Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První hybridní škoda bude v roce 2019. Superb 4x4 na benzin a elektřinu

  10:19aktualizováno  10:19
Automobilka Škoda Auto přijde na trh s prvním hybridním vozem v roce 2019. Pak by měl následovat i automobil čistě na elektrický pohon. Na autosalonu v Ženevě to krátce po jeho zahájení uvedl generální ředitel Škody Bernhard Maier.

Nová Škoda Superb | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Prvním hybridním modelem by měl být Superb současné generace, řekl Maier. Takzvaný plug-in hybrid, tedy vůz připojitelný do elektrické zásuvky, má ale v budoucnu být i nové velké SUV, které Škoda uvede v druhé polovině letošního roku.

Autosalon Ženeva 2016

„Co se týká elektromobilu, tak ještě nemůžeme říci, kdy přesně vůz nasadíme. Chceme využít synergií v rámci koncernu Volkswagen,“ uvedl Maier. Podle něj zatím není jasné, z jakého modelu by elektrické auto vycházelo. Bude mimo jiné záležet na tom, jaký typ baterií bude používat. Elektromobil v současnosti nabízí sesterský Volkswagen v podobě modelů e-up! a e-Golf.

Hybridní pohon Škoda v Ženevě demonstruje konceptem VisionS, který je ukazuje podobu chystaného velkého SUV. Superb z něho hybridní systém převezme. „Koncept je vybaven plug-in (baterie bude možné dobíjet ze zásuvky - pozn. red.) hybridním pohonem, který bude později ve stejné podobě přenesen do sériového vozu,“ uvádí automobilka. Vice o konceptu VisionS čtěte zde

Volkswagen pod proudem

Skupina Volkswagen, do které patří i mladoboleslavská Škoda Auto, do roku 2020 rozšíří nabídku o dalších 20 elektromobilů a hybridů, uvedl generální ředitel Matthias Müller u příležitosti ženevského autosalonu. V současnosti nabízí VW devět modelů na elektrický pohon.

Nový šéf VW začal zostra

Vyházel lidi, zbavil se letadla

Novým šéfem Volkswagenu se stal Matthias Müller (25. září 2015).

Matthias Müller

„Do konce desetiletí dosáhnou elektromobily vzdálenosti přes 500 kilometrů a nabíjení bude trvat jen tak dlouho, jako přestávka na kávu. A v dlouhodobém horizontu bude auto na elektrický pohon stát méně než automobil se spalovacím motorem,“ prohlásil Müller.

Volkswagen se chce v budoucnu zaměřit i na problematiku takzvaného autonomního řízení. Podle Müllera to bude jeden z hlavních cílů strategie skupiny do roku 2025, která právě vzniká. Podpořit by ji měla tři nová vývojová centra skupiny, která mají vzniknout v Evropě, Asii a v americkém státě Kalifornie.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Mercedes Třída C 350 CDI...
Mercedes Třída C 350 CDI...

r.v. 2007, naj. 220 000 km, diesel
269 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.