Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější zadek na autosalonu. Prohlédněte si Škodu Vision D

  13:35aktualizováno  13:35
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Na ženevském výstavišti asi nepotkáte člověka, kterému by se sněhobílý koncept nelíbil. Dokonce ani mezi těmi, které rozhodně nemůžeme podezírat z přílišné náklonnosti ke škodovkám. Ale prodeje jednoho z nejpovedenějších aut na autosalonu se podle všeho nedočkáme.

Studii Vision D hrdě představil šéfdesignér mladoboleslavské automobilky Jozef Kabaň hned první den autosalonu. Je to jeho první škodovka, kterou namaloval od začátku do konce. Diváci jeho práci chválí.

Škoda Vision D

 

Má čisté, ale výrazné hrany, skvěle vyvážené proporce, frajerskou špičku zadních dveří a vypadá spíše jako sportovní grand kupé než jako "nudná" rodinná škodovka. A všichni mluví o parádní seseknuté zádi s hodně zkoseným zadním oknem.

Autosalon Ženeva 2011

Mezi stovkami novinářů a expertů hned vypukl velký spor: bude takhle vypadat dlouho očekávaný model nižší střední třídy, zaplňující mezeru mezi fabií a octavií, nebo je to jenom stylistické cvičení? Automobilka trvá na druhé variantě. Škodovky musí být praktičtější, zní nepsané pravidlo. To jde se šmrncovním, ale přece jen menším zadkem těžko.

Škoda Vision D

Auto se líbí a oceňují ho nejen laici, ale i designéři. "Škodovka má hodně čisté tvary, ostré linie světel a spoustu hran. Nepůsobí ale samoúčelně sportovně, naopak to sedí k charakteru rodinné značky. Proporce jsou skvěle vyvážené, auto má kratičký zadní i přední převis a tedy dlouhý rozvor – a proto spoustu místa pro posádku. Zadek není vůbec masivní, má elegantní švih, stejně jako zakončení zadních dveří do špičky, což není u aut obvyklé, ale je to velmi povedené," říká Radek Laube, šéf magazínu AutoDesign&Styling, jemuž se líbí, že škodovka nepoužívá falešné tvary a kudrlinky, vše je sportovně svěží a mladistvé.

"Sériově vyráběný vůz je ovšem dostane jen stěží. Myslím, že takhle přímo příští škodovka vypadat nebude, ale spousta prvků bude určitě použita. Třeba malá přední světla. Automobilky se už naučily, jak dosáhnou velké svítivosti i z malých světlometů a mohou na jejich úkor zvětšit chladič a logo značky, což jsou výrazné designové prvky," míní Laube.

Škoda Vision D

Přísně tajné

Vzhled nového konceptu se podařilo utajit až do poslední chvíle. Stejně tak jméno, naplno ho vyhlásili až na dopolední tiskové konferenci. Říkají mu Vision D, což lze vyložit třeba tak, že relativně velký pětidveřový hatchback pokukuje po třídě aut velikosti třeba Fordu Mondeo. Může to být ale také náznak stylu, kterým bude tvarovaná nová octavia, na které teď v Mladé Boleslavi pracují. A octavia byla vždycky o fous větší než konkurenti.

Že jde hlavně o stylistické cvičení podtrhuje i to, že automobilka neprozradila žádná čísla. Auto je na pohled docela velké a nějaký motor v útrobách mít bude, na podium v Ženevě dojelo při tiskovce vlastními silami. Pneumatiky mají rozměr 235/35 20.

Čeho si všimnout

  • malých, ostře řezaných světel
  • velké masky chladiče
  • velké šířky
  • bezrámových oken dveří
  • lomené stoupající linie spodní hrany oken
  • ostrých zrcátek
  • vyklápěcích klik, typických pro koncepty
  • prosklené střechy
  • výklopného spojleru na zádi
  • skleněných prvků v interiéru
Škoda Vision D
Autor:




Nejčtenější

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.