Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Supersport: světový unikát koupený na inzerát

aktualizováno 
Světový unikát - automobil Škoda Supersport z roku 1949 - je chloubou třiašedesátiletého Plzeňana Pavla Přibáně. Ten byl v roce 1972 u zrodu Klubu automobilových veteránů v Plzni. Jeho poválečná Škodovka stále frčí a její cena utěšeně roste.

Škoda Supersport z roku 1949 | foto: Daniel BeranMF DNES

Když v onom roce Pavel Přibáň koupil za deset tisíc korun poválečný závodní automobil Škoda Supersport, tak se ostatní majitelé veteránů divili, proč si vybral právě tento vůz.

Za stejné peníze se dala tehdy udělat lepší investice. Dnes je hodnota vozu více než stonásobná. Během následujících let v něm majitel najezdil více než deset tisíc kilometrů, a to jak na běžných silnicích, tak na závodním okruhu.

Škodu Supersport koupil na inzerát v časopise Svět motorů. Původně patřila automobilovému jezdci Antonínu Komárovi, který se v něm v roce 1951 na závodním okruhu v Ostravě zabil.

"Vůz nebyl zásadně poničený a od Komárovy tragické smrti nebyl využívaný. Když jsem ho koupil od jeho vzdálených příbuzných z Hodonína, nemusel jsem nic opravovat,“ vypráví Pavel Přibáň.

Nebylo to však jeho první historické auto. Už v roce 1965 si po návratu z vojny koupil veterána. "Byl to vůz Škoda Laurin a Klement 110, který jsem používal na běžné ježdění,“ říká sběratel.

V roce 1972 s ním jel po Plzni a potkal tehdejšího kamaráda, který měl automobil podobného data výroby.
"Právě tehdy nás napadlo založit klub veteránů,“ vypráví Pavel Přibáň, který dnes vlastní jedenáct historických aut a dvě motorky.

V roce 1988 se poprvé postavil na start mistrovství Evropy historických automobilů v Mostě a vyhrál. Po roce 1989, kdy se otevřely hranice, nashromáždil na tři desítky věnců a pohárů pro vítěze závodů mistrovství Evropy.

Pavel Přibáň měl to štěstí, že s ním jeho zálibu sdílela celý život i manželka, která se nebála veterány řídit. "Opravy jsem ale vždycky dělal radši sám,“ říká s úsměvem.

Škoda Supersport

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.