Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otestovali jsme kombíkový Superb. Víme, jak bude vypadat další verze

  13:13aktualizováno  13:13
Superb je nejpokročilejším autem z Mladé Boleslavi. Potvrdil nám to už liftback, tentokrát jsme se poprvé mohli svézt v provedení kombi, které u českých zákazníků již tradičně vyhrává. Královská nabídka místa přitom není vykoupena jakkoli zhoršeným jízdním chováním.

Dosavadní provedení Superbu byla především velká auta za lákavé peníze. Nový Superb na této filozofii staví, ale auto celkově působí o mnoho dospělejším dojmem. Potvrdily nám to i první jízdy s provedením kombi, na které redakci iDNES.cz automobilka pozvala do oblasti bavorského jezera Tegernsee.

Fotogalerie

Základní a velmi zásadní změnou u nového kombíku je fakt, že oproti předchozí generaci si řidič nepřipadá, jako by seděl na čele jezevčíka. Předchozí generace Superbu vozila za řidičem neskutečný prostor, který o sobě ovšem dával vědět. A to jak chováním hmoty auta v zatáčkách, tak obřím objemem vzduchu v interiéru, který dával prostor různým rezonancím. U nového Superbu se nic takového nekoná, je to až nečekaně kultivované auto, kterému se dají vytýkat jen detaily.

Pocit naprostého klidu

Nabídka místa je opravdu obří. Ani na dnešní poměry docela hrubý dvoulitrový turbodiesel v interiéru nerezonuje a atmosféra na palubě je i u kombíku až neuvěřitelně uvolněná. Jen pohled do prostředního zpětného zrcátka řidiči připomene, jak velké auto to vlastně je.

Škoda Superb Combi

Kombík je oproti sedanu těžší asi o pouhých 20 kilogramů, díky jinému tvarování zadního nárazníku je prý dokonce o centimetr kratší než liftback. Karoserie je velmi tuhá, pokrok oproti předchozí generaci je znát při prvním průjezdu zatáčkou. Na hladkém německém asfaltu navíc nehrozí, že bychom se dočkali jakýchkoli ran od nerovností, což ještě umocnilo pocit maximálního komfortu. Definitivní verdikt si necháme až po jízdách po méně milosrdných českých silnicích, ale kombi rozhodně není z hlediska komfortu a ovladatelnosti oproti liftbacku jakýmkoli ústupkem. Jízdní vlastnosti dovedou překvapovat, auto je velmi stabilní, přitom zatáčky vykružuje s velkou lehkostí.

U kombi jsme si vyzkoušeli dvě varianty s pohonem všech kol, manuální převodovkou a výkonem 110 kW. Základní benzínový čtyřválec 1.4 TSI má dostatečnou dynamiku a propůjčuje vozu neobyčejnou lehkost. Autu se doslova chce do zatáček a řidiče nepřekvapí žádnými záludnostmi. Dvoulitrový turbodiesel o stejném výkonu je sice těžší a je to znát, na druhou stranu ani tady nemůžeme mluvit o jakkoli nepříznivém projevu. Těžší předek u turbodieselů je jednoduše daná vlastnost, se kterou se většina majitelů bez problémů smíří.

Spousta místa

Superb Combi je opravdu pohodlné a praktické auto, které převeze celou rodinu i s obřím nákladem. Řezání zatáček v tu chvíli není hlavním tématem, tím nejdůležitějším je jízdní komfort pro všechny na palubě a jistota pro řidiče. Zavazadlový prostor kombíku je opravdu obří, trochu možná překvapí schod, který tu tvoří nárazník. Pro někoho to může být nepříjemnost, ale nákladová hrana je hodně nízko a překonat tyto centimetry s těžkou krabicí by neměl být výraznější problém.

Komu bude schod vadit, může si připlatit za speciální podlážku, která ho vyrovná. Její řešení je chytré, jedním pohybem je totiž možné ji snadno zasunout na úplné dno zavazadlového prostoru, čímž lze získat více místa pro zavazadla. Tato podlaha má ještě jednu výhodu: po sklopení zadních sedadel (ta se sklápí páčkami po stranách u vstupu do kufru) z ní totiž vznikne téměř rovná ložná plocha. Pod podlahou zavazadlového prostoru s objemem 660 litrů je přitom všem stále místo pro plnohodnotnou rezervu. Víko kufru se otevírá elektricky. Jde mu to docela svižně a auto samozřejmě umí trik s pohybem nohou pod nárazníkem, pak se víko otevře.

Na okresky benzin, na dálnici diesel

Může vás zajímat

Škoda Superb

Škoda Superb

Cena 530 000 ,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Na až překvapivě zakroucených cestách, které si Škoda tentokrát pro prezentaci vybrala, jsme odhalili zásadní rozdíly mezi oběma motory. Základní benzinový agregát je opravu skvěle kultivovaný a nejenže s ním má auto příjemnější vyvážení a ochotněji zatáčí, ale je také lépe zpřevodován. Pravda, těžší část trasy s prudkými serpentinami jsme absolvovali v dvoulitrovém TDI, a srovnání tak není úplně přímé, ale dlouhé převody turbodieselu (který ve verzi s pohonem všech kol vyžaduje doplňování močoviny) se na jízdu zakroucenými silničkami v kopcích moc nehodí.

Turbodiesel se totiž docela ochotně žene do otáček, jenže tam, kde už se dvojka zdá být příliš vytočená, je trojka najednou málo a motor se začne v prudkém stoupání dusit. Superb s motorem TDI je prostě dálniční expres, zhruba do 1 500 otáček za minutu je odhlučnění příkladné, pak se s nástupem výkonu asi o 300 otáček výše dostavuje i hrubý zvukový projev.

Co se spotřeby týče, diesel je na tom samozřejmě lépe než benzinová verze, ale rozdíl stojí za zamyšlení. Vznětové auto po trase dlouhé přes 210 kilometrů ukázalo průměrnou spotřebu 5,9 litru nafty, benzin si na prvním úseku s délkou asi 130 kilometrů (a bez oněch brutálních serpentin), řekl o 7,1 litru. Musíme opět připomenout, že šlo o vozy s pohonem všech kol, varianty s předním pohonem by byly ještě úspornější. V obou případech jsme volili klidné tempo, jen s občasnými dynamičtějšími pasážemi. Je otázkou, zda rozdíl zhruba litru paliva je nutné řešit, obzvlášť vzhledem k příplatku za turbodiesel. Navíc, základní benzin se opravdu o tolik lépe řídí.

Zajímavá budoucnost

Během neformální diskuse s představiteli automobilky jsme se dozvěděli také několik drobností ohledně budoucnosti Superbu. Již známe zkazky o tom, že zatím designéři neví, co na autě vylepšit při faceliftu, teď už začíná být jasno, že se tak automobilka zaměří na techniku. A to na tu, kterou se nepodařilo v současném provedení prosadit kvůli koncernové politice. Většinou jde přitom o detaily, které zase zákazník tak moc neřeší.

Jde například o provedení světel. Základní provedení mají ještě klasické žárovky, ale to by mohlo u faceliftu pominout. Vnitřní část zadních lamp u kombíku by i v základních provedeních po faceliftu mohla dostat diodová světla místo klasických. Prakticky hotovou věcí je příchod digitálního přístrojového štítu. Ten se objeví ještě před faceliftem a určitě bude za příplatek, v základní výbavě jej nečekejme. Nejspíš příští rok také přijde drsnější varianta kombíku po vzoru modelů Scout nebo předchozího příplatkového provedení Outdoor. Vůz by měl dostat ochranné plasty a podvozek zvýšený o 15 mm.

Experimentovat se bude v případě i s pohonem. Kromě úsporné varianty Greenline s vznětovou šestnáctistovkou by totiž mohlo u Superbu časem dojít i na plug-in hybrid. Po vzoru koncernové techniky by mělo jít o kombinaci motoru 1.4 TSI a sady baterií pro dojezd asi 40 kilometrů na jedno nabití. Naopak to vypadá, že v případě Superbu nepřijde na trh CNG varianta.





Nejčtenější

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Další z rubriky

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Ford Fusion 1,4 EBONY
Ford Fusion 1,4 EBONY

r.v. 2009, naj. 124 000 km, benzín
107 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.