Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další krok Škody k cestě do Ameriky. Zaregistrovala si tam jména modelů

  11:56aktualizováno  11:56
O vstupu Škody na severoamerické trhy se spekuluje už mnoho let. Předchozí šéf značky Winfried Vahland všechny úvahy rázně odmítal jednoznačným „ne!“. S novým předsedou představenstva Bernhardem Maierem se ovšem strategie obrací.

Automagazín AutoGuide zjistil, že si Škoda u amerického patentového úřadu (United States Patent and Trademark Office - USPTO) zaregistrovala jména Superb, Škoda Superb, Octavia a Yeti. To by mělo potvrzovat, že se Škoda chystá na vstup na severoamerické trhy.

Může se hodit

skoda

Vyberte si nový vůz z nabídky na Automodul.cz

Pro vstup na nový velký trh s odlišnými požadavky zákazníků má teď Škoda ideální podmínky. Koncern Volkswagen, který Škodu vlastní, potřebuje v Americe napravit reputaci pokaženou aférou dieselgate. „Nová“ značka, kterou si Američané s emisní aférou nespojují a stojí za ní úspěchy na světových trzích a v Číně, by mohla mít šanci.

Podle uznávaného evropského odborníka na automobilový průmysl Ferdinanda Dudenhoeffera z univerzity Duisburg-Essen má Škoda dobrou reputaci a byla by srovnatelná s dalšími masovými značkami na americkém trhu jako jsou Toyota a Nissan. „VW to má v USA zabalit,“ řekl letos v lednu otevřeně Dudenhoffer. Zastoupit by ho podle něj měla právě Škoda (čtěte více).

Navíc mladoboleslavská značka letos představí nový model Kodiaq, který odpovídá požadavkům zákazníků v severní Americe. Bude to velkoformátové sedmimístné SUV.

koncept Škoda VisionS
koncept Škoda VisionS
koncept Škoda VisionS

Že Škoda o severní Americe uvažuje, naznačil pro Českou televizi Bernhard Maier. „V rámci desetileté strategie se těmto trhům nelze vyhnout,“ řekl. Nová strategie značky má totiž stavět na vozech kategorie SUV. A právě nový model Kodiaq by měl Škodě přilákat nové zákazníky. „Ty ale bude automobilka zřejmě poprvé hledat i na druhé straně Atlantiku. Kromě Spojených států a Kanady myslí šéf Škody Auto Bernhard Maier i na Střední a Jižní Ameriku,“ uvádí ČT24.

Zaměření na americké trhy možná naznačuje i kampaň, kterou Škoda před uvedením kodiaqa rozjela. Jméno modelu totiž odkazuje na město na ostrově Kodiak u pobřeží Aljašky. K zahájení kampaně předcházející uvedení nového modelu se město Kodiak na jeden den přejmenovalo na Kodiaq. V rámci celosvětové marketingové kampaně na auto pojmenované po ostrově, městě i medvědovi tak byly za pomoci místních obyvatel 6. května ve městě vyměněny nebo přelepeny tabule s názvy ulic a nápisy na policejních a hasičských vozech, rybářských lodích nebo reklamní nápisy. I na oficiálních internetových stránkách města se „k“ změnilo na „q“.

Fotogalerie

Škoda v USA díky zázemí Volkswagenu už dlouho testuje své prototypy v extrémních podmínkách. Při testovacích jízdách se zamaskovaným prototypem Škody Superb v arizonském Údolí smrti v listopadu 2007 představitelé automobilky redaktorovi MF DNES v neformálních rozhovorech poměrně otevřeně naznačovali, že právě největší model značky by měl být vstupenkou na severoamerické trhy. Superb tehdy dostal širokou škálu benzinových motorů, které jsou pro americký trh stěžejní. Z naznačovaných plánů nakonec sešlo.

Škody nejsou v severní Americe úplně neznámé, pokud se za Atlantik vydají, bude to návrat po nějakých třiceti letech. Poslední oficiálně dovezenou škodou na severoamerický trh byl model 135 GLi, který si v roce 1989 koupil jistý Kanaďan Alex Dresler za 4 960 dolarů. Od té doby udržuje povědomí o české značce v severní Americe jen pár nadšenců.





Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Další z rubriky

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.