Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda VisionS v plné parádě: interiér plný obrazovek, odemykání mobilem

  8:30aktualizováno  8:30
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Automobilka Škoda Auto chystá do budoucna vozy s takzvaným autonomním řízením, tedy auta, která bude řídit elektronika bez nutného zásahu řidiče. Objeví se rovněž elektromobily a hybridní modely. Při příležitosti ženevského autosalonu to uvedli zástupci automobilky.

Další směřování značky do světa autonomního řízení a elektromobility naznačuje hlavní novinka Škody, koncept velkého SUV pod označením VisionS, který má v Ženevě světovou premiéru.

„Model Yeti představuje pro mladoboleslavskou automobilku významný úspěch v segmentu kompaktních SUV. Nyní své úsilí v oblasti pohonu 4×4 značka zaměřila na sériový model kategorie SUV, který svým významem předčí model Yeti,“ komentuje předseda představenstva značky Bernhard Maier.

Koncept Škoda VisionS při své premiéře na ženevském autosalonu

„Designem, koncepcí a praktičností napovídá VisionS, jak bude nové SUV vypadat. Studie kromě toho představuje řadu budoucích technologií, jejichž význam pro naše zákazníky stále roste. Proto se Škoda zabývá tématy jako je elektromobilita, autonomní řízení a kvalitní propojení vozu, řidiče a cestujících navzájem i s okolním světem,“ uvedl generální ředitel.

Podle informací z autosalonu by se ceny nového SUV měly pohybovat kolem cen Škody Superb, finální jméno ještě není definitivně vybrané.

Může se hodit

Yeti

Škoda Yeti 2.0 TDI. Cena 300 000 Kč.

Další nové či ojeté vozy značky Škoda na Automodul.cz.

Design nového modelu je inspirován kubismem a tradiční českou výrobou křišťálového skla. Linie jsou čisté, precizní a ostré. Logo na středu volantu a prvky v interiéru jsou z ručně broušeného českého křišťálu.

VisionS je s délkou 4,7 metru, rozvorem 2,79, šířkou 1,91 a výškou 1,68 metru a kufrem o objemu 460 litrů (sériové provedení má mít kufr větší, 680litrový) výrazně větší než dosud jediný SUV model, Škoda Yeti. Zároveň je první škodovkou se třemi řadami sedadel. Interiér sériového provedení bude ale umírněnější a namísto šestimístného provedení interiéru bude sériový model, který by se podle spekulací měl jmenovat Kodiaq, sedmimístný, jak je u takto střižených aut obvyklé (se třemi místy v druhé řadě).

Koncept Škoda VisionS při své premiéře na ženevském autosalonu

Koncept je vybaven plug-in hybridním pohonem, který bude později ve stejné podobě přenesen do sériového vozu, jenž se má objevit v druhé polovině roku. Automobilka už ovšem oznámila, že první hybridní Škodovkou bude superb.

Vůz je postavený na základě modulární platformy (MQB), kterou využívají i další modely Škody a koncernu Volkswagen. Stejný technický základ má octavia se superbem. Mnoho dílů přední nápravy typu McPherson je vyrobeno z hliníku, zadní náprava je čtyřprvková. Adaptivní podvozek umožňuje regulovat charakteristiku tlumičů ve třech stupních. Pneumatiky o rozměru 275/40 mají průměr 21 palců.

Fotogalerie

Základem pohonu je benzinový čtyřválec, který doplňují dva elektromotory, první v převodovce, druhý u zadní nápravy. Systémový výkon je 225 koní a kombinovaný dojezd až 1000 km. Vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti téměř 200 km/h. Na 100 km spotřebuje 1,9 l benzinu, protože v elektrickém režimu ujede až 50 km.

Přeplňovaný motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Elektromotor je integrován do šestistupňové převodovky DSG, a pohání tak přední kola.

U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy, o výkonu až 85 kW s maximálním točivým momentem 270 Nm. Studie má tedy inteligentní pohon všech kol, který se obejde bez mechanického propojení předních a zadních kol. Spolupráci motorů řídí chytrá elektronika. Řidič může volit mezi několika provozními režimy – od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí mód. Pokud je třeba rekuperace energie (dobíjení trakčních baterií), funguje elektromotor v převodovce jako generátor.

Koncept Škoda VisionS při své premiéře na ženevském autosalonu

Kapalinou chlazené Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou v místě, kde jsou chráněny před nárazem. Stacionární nabíjení se provádí ze zásuvky elektrické sítě. Pro budoucí sériové nasazení pracuje automobilka také na bezkontaktním indukčním nabíjení. V takovém případě se přenáší energie z elektrické sítě do vozu prostřednictvím nabíjecí podlahové desky. Škoda kromě toho pracuje i na koncepci čistě elektrického pohonu.

Autosalon Ženeva 2016

Na přístrojovce má koncept dva displeje s úhlopříčkou 16 palců. Na středové konzole se nachází třetí displej a cestující ve druhé a třetí řadě sedadel mají navíc k dispozici displeje v hlavových opěrkách před sebou. V každých dveřích je integrován jeden Phonebox, ve kterém se chytré telefony pasažérů indukčně nabíjejí, zatímco osobní nastavení, data a informace z telefonů lze procházet na vlastním displeji. Na palubě je internetové připojení LTE. Mobilní přístroje pasažérů se připojují na WLAN hotspot.

V příštích letech zavede Škoda Auto do sériové výroby volně programovatelné sdružené přístroje. Souběžně pracuje na vývoji ovládání hlasem a gesty. K odemykání vozu slouží digitální kód na mobilním telefonu nebo na chytrých hodinkách.





Nejčtenější

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.