Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Kapota nové Škody Superb je mistrovské dílo

  13:30aktualizováno  13:30
Je obrovská jak kulečníkový stůl, několikrát prolisovaná a přetažená až do boků. Kapota nové Škody Superb je mistrovské dílo z pohledu designéra, konstruktéra, technologa i manažera. Přesvědčit rozpočtáře a vedení koncernu Volkswagen o tom, že ji Superb potřebuje, bylo asi ze všeho nejtěžší.

Až do boků přetažená kapota, která doléhá shora natěsno k nízkým blatníkům, je dominantním prvkem mohutné přídě nové Škody Superb, která se tento týden představila v Praze ve světové premiéře. Po stranách má „rantl“, kterým přesahuje blatníky. Technologickou spáru to díky stínu, který ji zvýrazňuje, povyšuje na designový prvek. Stejné provedení měla designová ikona Audi TT první generace a podle zákulisních informací iDNES.cz dalo obrovskou práci přesvědčit manažery o tom, aby toto řešení dostala i následující generace TT

Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb

I sám Jozef Kabaň, šéfdesignér české značky uvádí, že jde o finančně a technicky velmi náročné řešení. U výroby takového dílu je obrovsky důležitá přesnost. Navíc natěsno doléhající díly vyžadují vysokou pevnost konstrukce karoserie.

„Kapotu jsme tvarovali tak, aby se vzhled přídě nepřetížil otevírací spárou. Bylo to extrémně náročné. Jaké jiné auto by si to ale zasloužilo víc, než náš superb,“ přemítá Kabaň.

Náročné technické řešení, které má především estetické důvody, je také lehkým popíchuntím konkurence. Podobně provokoval před lety třeba koncernový příbuzný Volkswagen Golf svými extrémně ostrými linkami prolisů na bocích.

Protože kapota zabíhá až ke dveřím a zasahuje pod přední (A) sloupek, je třeba, aby se otevírala na speciálně konstruovaném závěsu, který ji při odklápění odsune dopředu. Jak mechanismus funguje, je vidět ve videu v čase 2:06.

Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb

Jako krystal

Kabaňovi se na novém superbu líbí ostrost tvarů a už tradičně vyváženost proporcí, na kterou slovenský designér velmi dbá. „Líbí se mi hra světla a stínu na karoserii, auto je jako vybroušené z krystalu.“

„Auta se vyvíjejí tak, že přibývá technologií a bezpečnostních prvků a to vše zakomponovat tak, aby to vzhled auta nezatěžovalo, je nejtěžší,“ vysvětluje pro iDNES.cz.

Podle Kabaně není rozdíl mezi práci na designu velkého nebo malého auta. „Je to velká zodpovědnost, ale stejně intenzivně se věnujeme malým autům. v tomto ohledu není rozdíl ve velikosti,“ uzavírá.

FOTOGALERIE

Redakce iDNES.cz dostala příležitost nový superb dopodrobna prozkoumat objektivy fotoapárátu a kamery.

Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb




Nejčtenější

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Další z rubriky

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

BMW Řada 5 52d 2013 ·...
BMW Řada 5 52d 2013 ·...

r.v. 2013, naj. 78 656 km, diesel
680 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.