Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda ve světové premiéře představila nový Superb

  11:03aktualizováno  17. února 11:49
Mladoboleslavská Škoda představila novou generaci své vlajkové lodi. Ukázku Superbu mohli čtenáři sledovat v přímém přenosu z premiéry exkluzivně na iDNES.cz.

Slavnostní premiéra probíhala v Praze, mimo jiné i za přítomnosti Michala Davida a Karla Gotta.

Automobilka mezitím uveřejnila první video, které ukazuje novou generaci v detailech, kromě novinky v něm hraje i předválečný superb. 

Fotogalerie

Redaktor iDNES.cz viděl nový Superb na vlastní oči, ale fotit ani natáčet nemohl. Zde jsou první postřehy.

Superb je na pohled obrovité a majestátní auto, pomohlo výrazné rozšíření karoserie oproti předchůdci. Nová generace tak má mnohem lepší a vyváženější proporce.

Tvary jsou umírněné, ve stylu aktuálních škodovek. Největším výstřelkem jsou přední světla. Mají zajímavý hodně prolamovaný tvar s trojúhelníky na vnější straně. Oproti čistému tvarování u Octavie, Fabie nebo Rapidu působí hodně komplikovaně. Předek vozu jednoznačně oživují a budou jasným poznávacím znakem nové škodovky. Praktik se jen bude ptát, jak se hluboká dutina pod světlem bude umývat.

Bloger roku 2014

Líbí se kapota motoru přetažená až do boků, přední blatníky jsou tedy hodně nízké. V lamelách mřížky chladiče bude zamaskovaný radar adaptivního tempomatu, je to vtipný detail, který je viditelný i na videu (dvacátá sekunda videa). 

Jak velí aktuální designový jazyk Škody diktovaný šéfdesignérem Jozefem Kabaněm, Superb rýsují jasné, ostré linky. Hezky ladná je ta lemující prosklení kabiny.

Povedlo se tvarování zádě s velkými zadními světly a výraznými horizontálními prolisy.

Interiér je umírněný, jasně odkazuje na ostatní škodovky. Na zadních sedadlech je obrovské místo pro nohy, ale sedáky jsou opět spíš kratší. Líbit se bude možnost polohovat opěradlo a posouvat sedadlo spolujezdce ze zadních míst.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Autonomní koncept Volkswagen Sedric
Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že...  celý článek

ArcFox 7
Téměř polovina modelů elektrických aut by se mohla vyrábět v Číně

Čínské automobilky by do roku 2020 mohly vyrábět 49 z celkem 103 nových modelů elektrických aut, která budou do té doby na trhu. Vyplývá to z odhadu americké...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.