Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další krok Škody k cestě do Ameriky. Zaregistrovala si tam jména modelů

  11:56aktualizováno  11:56
O vstupu Škody na severoamerické trhy se spekuluje už mnoho let. Předchozí šéf značky Winfried Vahland všechny úvahy rázně odmítal jednoznačným „ne!“. S novým předsedou představenstva Bernhardem Maierem se ovšem strategie obrací.

Automagazín AutoGuide zjistil, že si Škoda u amerického patentového úřadu (United States Patent and Trademark Office - USPTO) zaregistrovala jména Superb, Škoda Superb, Octavia a Yeti. To by mělo potvrzovat, že se Škoda chystá na vstup na severoamerické trhy.

Může se hodit

skoda

Vyberte si nový vůz z nabídky na Automodul.cz

Pro vstup na nový velký trh s odlišnými požadavky zákazníků má teď Škoda ideální podmínky. Koncern Volkswagen, který Škodu vlastní, potřebuje v Americe napravit reputaci pokaženou aférou dieselgate. „Nová“ značka, kterou si Američané s emisní aférou nespojují a stojí za ní úspěchy na světových trzích a v Číně, by mohla mít šanci.

Podle uznávaného evropského odborníka na automobilový průmysl Ferdinanda Dudenhoeffera z univerzity Duisburg-Essen má Škoda dobrou reputaci a byla by srovnatelná s dalšími masovými značkami na americkém trhu jako jsou Toyota a Nissan. „VW to má v USA zabalit,“ řekl letos v lednu otevřeně Dudenhoffer. Zastoupit by ho podle něj měla právě Škoda (čtěte více).

Navíc mladoboleslavská značka letos představí nový model Kodiaq, který odpovídá požadavkům zákazníků v severní Americe. Bude to velkoformátové sedmimístné SUV.

Koncept Škoda VisionS
Koncept Škoda VisionS
Koncept Škoda VisionS

Že Škoda o severní Americe uvažuje, naznačil pro Českou televizi Bernhard Maier. „V rámci desetileté strategie se těmto trhům nelze vyhnout,“ řekl. Nová strategie značky má totiž stavět na vozech kategorie SUV. A právě nový model Kodiaq by měl Škodě přilákat nové zákazníky. „Ty ale bude automobilka zřejmě poprvé hledat i na druhé straně Atlantiku. Kromě Spojených států a Kanady myslí šéf Škody Auto Bernhard Maier i na Střední a Jižní Ameriku,“ uvádí ČT24.

Zaměření na americké trhy možná naznačuje i kampaň, kterou Škoda před uvedením kodiaqa rozjela. Jméno modelu totiž odkazuje na město na ostrově Kodiak u pobřeží Aljašky. K zahájení kampaně předcházející uvedení nového modelu se město Kodiak na jeden den přejmenovalo na Kodiaq. V rámci celosvětové marketingové kampaně na auto pojmenované po ostrově, městě i medvědovi tak byly za pomoci místních obyvatel 6. května ve městě vyměněny nebo přelepeny tabule s názvy ulic a nápisy na policejních a hasičských vozech, rybářských lodích nebo reklamní nápisy. I na oficiálních internetových stránkách města se „k“ změnilo na „q“.

Fotogalerie

Škoda v USA díky zázemí Volkswagenu už dlouho testuje své prototypy v extrémních podmínkách. Při testovacích jízdách se zamaskovaným prototypem Škody Superb v arizonském Údolí smrti v listopadu 2007 představitelé automobilky redaktorovi MF DNES v neformálních rozhovorech poměrně otevřeně naznačovali, že právě největší model značky by měl být vstupenkou na severoamerické trhy. Superb tehdy dostal širokou škálu benzinových motorů, které jsou pro americký trh stěžejní. Z naznačovaných plánů nakonec sešlo.

Škody nejsou v severní Americe úplně neznámé, pokud se za Atlantik vydají, bude to návrat po nějakých třiceti letech. Poslední oficiálně dovezenou škodou na severoamerický trh byl model 135 GLi, který si v roce 1989 koupil jistý Kanaďan Alex Dresler za 4 960 dolarů. Od té doby udržuje povědomí o české značce v severní Americe jen pár nadšenců.





Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.