Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější zadek na autosalonu. Prohlédněte si Škodu Vision D

  13:35aktualizováno  13:35
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Na ženevském výstavišti asi nepotkáte člověka, kterému by se sněhobílý koncept nelíbil. Dokonce ani mezi těmi, které rozhodně nemůžeme podezírat z přílišné náklonnosti ke škodovkám. Ale prodeje jednoho z nejpovedenějších aut na autosalonu se podle všeho nedočkáme.

Studii Vision D hrdě představil šéfdesignér mladoboleslavské automobilky Jozef Kabaň hned první den autosalonu. Je to jeho první škodovka, kterou namaloval od začátku do konce. Diváci jeho práci chválí.

Škoda Vision D

 

Má čisté, ale výrazné hrany, skvěle vyvážené proporce, frajerskou špičku zadních dveří a vypadá spíše jako sportovní grand kupé než jako "nudná" rodinná škodovka. A všichni mluví o parádní seseknuté zádi s hodně zkoseným zadním oknem.

Autosalon Ženeva 2011

Mezi stovkami novinářů a expertů hned vypukl velký spor: bude takhle vypadat dlouho očekávaný model nižší střední třídy, zaplňující mezeru mezi fabií a octavií, nebo je to jenom stylistické cvičení? Automobilka trvá na druhé variantě. Škodovky musí být praktičtější, zní nepsané pravidlo. To jde se šmrncovním, ale přece jen menším zadkem těžko.

Škoda Vision D

Auto se líbí a oceňují ho nejen laici, ale i designéři. "Škodovka má hodně čisté tvary, ostré linie světel a spoustu hran. Nepůsobí ale samoúčelně sportovně, naopak to sedí k charakteru rodinné značky. Proporce jsou skvěle vyvážené, auto má kratičký zadní i přední převis a tedy dlouhý rozvor – a proto spoustu místa pro posádku. Zadek není vůbec masivní, má elegantní švih, stejně jako zakončení zadních dveří do špičky, což není u aut obvyklé, ale je to velmi povedené," říká Radek Laube, šéf magazínu AutoDesign&Styling, jemuž se líbí, že škodovka nepoužívá falešné tvary a kudrlinky, vše je sportovně svěží a mladistvé.

"Sériově vyráběný vůz je ovšem dostane jen stěží. Myslím, že takhle přímo příští škodovka vypadat nebude, ale spousta prvků bude určitě použita. Třeba malá přední světla. Automobilky se už naučily, jak dosáhnou velké svítivosti i z malých světlometů a mohou na jejich úkor zvětšit chladič a logo značky, což jsou výrazné designové prvky," míní Laube.

Škoda Vision D

Přísně tajné

Vzhled nového konceptu se podařilo utajit až do poslední chvíle. Stejně tak jméno, naplno ho vyhlásili až na dopolední tiskové konferenci. Říkají mu Vision D, což lze vyložit třeba tak, že relativně velký pětidveřový hatchback pokukuje po třídě aut velikosti třeba Fordu Mondeo. Může to být ale také náznak stylu, kterým bude tvarovaná nová octavia, na které teď v Mladé Boleslavi pracují. A octavia byla vždycky o fous větší než konkurenti.

Že jde hlavně o stylistické cvičení podtrhuje i to, že automobilka neprozradila žádná čísla. Auto je na pohled docela velké a nějaký motor v útrobách mít bude, na podium v Ženevě dojelo při tiskovce vlastními silami. Pneumatiky mají rozměr 235/35 20.

Čeho si všimnout

  • malých, ostře řezaných světel
  • velké masky chladiče
  • velké šířky
  • bezrámových oken dveří
  • lomené stoupající linie spodní hrany oken
  • ostrých zrcátek
  • vyklápěcích klik, typických pro koncepty
  • prosklené střechy
  • výklopného spojleru na zádi
  • skleněných prvků v interiéru
Škoda Vision D
Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.