Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší škodovka všech dob: super superb umí stovku pod 4 sekundy

aktualizováno 
Německý úpravce Rothe Motorsport si vzal do parády sedan Škoda Superb a pořádně mu nafoukl svaly. Upravené auto jede přes 300 kilometrů za hodinu a ve sprintu porazí i renomované sporťáky. Úpravy ale zvýšily cenu auta na dvojnásobek.

Rothe Motorsport Škoda Superb | foto: http://www.motorvision.de

Rothe Motorsport se specializuje na úpravy aut s turbomotory, i proto si nechává říkat Turbomanufaktura. Většinou v jeho dílnách vznikají úpravy koncernových značek, tedy aut patřících pod křídla Volkswagenu.

Jedním z posledních úprav je přemotorovaná Škoda Superb. Za základ si u Rothe vzali sedan Superb s nejvýkonnějším šestiválcem 3,6 litru a výkonem 191 kW. Jenže tento motor se pro super superb nehodil, a tak úpravce použil menší šestiválec s objemem 3,2 litru z modelu Golf R32. Ale jeho 250 sériových koní by nic neřešilo, stejný výkon má i původní motor superbu.

Rothe Motorsport Škoda Superb

Doping dodala motoru turbo konverze, kterou je Rothe znám. Ze slušných 250 koní vzrostl výkon na víc než dvojnásobných 515 koní (379 kW). Razantně posílil i točivý moment z původního maxima 350 Nm na 600 Nm. To vše při nezměněné hmotnosti auta, což naznačuje, že ze svižné limuzíny se stal pořádný dravec.

Výrazné zvýšení výkonu si ale vynutilo i další změny na autě. Úpravou musela projít šestistupňová DSG převodovka, ta původní by asi tak velký nárůst točivého momentu nepřežila. Zcela nové jsou i brzdy, které si úpravce vypůjčil z Audi RS6. Kotouče mají vpředu průměr 390 milimetrů a vzadu 310 milimetrů. Díky těmto brzdám zastaví upravený Superb ze stovky na 36 metrech.

Může se hodit

Chcete se i vy prohánět ve Škodě Superb? Kupte si ji na Automodul.cz/Škoda Superb.

Nový je i výfukový systém nebo kompletně upravený podvozek s komponenty Bilstein. Tečkou na konverzi jsou devatenáctipalcové ráfky Crono s pneumatikami Vredestein. Samotná úprava vyšla na zhruba 45 000 eur, původní superb v nejvyšší výbavě s šestiválcovým motorem stojí v Německu 37 000 eur. Výsledná cena za super superb je tak zhruba 82 000 eur, což jsou v přepočtu asi dva miliony korun.

Oproti jiným úpravcům se Rothe soustředil na práci pod kapotou a vnějšek auta nechal téměř na pokoji. Výrazné jsou jen ráfky kol s tenkou oranžovou linkou. Stejnou pak firma použila na některých partiích karoserie. Ale na první pohled rozhodně není poznat, že tento superb je jak z jiné planety.

Německý server Motorvision, který upravený superb testoval, zhodnotil povedenou úpravu podvozku i býčí sílu motoru. To vše v kombinaci s prostorným interiérem a velkým kufrem auta. I spotřeba těsně pod 15 litrů je u takto výkonného auta naprosto akceptovatelná.

Parametry jsou špičkové a superb od Rothe Motorsport se může měřit se supersporty od Porsche a dalších značek. Sprint na stovku za 3,8 sekundy umí až Porsche Turbo za 4 000 000 korun. Superb by ale svou koncepcí měl být porovnáván spíš se sedanem Panamera. A v jeho případě se upravenému superbu výkonově vyrovná až nejlepší model Turbo S za 4,5 milionu korun.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.