Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda řeší, co dál s modely RS. Třísetkoňový Superb RS má šanci

aktualizováno 
Skončí označení RS u značky Škoda definitivně, nebo se naopak dočkáme i Superbu RS či dokonce Kodiaqu RS? O tom se prý v současné době v české automobilce intenzivně diskutuje.

Škoda Octavia RS 230 | foto: Škoda Auto

Dlouhou dobu tvořily sportovněji laděné verze RS pevnou součást nabídky mladoboleslavské automobilky a odkazovaly na její více než stoletou tradici a úspěchy v motoristickém sportu. Po léta byly součástí nabídky modelových řad Fabia a Octavia. V aktuální generaci Fabie ale tento derivát z nabídky zmizel a zůstaly jen „eresa“ liftbacku a kombíku octavie. Nyní se prý v automobilce o budoucnosti loga RS bouřlivě diskutuje. Možný je jak konec sportovních škodovek, tak naopak rozšíření do dalších modelových řad.

Podle některých spekulací v zahraničních médiích se nový šéf Bernhard Maier snaží zjistit, zda mají modely RS v nabídce zůstat a jsou dostatečně ziskové, aby se vyplatily náklady na jejich vývoj. Škodovce se totiž extrémně dobře prodávají nejdražší, nejvíc vybavené verze Laurin & Klement především v řadách octavia a superb. Právě v nich vidí řada lidí z vedení Škodovky další potenciál zisku. Zároveň sportovní modely nejdou úplně dohromady s celokoncernovou strategií uvádět v následujících letech především elektromobily a hybridy.

„Teoreticky nevidím žádné překážky pro různé deriváty našich modelů, ale všechno je otázka poptávky,“ citoval Bernharda Maiera britský Autocar.

Fotogalerie

Mluvčí Škoda Auto Jozef Baláž o budoucnosti RS nepochybuje a na dotaz MF DNES uvedl: „Octavia RS je velice úspěšný model a s podílem 13 % ze všech verzí Octavie prodaných v Evropě výrazně překračuje naše původní očekávání. I proto má varianta RS pevné místo v modelové paletě vozů Škody.“

Pokud zvítězí názor, že RS verze dávají škodovce smysl, pravděpodobně by se mohl na trhu objevit Superb RS. Pod kapotu by připadal v úvahu především motor 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 k) používaný v Golfu R.

Naopak nepravděpodobný je návrat loga RS do řady Fabia. Logické je, aby se tyto vrcholné varianty objevily jen u dražších modelů, kde jsou kupující ochotni si připlatit.

Člen představenstva Škody zodpovědný za vývoj Christian Strube by další RSa v nabídce značky viděl rád. „Octavia RS je pro Škodu skvělým image-makerem. Proto nyní diskutujeme, jak vyrobit verzi RS Superbu a byl bych rád měl i Kodiaqa RS.“ Vývojáři za ně podle Strubeho bojují. Dodává ovšem, že velkou překážkou pro tyto modely, kterou musí brát v úvahu, jsou limity emisí. Auto Express už spekuluje, že by velká RSa mohla dorazit v letech 2018 nebo 2019.

Podle Maiera to není otázka vývoje, takové modely prý značka umí udělat, ale neprve musí zvážit obchodní stránku věci. Jeden ze zdrojů magazínu Auto Express to popsal jednoduše: „Lidé nám říkají: Prosím, postavte Fabii RS, byla by skvělá. Ale my se jich ptáme: Koupíte si ji? Potenciál na výdělek je v této třídě velmi malý.”

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Modelky a hostesky ženevského autosalonu 2017
OBRAZEM: Supergalerie krasavic ženevského autosalonu

Ženevský autosalon nabízí kromě přehlídky čtyřkolových novinek, designérských kreací, sporťáků a aut snů také pohled na krásné ženy. První autosalonové dny...  celý článek

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi
Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.