Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otestovali jsme kombíkový Superb. Víme, jak bude vypadat další verze

  13:13aktualizováno  13:13
Superb je nejpokročilejším autem z Mladé Boleslavi. Potvrdil nám to už liftback, tentokrát jsme se poprvé mohli svézt v provedení kombi, které u českých zákazníků již tradičně vyhrává. Královská nabídka místa přitom není vykoupena jakkoli zhoršeným jízdním chováním.

Dosavadní provedení Superbu byla především velká auta za lákavé peníze. Nový Superb na této filozofii staví, ale auto celkově působí o mnoho dospělejším dojmem. Potvrdily nám to i první jízdy s provedením kombi, na které redakci iDNES.cz automobilka pozvala do oblasti bavorského jezera Tegernsee.

Fotogalerie

Základní a velmi zásadní změnou u nového kombíku je fakt, že oproti předchozí generaci si řidič nepřipadá, jako by seděl na čele jezevčíka. Předchozí generace Superbu vozila za řidičem neskutečný prostor, který o sobě ovšem dával vědět. A to jak chováním hmoty auta v zatáčkách, tak obřím objemem vzduchu v interiéru, který dával prostor různým rezonancím. U nového Superbu se nic takového nekoná, je to až nečekaně kultivované auto, kterému se dají vytýkat jen detaily.

Pocit naprostého klidu

Nabídka místa je opravdu obří. Ani na dnešní poměry docela hrubý dvoulitrový turbodiesel v interiéru nerezonuje a atmosféra na palubě je i u kombíku až neuvěřitelně uvolněná. Jen pohled do prostředního zpětného zrcátka řidiči připomene, jak velké auto to vlastně je.

Škoda Superb Combi

Kombík je oproti sedanu těžší asi o pouhých 20 kilogramů, díky jinému tvarování zadního nárazníku je prý dokonce o centimetr kratší než liftback. Karoserie je velmi tuhá, pokrok oproti předchozí generaci je znát při prvním průjezdu zatáčkou. Na hladkém německém asfaltu navíc nehrozí, že bychom se dočkali jakýchkoli ran od nerovností, což ještě umocnilo pocit maximálního komfortu. Definitivní verdikt si necháme až po jízdách po méně milosrdných českých silnicích, ale kombi rozhodně není z hlediska komfortu a ovladatelnosti oproti liftbacku jakýmkoli ústupkem. Jízdní vlastnosti dovedou překvapovat, auto je velmi stabilní, přitom zatáčky vykružuje s velkou lehkostí.

U kombi jsme si vyzkoušeli dvě varianty s pohonem všech kol, manuální převodovkou a výkonem 110 kW. Základní benzínový čtyřválec 1.4 TSI má dostatečnou dynamiku a propůjčuje vozu neobyčejnou lehkost. Autu se doslova chce do zatáček a řidiče nepřekvapí žádnými záludnostmi. Dvoulitrový turbodiesel o stejném výkonu je sice těžší a je to znát, na druhou stranu ani tady nemůžeme mluvit o jakkoli nepříznivém projevu. Těžší předek u turbodieselů je jednoduše daná vlastnost, se kterou se většina majitelů bez problémů smíří.

Spousta místa

Superb Combi je opravdu pohodlné a praktické auto, které převeze celou rodinu i s obřím nákladem. Řezání zatáček v tu chvíli není hlavním tématem, tím nejdůležitějším je jízdní komfort pro všechny na palubě a jistota pro řidiče. Zavazadlový prostor kombíku je opravdu obří, trochu možná překvapí schod, který tu tvoří nárazník. Pro někoho to může být nepříjemnost, ale nákladová hrana je hodně nízko a překonat tyto centimetry s těžkou krabicí by neměl být výraznější problém.

Komu bude schod vadit, může si připlatit za speciální podlážku, která ho vyrovná. Její řešení je chytré, jedním pohybem je totiž možné ji snadno zasunout na úplné dno zavazadlového prostoru, čímž lze získat více místa pro zavazadla. Tato podlaha má ještě jednu výhodu: po sklopení zadních sedadel (ta se sklápí páčkami po stranách u vstupu do kufru) z ní totiž vznikne téměř rovná ložná plocha. Pod podlahou zavazadlového prostoru s objemem 660 litrů je přitom všem stále místo pro plnohodnotnou rezervu. Víko kufru se otevírá elektricky. Jde mu to docela svižně a auto samozřejmě umí trik s pohybem nohou pod nárazníkem, pak se víko otevře.

Na okresky benzin, na dálnici diesel

Může vás zajímat

Škoda Superb

Škoda Superb

Cena 530 000 ,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Na až překvapivě zakroucených cestách, které si Škoda tentokrát pro prezentaci vybrala, jsme odhalili zásadní rozdíly mezi oběma motory. Základní benzinový agregát je opravu skvěle kultivovaný a nejenže s ním má auto příjemnější vyvážení a ochotněji zatáčí, ale je také lépe zpřevodován. Pravda, těžší část trasy s prudkými serpentinami jsme absolvovali v dvoulitrovém TDI, a srovnání tak není úplně přímé, ale dlouhé převody turbodieselu (který ve verzi s pohonem všech kol vyžaduje doplňování močoviny) se na jízdu zakroucenými silničkami v kopcích moc nehodí.

Turbodiesel se totiž docela ochotně žene do otáček, jenže tam, kde už se dvojka zdá být příliš vytočená, je trojka najednou málo a motor se začne v prudkém stoupání dusit. Superb s motorem TDI je prostě dálniční expres, zhruba do 1 500 otáček za minutu je odhlučnění příkladné, pak se s nástupem výkonu asi o 300 otáček výše dostavuje i hrubý zvukový projev.

Co se spotřeby týče, diesel je na tom samozřejmě lépe než benzinová verze, ale rozdíl stojí za zamyšlení. Vznětové auto po trase dlouhé přes 210 kilometrů ukázalo průměrnou spotřebu 5,9 litru nafty, benzin si na prvním úseku s délkou asi 130 kilometrů (a bez oněch brutálních serpentin), řekl o 7,1 litru. Musíme opět připomenout, že šlo o vozy s pohonem všech kol, varianty s předním pohonem by byly ještě úspornější. V obou případech jsme volili klidné tempo, jen s občasnými dynamičtějšími pasážemi. Je otázkou, zda rozdíl zhruba litru paliva je nutné řešit, obzvlášť vzhledem k příplatku za turbodiesel. Navíc, základní benzin se opravdu o tolik lépe řídí.

Zajímavá budoucnost

Během neformální diskuse s představiteli automobilky jsme se dozvěděli také několik drobností ohledně budoucnosti Superbu. Již známe zkazky o tom, že zatím designéři neví, co na autě vylepšit při faceliftu, teď už začíná být jasno, že se tak automobilka zaměří na techniku. A to na tu, kterou se nepodařilo v současném provedení prosadit kvůli koncernové politice. Většinou jde přitom o detaily, které zase zákazník tak moc neřeší.

Jde například o provedení světel. Základní provedení mají ještě klasické žárovky, ale to by mohlo u faceliftu pominout. Vnitřní část zadních lamp u kombíku by i v základních provedeních po faceliftu mohla dostat diodová světla místo klasických. Prakticky hotovou věcí je příchod digitálního přístrojového štítu. Ten se objeví ještě před faceliftem a určitě bude za příplatek, v základní výbavě jej nečekejme. Nejspíš příští rok také přijde drsnější varianta kombíku po vzoru modelů Scout nebo předchozího příplatkového provedení Outdoor. Vůz by měl dostat ochranné plasty a podvozek zvýšený o 15 mm.

Experimentovat se bude v případě i s pohonem. Kromě úsporné varianty Greenline s vznětovou šestnáctistovkou by totiž mohlo u Superbu časem dojít i na plug-in hybrid. Po vzoru koncernové techniky by mělo jít o kombinaci motoru 1.4 TSI a sady baterií pro dojezd asi 40 kilometrů na jedno nabití. Naopak to vypadá, že v případě Superbu nepřijde na trh CNG varianta.



Témata: Škoda, Škoda Superb


Nejčtenější

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest, Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 116 993 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.