Škoda Fabia S2000

Škoda Fabia S2000 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Škoda v Ženevě: fabia pro rallye

  • 40
Největším lákadlem je na stánku české automobilky v Ženevě nová fabia. Malá škodovka se prezentuje i jako speciál pro rallye. Velké modely octavia a superb si ze západu Švýcarska odvážejí alespoň nové motory.

Novou fabii už všichni viděli. Na autosalonu v Ženevě tak česká automobilka pouze cenu. Oficiálně tak byla  potvrzena cena 249 900 korun, kterou Auto.iDNES.cz zjistilo minulý týden.

Na autosalonu se nová fabia předvádí také s bíle lakovanou střechou po vzoru mini, která má přitáhnout hravější mladou klientelu. K jakkoliv barevné fabii druhé generace tak bude možné přikoupit tento stylový dopněk.

Mezi obyčejnými fabiemi ční závodní speciál označený S2000, ukazující, jak by mohl vypadat speciál, který se bude prát v bojích rallyeových soutěží.

Škoda se koncem loňského roku rozhodla navázat na dlouhou historii působení v motoristickém sportu. Loni ze seriálu mistrovství světa rallye svůj tovární tým stáhla a ráda by se zase vrátila - možná právě s novou fabií, Ženevský modrý speciál ukazuje, jak by mohl vypadat speciál pro stejnojmennou rallyeovou třídu (S2000).

Délka fabie zůstala u "eS-dvoutisícovky" zachována, ovšem namísto pohonu předních kol má rallyeový speciál  poháněné obě nápravy. Dovnitř se podle pravidel rallye nastěhoval speciální rám a další nezbytnosti. O pohon se stará dvoulitr.

Jestli Škoda nabídne také civilní sportovní verzi, která nahradí model RS, prozatím není jasné. Prozatím je tedy nejsilnějším benzinovým motorem nové fabie "jedna-šestka" s výkonem 77 kW.


Dvě novinky přibyly s ženevskou autopřehlídkou také do ceníků octavie a superbu. Pod kapotou octavie nahrazuje dvoulitrové FSIčko s výkonem 150 koní nový přeplnovaný benzinový motor o objemu 1,8 l (160 k). U superbu se mění výkon nejslabšího motoru 1,9 TDI. Stávající 77kilowattový agregát 1,9 litru (105 k) nahrazuje motor stejného objemu, ovšem s výkonem o osm kilowattů vyšším 85 kW (115 k).