Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otestovali jsme kombíkový Superb. Víme, jak bude vypadat další verze

  13:13aktualizováno  13:13
Superb je nejpokročilejším autem z Mladé Boleslavi. Potvrdil nám to už liftback, tentokrát jsme se poprvé mohli svézt v provedení kombi, které u českých zákazníků již tradičně vyhrává. Královská nabídka místa přitom není vykoupena jakkoli zhoršeným jízdním chováním.

Dosavadní provedení Superbu byla především velká auta za lákavé peníze. Nový Superb na této filozofii staví, ale auto celkově působí o mnoho dospělejším dojmem. Potvrdily nám to i první jízdy s provedením kombi, na které redakci iDNES.cz automobilka pozvala do oblasti bavorského jezera Tegernsee.

Fotogalerie

Základní a velmi zásadní změnou u nového kombíku je fakt, že oproti předchozí generaci si řidič nepřipadá, jako by seděl na čele jezevčíka. Předchozí generace Superbu vozila za řidičem neskutečný prostor, který o sobě ovšem dával vědět. A to jak chováním hmoty auta v zatáčkách, tak obřím objemem vzduchu v interiéru, který dával prostor různým rezonancím. U nového Superbu se nic takového nekoná, je to až nečekaně kultivované auto, kterému se dají vytýkat jen detaily.

Pocit naprostého klidu

Nabídka místa je opravdu obří. Ani na dnešní poměry docela hrubý dvoulitrový turbodiesel v interiéru nerezonuje a atmosféra na palubě je i u kombíku až neuvěřitelně uvolněná. Jen pohled do prostředního zpětného zrcátka řidiči připomene, jak velké auto to vlastně je.

Škoda Superb Combi

Kombík je oproti sedanu těžší asi o pouhých 20 kilogramů, díky jinému tvarování zadního nárazníku je prý dokonce o centimetr kratší než liftback. Karoserie je velmi tuhá, pokrok oproti předchozí generaci je znát při prvním průjezdu zatáčkou. Na hladkém německém asfaltu navíc nehrozí, že bychom se dočkali jakýchkoli ran od nerovností, což ještě umocnilo pocit maximálního komfortu. Definitivní verdikt si necháme až po jízdách po méně milosrdných českých silnicích, ale kombi rozhodně není z hlediska komfortu a ovladatelnosti oproti liftbacku jakýmkoli ústupkem. Jízdní vlastnosti dovedou překvapovat, auto je velmi stabilní, přitom zatáčky vykružuje s velkou lehkostí.

U kombi jsme si vyzkoušeli dvě varianty s pohonem všech kol, manuální převodovkou a výkonem 110 kW. Základní benzínový čtyřválec 1.4 TSI má dostatečnou dynamiku a propůjčuje vozu neobyčejnou lehkost. Autu se doslova chce do zatáček a řidiče nepřekvapí žádnými záludnostmi. Dvoulitrový turbodiesel o stejném výkonu je sice těžší a je to znát, na druhou stranu ani tady nemůžeme mluvit o jakkoli nepříznivém projevu. Těžší předek u turbodieselů je jednoduše daná vlastnost, se kterou se většina majitelů bez problémů smíří.

Spousta místa

Superb Combi je opravdu pohodlné a praktické auto, které převeze celou rodinu i s obřím nákladem. Řezání zatáček v tu chvíli není hlavním tématem, tím nejdůležitějším je jízdní komfort pro všechny na palubě a jistota pro řidiče. Zavazadlový prostor kombíku je opravdu obří, trochu možná překvapí schod, který tu tvoří nárazník. Pro někoho to může být nepříjemnost, ale nákladová hrana je hodně nízko a překonat tyto centimetry s těžkou krabicí by neměl být výraznější problém.

Komu bude schod vadit, může si připlatit za speciální podlážku, která ho vyrovná. Její řešení je chytré, jedním pohybem je totiž možné ji snadno zasunout na úplné dno zavazadlového prostoru, čímž lze získat více místa pro zavazadla. Tato podlaha má ještě jednu výhodu: po sklopení zadních sedadel (ta se sklápí páčkami po stranách u vstupu do kufru) z ní totiž vznikne téměř rovná ložná plocha. Pod podlahou zavazadlového prostoru s objemem 660 litrů je přitom všem stále místo pro plnohodnotnou rezervu. Víko kufru se otevírá elektricky. Jde mu to docela svižně a auto samozřejmě umí trik s pohybem nohou pod nárazníkem, pak se víko otevře.

Na okresky benzin, na dálnici diesel

Může vás zajímat

Škoda Superb

Škoda Superb

Cena 530 000 ,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Na až překvapivě zakroucených cestách, které si Škoda tentokrát pro prezentaci vybrala, jsme odhalili zásadní rozdíly mezi oběma motory. Základní benzinový agregát je opravu skvěle kultivovaný a nejenže s ním má auto příjemnější vyvážení a ochotněji zatáčí, ale je také lépe zpřevodován. Pravda, těžší část trasy s prudkými serpentinami jsme absolvovali v dvoulitrovém TDI, a srovnání tak není úplně přímé, ale dlouhé převody turbodieselu (který ve verzi s pohonem všech kol vyžaduje doplňování močoviny) se na jízdu zakroucenými silničkami v kopcích moc nehodí.

Turbodiesel se totiž docela ochotně žene do otáček, jenže tam, kde už se dvojka zdá být příliš vytočená, je trojka najednou málo a motor se začne v prudkém stoupání dusit. Superb s motorem TDI je prostě dálniční expres, zhruba do 1 500 otáček za minutu je odhlučnění příkladné, pak se s nástupem výkonu asi o 300 otáček výše dostavuje i hrubý zvukový projev.

Co se spotřeby týče, diesel je na tom samozřejmě lépe než benzinová verze, ale rozdíl stojí za zamyšlení. Vznětové auto po trase dlouhé přes 210 kilometrů ukázalo průměrnou spotřebu 5,9 litru nafty, benzin si na prvním úseku s délkou asi 130 kilometrů (a bez oněch brutálních serpentin), řekl o 7,1 litru. Musíme opět připomenout, že šlo o vozy s pohonem všech kol, varianty s předním pohonem by byly ještě úspornější. V obou případech jsme volili klidné tempo, jen s občasnými dynamičtějšími pasážemi. Je otázkou, zda rozdíl zhruba litru paliva je nutné řešit, obzvlášť vzhledem k příplatku za turbodiesel. Navíc, základní benzin se opravdu o tolik lépe řídí.

Zajímavá budoucnost

Během neformální diskuse s představiteli automobilky jsme se dozvěděli také několik drobností ohledně budoucnosti Superbu. Již známe zkazky o tom, že zatím designéři neví, co na autě vylepšit při faceliftu, teď už začíná být jasno, že se tak automobilka zaměří na techniku. A to na tu, kterou se nepodařilo v současném provedení prosadit kvůli koncernové politice. Většinou jde přitom o detaily, které zase zákazník tak moc neřeší.

Jde například o provedení světel. Základní provedení mají ještě klasické žárovky, ale to by mohlo u faceliftu pominout. Vnitřní část zadních lamp u kombíku by i v základních provedeních po faceliftu mohla dostat diodová světla místo klasických. Prakticky hotovou věcí je příchod digitálního přístrojového štítu. Ten se objeví ještě před faceliftem a určitě bude za příplatek, v základní výbavě jej nečekejme. Nejspíš příští rok také přijde drsnější varianta kombíku po vzoru modelů Scout nebo předchozího příplatkového provedení Outdoor. Vůz by měl dostat ochranné plasty a podvozek zvýšený o 15 mm.

Experimentovat se bude v případě i s pohonem. Kromě úsporné varianty Greenline s vznětovou šestnáctistovkou by totiž mohlo u Superbu časem dojít i na plug-in hybrid. Po vzoru koncernové techniky by mělo jít o kombinaci motoru 1.4 TSI a sady baterií pro dojezd asi 40 kilometrů na jedno nabití. Naopak to vypadá, že v případě Superbu nepřijde na trh CNG varianta.



Témata: Škoda, Škoda Superb


Nejčtenější

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Další z rubriky

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.