Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záhadný prototyp: Škoda v Česku testuje auto z Číny

Exkluzivně   17:33aktualizováno  17:33
Na Mladoboleslavsku se testuje volkswagen určený pro Čínu. Pohledné auto na pomezí hatchbacku a kombíku se už prodává, vývojáři ho ale testují a donedávna bylo maskované za škodu. Auto nafotil čtenář iDNES.cz.

Škoda testuje Volkswagen Gran Lavida na českých silnicích | foto: Tomáš Puldapro iDNES.cz

V následujících dnech se má ve Wolfsburgu rozhodovat o nových modelech značek koncernu Volkswagen. Škoda na letošek chystá premiéru nové fabie a ještě před koncem roku má stihnout ukázat nového superba, jehož podobu naznačil parádní ženevský koncept Vision C

V boleslavském vývojovém centru Česana se ale pracuje na více projektech. Podle informací iDNES.cz jsou teď v Boleslavi například často vývojáři od Seatu. A české silnice brázdí čínský volkswagen stojící na technice předchozí octavie. 

Mohlo by vás zajímat

Potřebujete nové auto a dáváte přednost české výrobě škodovek? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Šedý vůz s tradičními testovacími registračními značkami zastihl a vyfotil čtenář iDNES.cz Tomáš Pulda v Mladé Boleslavi. "Stihl jsem pořídit dvě fotografie, potom přiběhl pán, nastoupil do vozu a velice rychle odjel. Bylo vidět, že je rozladěný z toho, že si auto fotím," popisuje. 

Na pohled je to prodloužený hatchback Volkswagen Gran Lavida, který loni doplnil v roce 2012 představenou druhou generaci sedanu lavida. Tento model volkswagenu, určený výhradně pro čínský trh, využívá prodlouženou podvozkovou platformu první Škody Octavie. Lavida je v Číně lacinější alternativou Volkswagenu Jetta, k mání je výhradně s benzinovými motory 1,4 TSI a 1,6. výroba probíhá v šanghajské továrně VW-SAIC, kde se vyrábějí také škodovky. A to může být jedno z vodítek.

Škoda testuje Volkswagen Gran Lavida na českých silnicích

"Kolem nápisu i znaků VW jsou viditelné známky zelených maskovacích samolepek a v interiéru na palubní desce byla velká bílá cedule s nápisem: ROZSVÍTIT SVĚTLA a na dveřích řidiče PŘI ODCHODU ZHASNOUT SVĚTLA," popisuje záhadné auto autor fotek.

Nabízí se spekulace, že se lavida chystá i do Evropy. A možná by v tom svou roli mohly hrát fabriky Škody. Podle Tomáše Puldy navíc stejné auto ještě před několika dny jezdilo po Boleslavi a okolí s nalepenými znaky škodovky. 

Jednou z hypotéz může být testování a adaptace vozu na evropské podmínky v rámci projektu Volkswagenu na uvedení nové značky "laciných" aut, která by konkurovala kupříkladu dacii. Jednoduchý čínský volkswagen stojící na osvědčené technice by se pro to hodil.





Nejčtenější

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.