncá. Ale škodovkou se vozit nechal také. Hradní superby jsou ode dneška v nabídce velkého pražského autobazaru. Prohlédněte si je na videu.

Černé limuzíny, které sloužily hradní kanceláři, jezdily podle Davida Šebka ze Správy Pražského hradu v reprezentačních kolonách, při státních akcích nebo nástupních audiencích.

Může se hodit

"Při vyklízení a čištění aut před zařazením do nabídky jsme našli balíček podpisových fotek bývalého prezidenta Václava Klause," prozradil pro iDNES.cz Filip Kučera, marketingový manažer Auto ESA.

Čtveřici superbů, které Hrad převzal v roce 2008, koupil autobazar za necelý milion bez DPH (více zde). Klausův nástupce Miloš Zeman se vozí v novém (faceliftovaném) provedení superbu od nástupu do funkce.

Škoda Superb dorazí příští rok v nové generaci. Z nabídky určitě vypadne provedení s šestiválcovým motorem. Právě benzinový agregát 3,6 VR6 je velkým lákadlem dosluhujícího superbu. V době snižování objemů motorů a dohánění výkonů přeplňováním je atmosferický šestiválec v této třídě unikátem. Škoda původně očekávala, že podíl šestiválcového provedení na prodejích bude oscilovat kolem čtyř procent, ale na českém trhu se jich stabilně prodává násobně více. Jak takový superb jezdí, čtěte zde.

Nový se testuje v Číně

Špionážní snímky nové generace superbu uveřejnil server Car News China. Podle informátora iDNES.cz jsou základní tvary vozu opravdu velmi blízké finálnímu provedení, které se bude vyrábět kromě východočeských Kvasin také v Šanghaji. I proto Škoda testuje při vývoji lokální specifikaci modelu přímo na čínských silnicích. Čínský trh je totiž pro mladoboleslavskou značku z hlediska objemu prodejů největším na světě.

Konkurenti superbu

Superb je úspěšný model značky Škoda, a to nejen na domácím trhu. Má to o to těžší, že bojuje se zavedenými značkami a modely.

Tento segment trhu (střední třída), ve kterém se většina aut prodává do firemních flotil, za poslední roky ovládly německé automobilky.

K nejoblíbenějším patří Volkswagen Passat, který je technicky spřízněný se superbem. Opakovaně se dokonce objevují spekulace, že managementu Volkswagenu není přímý silný konkurent v podobě superbu po chuti.

Dalším silným hráčem byl Ford Mondeo, který ovšem ve stávající podobě už silně zastarává a automobilka otálí s uvedením nástupce. Jeho podoba je přitom známá už dva roky. Nové mondeo má dorazit letos na podzim.

Třetím významným modelem je Opel Insignia.

Do této kategorie se navíc tlačí i prémiové značky BMW, Mercedes, Audi a Volvo s modely (Audi A4, BMW 3, Mercedes C), které se cenově nijak výrazně neliší.

Italské značky toto pole vyklidily a francouzské slaví občasné úspěchy. Renault Laguna je daleko za očekáváními a Peugeot 508 s Citroënem C5 jen z povzdálí vzpomínají na slavná léta velkých modelů francouzských značek.

V Evropě nabízejí modely střední třídy se střídavými úspěchy také automobilky z Asie. Toyota Avensis a Mazda 6 mají přes vysokou úroveň velmi ztíženou pozici kvůli malé oblibě ve firemních flotilách. Korejské vozy Kia Optima a Hyundai i40 v tomto segmentu spíše jen paběrkují. Pro tyto automobilky je však nejdůležitější severoamerický trh.

Vzhled superbu má vycházet z konceptu VisionC, který automobilka představila letos na autosalonu v Ženevě. Technika nového modelu je zcela nová. Základem je modulární platforma MQB koncernu Volkswagen, na které stojí i Škoda Octavia. Superb tak dostane také nové motory a nové prvky výbavy. Na co se v nové Škodě Superb těšit, naznačuje jeho příbuzný a konkurent Volkswagen Passat, který právě vstoupil v novém provedení do prodeje (více zde).





Nejčtenější

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Budou sprintovat i plavat

Už pošestnácté bude jarní víkend v Praze patřit nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz bude opět náramná podívaná. Tradičním vrcholem bude sprinterské klání....  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Další z rubriky

Šéf Besipu Martin Farář hostem diskusního pořadu Rozstřel.
Jsem pro nulovou toleranci alkoholu za volantem, řekl expert BESIPu

Osobní alkoholtestery jsou na nic. Nula na displeji totiž vůbec nic neznamená, jak zjistil velký test. Jeho výsledky komentoval šéf BESIPu Martin Farář v...  celý článek

(ilustrační snímek)
Jste na silnici nebezpeční? Podívejte se pravdě do oka

Každý druhý řidič vidí špatně a většinou o tom neví, nebo si to nechce připustit. Vyzkoušejte si, jak jste na tom vy. Redakce iDNES.cz vám přináší domácí test...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínské automobilky dotahují svět, drzých kopií ubývá

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Tak dlouho jsme se čínským automobilkám vysmívali, až doběhly zbytek světa. O designu to platí určitě. Podívejte se na šanghajský autosalon, který je největší...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.