Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější zadek na autosalonu. Prohlédněte si Škodu Vision D

  13:35aktualizováno  13:35
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Na ženevském výstavišti asi nepotkáte člověka, kterému by se sněhobílý koncept nelíbil. Dokonce ani mezi těmi, které rozhodně nemůžeme podezírat z přílišné náklonnosti ke škodovkám. Ale prodeje jednoho z nejpovedenějších aut na autosalonu se podle všeho nedočkáme.

Studii Vision D hrdě představil šéfdesignér mladoboleslavské automobilky Jozef Kabaň hned první den autosalonu. Je to jeho první škodovka, kterou namaloval od začátku do konce. Diváci jeho práci chválí.

Škoda Vision D

 

Má čisté, ale výrazné hrany, skvěle vyvážené proporce, frajerskou špičku zadních dveří a vypadá spíše jako sportovní grand kupé než jako "nudná" rodinná škodovka. A všichni mluví o parádní seseknuté zádi s hodně zkoseným zadním oknem.

Autosalon Ženeva 2011

Mezi stovkami novinářů a expertů hned vypukl velký spor: bude takhle vypadat dlouho očekávaný model nižší střední třídy, zaplňující mezeru mezi fabií a octavií, nebo je to jenom stylistické cvičení? Automobilka trvá na druhé variantě. Škodovky musí být praktičtější, zní nepsané pravidlo. To jde se šmrncovním, ale přece jen menším zadkem těžko.

Škoda Vision D

Auto se líbí a oceňují ho nejen laici, ale i designéři. "Škodovka má hodně čisté tvary, ostré linie světel a spoustu hran. Nepůsobí ale samoúčelně sportovně, naopak to sedí k charakteru rodinné značky. Proporce jsou skvěle vyvážené, auto má kratičký zadní i přední převis a tedy dlouhý rozvor – a proto spoustu místa pro posádku. Zadek není vůbec masivní, má elegantní švih, stejně jako zakončení zadních dveří do špičky, což není u aut obvyklé, ale je to velmi povedené," říká Radek Laube, šéf magazínu AutoDesign&Styling, jemuž se líbí, že škodovka nepoužívá falešné tvary a kudrlinky, vše je sportovně svěží a mladistvé.

"Sériově vyráběný vůz je ovšem dostane jen stěží. Myslím, že takhle přímo příští škodovka vypadat nebude, ale spousta prvků bude určitě použita. Třeba malá přední světla. Automobilky se už naučily, jak dosáhnou velké svítivosti i z malých světlometů a mohou na jejich úkor zvětšit chladič a logo značky, což jsou výrazné designové prvky," míní Laube.

Škoda Vision D

Přísně tajné

Vzhled nového konceptu se podařilo utajit až do poslední chvíle. Stejně tak jméno, naplno ho vyhlásili až na dopolední tiskové konferenci. Říkají mu Vision D, což lze vyložit třeba tak, že relativně velký pětidveřový hatchback pokukuje po třídě aut velikosti třeba Fordu Mondeo. Může to být ale také náznak stylu, kterým bude tvarovaná nová octavia, na které teď v Mladé Boleslavi pracují. A octavia byla vždycky o fous větší než konkurenti.

Že jde hlavně o stylistické cvičení podtrhuje i to, že automobilka neprozradila žádná čísla. Auto je na pohled docela velké a nějaký motor v útrobách mít bude, na podium v Ženevě dojelo při tiskovce vlastními silami. Pneumatiky mají rozměr 235/35 20.

Čeho si všimnout

  • malých, ostře řezaných světel
  • velké masky chladiče
  • velké šířky
  • bezrámových oken dveří
  • lomené stoupající linie spodní hrany oken
  • ostrých zrcátek
  • vyklápěcích klik, typických pro koncepty
  • prosklené střechy
  • výklopného spojleru na zádi
  • skleněných prvků v interiéru
Škoda Vision D
Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Toyota Avensis WG 1,8 A/T Active
Toyota Avensis WG 1,8 A/T Active

r.v. 2016, naj. 22 200 km, benzín
525 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.