Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další krok Škody k cestě do Ameriky. Zaregistrovala si tam jména modelů

  11:56aktualizováno  11:56
O vstupu Škody na severoamerické trhy se spekuluje už mnoho let. Předchozí šéf značky Winfried Vahland všechny úvahy rázně odmítal jednoznačným „ne!“. S novým předsedou představenstva Bernhardem Maierem se ovšem strategie obrací.

Automagazín AutoGuide zjistil, že si Škoda u amerického patentového úřadu (United States Patent and Trademark Office - USPTO) zaregistrovala jména Superb, Škoda Superb, Octavia a Yeti. To by mělo potvrzovat, že se Škoda chystá na vstup na severoamerické trhy.

Může se hodit

skoda

Vyberte si nový vůz z nabídky na Automodul.cz

Pro vstup na nový velký trh s odlišnými požadavky zákazníků má teď Škoda ideální podmínky. Koncern Volkswagen, který Škodu vlastní, potřebuje v Americe napravit reputaci pokaženou aférou dieselgate. „Nová“ značka, kterou si Američané s emisní aférou nespojují a stojí za ní úspěchy na světových trzích a v Číně, by mohla mít šanci.

Podle uznávaného evropského odborníka na automobilový průmysl Ferdinanda Dudenhoeffera z univerzity Duisburg-Essen má Škoda dobrou reputaci a byla by srovnatelná s dalšími masovými značkami na americkém trhu jako jsou Toyota a Nissan. „VW to má v USA zabalit,“ řekl letos v lednu otevřeně Dudenhoffer. Zastoupit by ho podle něj měla právě Škoda (čtěte více).

Navíc mladoboleslavská značka letos představí nový model Kodiaq, který odpovídá požadavkům zákazníků v severní Americe. Bude to velkoformátové sedmimístné SUV.

Koncept Škoda VisionS
Koncept Škoda VisionS
Koncept Škoda VisionS

Že Škoda o severní Americe uvažuje, naznačil pro Českou televizi Bernhard Maier. „V rámci desetileté strategie se těmto trhům nelze vyhnout,“ řekl. Nová strategie značky má totiž stavět na vozech kategorie SUV. A právě nový model Kodiaq by měl Škodě přilákat nové zákazníky. „Ty ale bude automobilka zřejmě poprvé hledat i na druhé straně Atlantiku. Kromě Spojených států a Kanady myslí šéf Škody Auto Bernhard Maier i na Střední a Jižní Ameriku,“ uvádí ČT24.

Zaměření na americké trhy možná naznačuje i kampaň, kterou Škoda před uvedením kodiaqa rozjela. Jméno modelu totiž odkazuje na město na ostrově Kodiak u pobřeží Aljašky. K zahájení kampaně předcházející uvedení nového modelu se město Kodiak na jeden den přejmenovalo na Kodiaq. V rámci celosvětové marketingové kampaně na auto pojmenované po ostrově, městě i medvědovi tak byly za pomoci místních obyvatel 6. května ve městě vyměněny nebo přelepeny tabule s názvy ulic a nápisy na policejních a hasičských vozech, rybářských lodích nebo reklamní nápisy. I na oficiálních internetových stránkách města se „k“ změnilo na „q“.

Fotogalerie

Škoda v USA díky zázemí Volkswagenu už dlouho testuje své prototypy v extrémních podmínkách. Při testovacích jízdách se zamaskovaným prototypem Škody Superb v arizonském Údolí smrti v listopadu 2007 představitelé automobilky redaktorovi MF DNES v neformálních rozhovorech poměrně otevřeně naznačovali, že právě největší model značky by měl být vstupenkou na severoamerické trhy. Superb tehdy dostal širokou škálu benzinových motorů, které jsou pro americký trh stěžejní. Z naznačovaných plánů nakonec sešlo.

Škody nejsou v severní Americe úplně neznámé, pokud se za Atlantik vydají, bude to návrat po nějakých třiceti letech. Poslední oficiálně dovezenou škodou na severoamerický trh byl model 135 GLi, který si v roce 1989 koupil jistý Kanaďan Alex Dresler za 4 960 dolarů. Od té doby udržuje povědomí o české značce v severní Americe jen pár nadšenců.





Nejčtenější

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.