Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda v Ženevě: fabia pro rallye

  10:52aktualizováno  10:52
Největším lákadlem je na stánku české automobilky v Ženevě nová fabia. Malá škodovka se prezentuje i jako speciál pro rallye. Velké modely octavia a superb si ze západu Švýcarska odvážejí alespoň nové motory.

Škoda Fabia S2000 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Novou fabii už všichni viděli. Na autosalonu v Ženevě tak česká automobilka pouze cenu. Oficiálně tak byla  potvrzena cena 249 900 korun, kterou Auto.iDNES.cz zjistilo minulý týden.

Na autosalonu se nová fabia předvádí také s bíle lakovanou střechou po vzoru mini, která má přitáhnout hravější mladou klientelu. K jakkoliv barevné fabii druhé generace tak bude možné přikoupit tento stylový dopněk.

Mezi obyčejnými fabiemi ční závodní speciál označený S2000, ukazující, jak by mohl vypadat speciál, který se bude prát v bojích rallyeových soutěží.

Škoda se koncem loňského roku rozhodla navázat na dlouhou historii působení v motoristickém sportu. Loni ze seriálu mistrovství světa rallye svůj tovární tým stáhla a ráda by se zase vrátila - možná právě s novou fabií, Ženevský modrý speciál ukazuje, jak by mohl vypadat speciál pro stejnojmennou rallyeovou třídu (S2000).

Délka fabie zůstala u "eS-dvoutisícovky" zachována, ovšem namísto pohonu předních kol má rallyeový speciál  poháněné obě nápravy. Dovnitř se podle pravidel rallye nastěhoval speciální rám a další nezbytnosti. O pohon se stará dvoulitr.

Jestli Škoda nabídne také civilní sportovní verzi, která nahradí model RS, prozatím není jasné. Prozatím je tedy nejsilnějším benzinovým motorem nové fabie "jedna-šestka" s výkonem 77 kW.


Dvě novinky přibyly s ženevskou autopřehlídkou také do ceníků octavie a superbu. Pod kapotou octavie nahrazuje dvoulitrové FSIčko s výkonem 150 koní nový přeplnovaný benzinový motor o objemu 1,8 l (160 k). U superbu se mění výkon nejslabšího motoru 1,9 TDI. Stávající 77kilowattový agregát 1,9 litru (105 k) nahrazuje motor stejného objemu, ovšem s výkonem o osm kilowattů vyšším 85 kW (115 k).

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.