Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda řeší, co dál s modely RS. Třísetkoňový Superb RS má šanci

aktualizováno 
Skončí označení RS u značky Škoda definitivně, nebo se naopak dočkáme i Superbu RS či dokonce Kodiaqu RS? O tom se prý v současné době v české automobilce intenzivně diskutuje.

Škoda Octavia RS 230 | foto: Škoda Auto

Dlouhou dobu tvořily sportovněji laděné verze RS pevnou součást nabídky mladoboleslavské automobilky a odkazovaly na její více než stoletou tradici a úspěchy v motoristickém sportu. Po léta byly součástí nabídky modelových řad Fabia a Octavia. V aktuální generaci Fabie ale tento derivát z nabídky zmizel a zůstaly jen „eresa“ liftbacku a kombíku octavie. Nyní se prý v automobilce o budoucnosti loga RS bouřlivě diskutuje. Možný je jak konec sportovních škodovek, tak naopak rozšíření do dalších modelových řad.

Podle některých spekulací v zahraničních médiích se nový šéf Bernhard Maier snaží zjistit, zda mají modely RS v nabídce zůstat a jsou dostatečně ziskové, aby se vyplatily náklady na jejich vývoj. Škodovce se totiž extrémně dobře prodávají nejdražší, nejvíc vybavené verze Laurin & Klement především v řadách octavia a superb. Právě v nich vidí řada lidí z vedení Škodovky další potenciál zisku. Zároveň sportovní modely nejdou úplně dohromady s celokoncernovou strategií uvádět v následujících letech především elektromobily a hybridy.

„Teoreticky nevidím žádné překážky pro různé deriváty našich modelů, ale všechno je otázka poptávky,“ citoval Bernharda Maiera britský Autocar.

Fotogalerie

Mluvčí Škoda Auto Jozef Baláž o budoucnosti RS nepochybuje a na dotaz MF DNES uvedl: „Octavia RS je velice úspěšný model a s podílem 13 % ze všech verzí Octavie prodaných v Evropě výrazně překračuje naše původní očekávání. I proto má varianta RS pevné místo v modelové paletě vozů Škody.“

Pokud zvítězí názor, že RS verze dávají škodovce smysl, pravděpodobně by se mohl na trhu objevit Superb RS. Pod kapotu by připadal v úvahu především motor 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 k) používaný v Golfu R.

Naopak nepravděpodobný je návrat loga RS do řady Fabia. Logické je, aby se tyto vrcholné varianty objevily jen u dražších modelů, kde jsou kupující ochotni si připlatit.

Člen představenstva Škody zodpovědný za vývoj Christian Strube by další RSa v nabídce značky viděl rád. „Octavia RS je pro Škodu skvělým image-makerem. Proto nyní diskutujeme, jak vyrobit verzi RS Superbu a byl bych rád měl i Kodiaqa RS.“ Vývojáři za ně podle Strubeho bojují. Dodává ovšem, že velkou překážkou pro tyto modely, kterou musí brát v úvahu, jsou limity emisí. Auto Express už spekuluje, že by velká RSa mohla dorazit v letech 2018 nebo 2019.

Podle Maiera to není otázka vývoje, takové modely prý značka umí udělat, ale neprve musí zvážit obchodní stránku věci. Jeden ze zdrojů magazínu Auto Express to popsal jednoduše: „Lidé nám říkají: Prosím, postavte Fabii RS, byla by skvělá. Ale my se jich ptáme: Koupíte si ji? Potenciál na výdělek je v této třídě velmi malý.”

Autoři: ,






Nejčtenější

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Výrobní linka automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu.
Korejci dál dusí VW za dieselgate. Rekordně pokutovali klamavou reklamu

Jihokorejský regulační úřad FTC se rozhodl vyměřit německé automobilce Volkswagen rekordní pokutu 37,3 miliardy wonů, v přepočtu zhruba 800 milionů korun, za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.