Lehce maskovaný prototyp Škody Superb třetí generace při testech

Lehce maskovaný prototyp Škody Superb třetí generace při testech | foto: Lukáš Weisspro iDNES.cz

Škoda představí nový Superb 17. února v pražském Karlíně

  • 40
Premiéru nové generace vrcholového modelu naplánovala Škoda do Fóra Karlín v Praze. U příležitosti slavnostního odhalení vozu přednese Česká filharmonie v čele s šéfdirigentem Jiřím Bělohlávkem ve světové premiéře symfonii Superb, komponovanou speciálně pro tento večer.

Nový Superb se představí 17. února v Praze, autosalonovou premiéru bude mít začátkem března v Ženevě.

Připraveny jsou opět dvě karosářské varianty. Základním provedením je liftback se splývavou zádí a velkým víkem kufru. První kusy by měly dorazit v červnu. Kombiverzi uvede Škoda v září. To znamená, že oficiální premiéra je naplánována na podzimní autosalon do Frankfurtu nad Mohanem. O technice nového Superbu čtěte více zde.

Fotogalerie

Lehce maskovaný prototyp Škody Superb třetí generace při testech
Lehce maskovaný prototyp Škody Superb třetí generace při testech
Lehce maskovaný prototyp Škody Superb třetí generace při testech

Třetí generace Superbu se bude vyrábět kromě východočeských Kvasin, kde si na něj firma postavila úplně novou halu, také v Šanghaji.

Superby nyní najíždějí testovací kilometry, maskované prototypy jsou k vidění i na českých silnicích. Nejnovější snímky nafotili čtenáři iDNES.cz Lukáš Weiss a Petr Křenek.

Superauto se dvěma deštníky

„Myslím si, že se ze Superbu stane superauto,“ řekl v rozhovoru pro magazín Auto Motor a Sport šéf Škody Winfried Vahland. Uvnitř bude více místa než v předchůdci, zavazadlový prostor se zvětší o 30 litrů na 625 litrů.

Superb první novodobé generace se chlubil specialitou v podobě deštníku schovaného ve speciální schránce ve dveřích. „Když jsem se v roce 2010 vrátil do Škody, deštník ze Superbu zmizel. Neuplynul ani jeden měsíc a byl zpátky. Podobné drobnosti patří k filozofii naší značky, nemůžete se jich kvůli úsporám jen tak zbavit. I proto jsme se u třetího Superbu rozhodli jít ještě dále, už nemá pouze jeden deštník, ale rovnou dva: pro řidiče i pro spolujezdce,“ vypráví šéf české značky.

V rozhovoru se také vyjadřuje k tříválcům pro velké modely Škody: „V Octavii je jednou určitě budeme nabízet, ale jestli jsou vhodné i pro Superb, to ještě nevím. Jako součást hybridního systému možná, ale v tak velkém autě budou čtyřválcové motory podle mého názoru úspornější,“ říká Vahland.

Škoda také uvažuje o sportovněji střižené verzi Superbu, která ovšem neponese označení RS.