Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Superb má 5 bezpečných hvězdiček i po zpřísnění hodnocení crash testů

aktualizováno 
Nový superb absolvoval nárazové testy Euro NCAP ještě v roce 2008, kdy se výsledky počítaly podle staré metodiky. Tehdy získal plný počet pěti hvězd. Nezávislá organizace, která má zálibu v rozbíjení aut, před nedávnem výsledky přepočítala podle nových kritérií a největší škodovka si své hvězdy ponechala.

Crash test nové Škody Superb | foto: EuroNCAP

Od letošního roku se počítají výsledky nárazových testů podle nové metodiky. Automobily mimo jiné obdrží procentuální hodnocení v každé ze čtyř kategorií a místo tří sad hvězdiček za jednotlivé disciplíny dostává auto jediné hvězdičkové hodnocení.

Donedávna byly kategorie tři a udělovaly se pouze body. Podle jejich počtu pak mohlo auto dosáhnout až na pět hvězdiček. Hvězdy jako vyjádření celkového skóre v nové metodice zůstávají, ale získat je je těžší.

Škoda Superb to dokázala. I po přepočítání výsledků z nárazového testu provedeného v loňském roce dosáhla na pět hvězdiček. V oblasti ochrany posádky získal automobil hodnocení 90 %, u ochrany dětí je skóre 81 %, za ochranu chodců dostal superb 50% hodnocení a za bezpečnostní pomůcky 71%. Což v konečném počítání na maximální hodnocení stačilo.

Podle staré metodiky získal superb za ochranu posádky 35 bodů, za ochranu dětí 40 bodů a za ochranu chodců 18 bodů. Podle nové metodiky dostal superb za ochranu posádky 2,3 bodu, a to se nově sleduje ochrana krku při nárazu zezadu. Tady superb asi nejvíce ztratil, protože dosáhl pouze na průměrné hodnocení. Ochrana krční páteře posádky je v tomto případě označena jako mezní.

Za ochranu dětí získal mladoboleslavský sedan 35,6 bodu, za ochranu chodců si vysloužil 18 bodů. Tady se totiž metodika neměnila.

V nové kategorii bezpečnostních systémů se rozdělují body za to, zda má auto omezovač rychlosti, stabilizační systém a přípomínače zapnutých bezpečnostních pásů.

První vymoženost vlajková loď Škodovky nemá, ESP je standard pro všechny modely a nechybí ani připomínače. Jen nejsou tak horlivé jako v jiných vozech, a tak za ně superb získal dva body ze tří možných.

Crash testem prošel superb s motorem 2.0 TDI ve výbavě Ambition. V ní byl mimo jiné airbag řidiče i spolujezdce, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Dále měl stabilizační systém ESP, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly vpředu a připomínač nezapnutých bezpečnostní pásů rovněž pro přední sedadla.

Nová metodika Euro NCAP je přísnější nejen díky zavedení nové kategorie. V kategorii ochrany posádky byly zpřísněny limity pro získávání bodů a zavedeno hodnocení ochrany krční páteře.

Pro pětihvězdičkové hodnocení musí vůz nově získat vážený průměr minimálně 70 % hodnocení v jednotlivých kategoriích, přitom ale nesmí klesnout pod určitou hodnotu. U ochrany posádky je to 75 %, ochrany dětí 70 %, u ochrany chodců pod 25 % a za asistenční systém musí vůz dostat minimálně 60 % bodů. Váhy jednotlivých kategorií jsou 50, 20, 20 a 10 % (posádka, děti, chodci, asistenční systémy).

Metodika Euro NCAP se bude nadále zpřísňovat a váha všech kategorií se do roku 2012 vyrovná. V roce 2012 tak superb definitivně o pět hvězd přijde a zůstane mu pouze čtyřhvězdičkové hodnocení. Tedy samozřejmě pokud jej výrobce nevylepší a nepošle na opakované zkoušky.

crashtest Škody superb 2009

Výsledky přepočítané podle nových regulí detailně ZDE





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.