Nová Škoda Fabia

Nová Škoda Fabia | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škoda v Ženevě: Fabia Junior se nechystá

  • 32
Oficiální cena do reklamy a na letáky sice bude čtvrt milionu, ale za tyto peníze si novou fabii koupí málokdo. Auto, které bude skoro s jistotou nejprodávanější český vůz příštích let, se v Ženevě ukázalo světu a dealeři Škody začínají přijímat od zákazníků přihlášky do pořadníku.

"S prodejem začneme hned po skončení autosalonu, tedy v polovině března," řekl po premiéře v Ženevě předseda představenstva Detlef Wittig.

Přinejmenším na začátek Škoda uplatňuje taktiku, že z fabie nebude dělat levné auto. Nový vůz už se nebude vyrábět v levnější, "očesané" verzi Junior s plastovými nárazníky, potvrdil MF DNES mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Kdo bude chtít ve fabii trochu lepší výbavu, snadno se dostane přes 300 tisíc, což je cena, za kterou se nejčastěji prodávala i stará fabia. Podle Černého byla u dosavadního modelu nejprodávanější verze Ambiente se střední výbavou, jejíž cena s nejslabším motorem sice začíná na 288 tisících, ale silnější verze stojí už přes tři sta tisíc.

Oproti své předchůdkyni nabídne Škoda do základní fabie lepší výbavu, i tak bude za nejnižší cenu v autě méně doplňků, než je třeba běžné u některých jiných značek.

Podle automobilky je však vůz cenově výhodnější než jeho předchůdce. Když například Škoda uváděla na konci roku 1999 fabii na trh poprvé, přišla na více než 300 tisíc korun. Šlo však o modelovou řadu s větší výbavou.

V Česku nejprodávanější škodovka, kterých se za sedm let vyrobilo půldruhého milionu, bude mít například v základní výbavě Classic oproti své předchůdkyni nejen ABS a airbag pro řidiče, ale i pro spolujezdce a v bocích vozu.

I nadále budou v základní výbavě například jen zadní nedělená sedadla a chybějící třetí opěrka hlavy. Ceny ostatních verzí zatím Škoda nezveřejnila.

Základní cena je podobná jako u konkurenčních vozů Opel Corsa či Renault Clio, ale ty nabízejí za čtvrt milionu třídveřovou verzi.
Škoda chce ještě letos vyrobit 120 tisíc nových fabií, část z nich v Indii a Číně.

Načasování premiéry Škodě vyšlo: v podobném segmentu se v Ženevě neukazuje žádná zásadní novinka od konkurence.