Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První hybridní škoda bude v roce 2019. Superb 4x4 na benzin a elektřinu

  10:19aktualizováno  10:19
Automobilka Škoda Auto přijde na trh s prvním hybridním vozem v roce 2019. Pak by měl následovat i automobil čistě na elektrický pohon. Na autosalonu v Ženevě to krátce po jeho zahájení uvedl generální ředitel Škody Bernhard Maier.

Nová Škoda Superb | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Prvním hybridním modelem by měl být Superb současné generace, řekl Maier. Takzvaný plug-in hybrid, tedy vůz připojitelný do elektrické zásuvky, má ale v budoucnu být i nové velké SUV, které Škoda uvede v druhé polovině letošního roku.

Autosalon Ženeva 2016

„Co se týká elektromobilu, tak ještě nemůžeme říci, kdy přesně vůz nasadíme. Chceme využít synergií v rámci koncernu Volkswagen,“ uvedl Maier. Podle něj zatím není jasné, z jakého modelu by elektrické auto vycházelo. Bude mimo jiné záležet na tom, jaký typ baterií bude používat. Elektromobil v současnosti nabízí sesterský Volkswagen v podobě modelů e-up! a e-Golf.

Hybridní pohon Škoda v Ženevě demonstruje konceptem VisionS, který je ukazuje podobu chystaného velkého SUV. Superb z něho hybridní systém převezme. „Koncept je vybaven plug-in (baterie bude možné dobíjet ze zásuvky - pozn. red.) hybridním pohonem, který bude později ve stejné podobě přenesen do sériového vozu,“ uvádí automobilka. Vice o konceptu VisionS čtěte zde

Volkswagen pod proudem

Skupina Volkswagen, do které patří i mladoboleslavská Škoda Auto, do roku 2020 rozšíří nabídku o dalších 20 elektromobilů a hybridů, uvedl generální ředitel Matthias Müller u příležitosti ženevského autosalonu. V současnosti nabízí VW devět modelů na elektrický pohon.

Nový šéf VW začal zostra

Vyházel lidi, zbavil se letadla

Matthias Müller

Matthias Müller

„Do konce desetiletí dosáhnou elektromobily vzdálenosti přes 500 kilometrů a nabíjení bude trvat jen tak dlouho, jako přestávka na kávu. A v dlouhodobém horizontu bude auto na elektrický pohon stát méně než automobil se spalovacím motorem,“ prohlásil Müller.

Volkswagen se chce v budoucnu zaměřit i na problematiku takzvaného autonomního řízení. Podle Müllera to bude jeden z hlavních cílů strategie skupiny do roku 2025, která právě vzniká. Podpořit by ji měla tři nová vývojová centra skupiny, která mají vzniknout v Evropě, Asii a v americkém státě Kalifornie.

Autoři: ,




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.