Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda v Ženevě: Fabia Junior se nechystá

  17:51aktualizováno  17:51
Oficiální cena do reklamy a na letáky sice bude čtvrt milionu, ale za tyto peníze si novou fabii koupí málokdo. Auto, které bude skoro s jistotou nejprodávanější český vůz příštích let, se v Ženevě ukázalo světu a dealeři Škody začínají přijímat od zákazníků přihlášky do pořadníku.

Nová Škoda Fabia | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"S prodejem začneme hned po skončení autosalonu, tedy v polovině března," řekl po premiéře v Ženevě předseda představenstva Detlef Wittig.

Přinejmenším na začátek Škoda uplatňuje taktiku, že z fabie nebude dělat levné auto. Nový vůz už se nebude vyrábět v levnější, "očesané" verzi Junior s plastovými nárazníky, potvrdil MF DNES mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Kdo bude chtít ve fabii trochu lepší výbavu, snadno se dostane přes 300 tisíc, což je cena, za kterou se nejčastěji prodávala i stará fabia. Podle Černého byla u dosavadního modelu nejprodávanější verze Ambiente se střední výbavou, jejíž cena s nejslabším motorem sice začíná na 288 tisících, ale silnější verze stojí už přes tři sta tisíc.

Oproti své předchůdkyni nabídne Škoda do základní fabie lepší výbavu, i tak bude za nejnižší cenu v autě méně doplňků, než je třeba běžné u některých jiných značek.

Podle automobilky je však vůz cenově výhodnější než jeho předchůdce. Když například Škoda uváděla na konci roku 1999 fabii na trh poprvé, přišla na více než 300 tisíc korun. Šlo však o modelovou řadu s větší výbavou.

V Česku nejprodávanější škodovka, kterých se za sedm let vyrobilo půldruhého milionu, bude mít například v základní výbavě Classic oproti své předchůdkyni nejen ABS a airbag pro řidiče, ale i pro spolujezdce a v bocích vozu.

I nadále budou v základní výbavě například jen zadní nedělená sedadla a chybějící třetí opěrka hlavy. Ceny ostatních verzí zatím Škoda nezveřejnila.

Základní cena je podobná jako u konkurenčních vozů Opel Corsa či Renault Clio, ale ty nabízejí za čtvrt milionu třídveřovou verzi.
Škoda chce ještě letos vyrobit 120 tisíc nových fabií, část z nich v Indii a Číně.

Načasování premiéry Škodě vyšlo: v podobném segmentu se v Ženevě neukazuje žádná zásadní novinka od konkurence.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.