Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Kapota nové Škody Superb je mistrovské dílo

  13:30aktualizováno  13:30
Je obrovská jak kulečníkový stůl, několikrát prolisovaná a přetažená až do boků. Kapota nové Škody Superb je mistrovské dílo z pohledu designéra, konstruktéra, technologa i manažera. Přesvědčit rozpočtáře a vedení koncernu Volkswagen o tom, že ji Superb potřebuje, bylo asi ze všeho nejtěžší.

Až do boků přetažená kapota, která doléhá shora natěsno k nízkým blatníkům, je dominantním prvkem mohutné přídě nové Škody Superb, která se tento týden představila v Praze ve světové premiéře. Po stranách má „rantl“, kterým přesahuje blatníky. Technologickou spáru to díky stínu, který ji zvýrazňuje, povyšuje na designový prvek. Stejné provedení měla designová ikona Audi TT první generace a podle zákulisních informací iDNES.cz dalo obrovskou práci přesvědčit manažery o tom, aby toto řešení dostala i následující generace TT

Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb

I sám Jozef Kabaň, šéfdesignér české značky uvádí, že jde o finančně a technicky velmi náročné řešení. U výroby takového dílu je obrovsky důležitá přesnost. Navíc natěsno doléhající díly vyžadují vysokou pevnost konstrukce karoserie.

„Kapotu jsme tvarovali tak, aby se vzhled přídě nepřetížil otevírací spárou. Bylo to extrémně náročné. Jaké jiné auto by si to ale zasloužilo víc, než náš superb,“ přemítá Kabaň.

Náročné technické řešení, které má především estetické důvody, je také lehkým popíchuntím konkurence. Podobně provokoval před lety třeba koncernový příbuzný Volkswagen Golf svými extrémně ostrými linkami prolisů na bocích.

Protože kapota zabíhá až ke dveřím a zasahuje pod přední (A) sloupek, je třeba, aby se otevírala na speciálně konstruovaném závěsu, který ji při odklápění odsune dopředu. Jak mechanismus funguje, je vidět ve videu v čase 2:06.

Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb

Jako krystal

Kabaňovi se na novém superbu líbí ostrost tvarů a už tradičně vyváženost proporcí, na kterou slovenský designér velmi dbá. „Líbí se mi hra světla a stínu na karoserii, auto je jako vybroušené z krystalu.“

„Auta se vyvíjejí tak, že přibývá technologií a bezpečnostních prvků a to vše zakomponovat tak, aby to vzhled auta nezatěžovalo, je nejtěžší,“ vysvětluje pro iDNES.cz.

Podle Kabaně není rozdíl mezi práci na designu velkého nebo malého auta. „Je to velká zodpovědnost, ale stejně intenzivně se věnujeme malým autům. v tomto ohledu není rozdíl ve velikosti,“ uzavírá.

FOTOGALERIE

Redakce iDNES.cz dostala příležitost nový superb dopodrobna prozkoumat objektivy fotoapárátu a kamery.

Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb
Nová Škoda Superb




Nejčtenější

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.