Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Se Škodou Yeti je konec, ve skladech je 600 aut

  11:36aktualizováno  11:36
Po osmi letech končí objednávaní Škody Yeti. V uplynulém týdnu se naplnily výrobní kvóty linky v Kvasinách na Rychnovsku, v následujících obchodníci vyprodají zbývající výrobní sloty na yetiho v Rusku. Od roku 2009 Škoda prodala na celém světě přes 630 tisíc kusů svého prvního SUV. Yeti dostane v blízké době nástupce jménem Karoq.

Škoda Yeti Monte Carlo | foto: Škoda Auto

Škoda je specialistou na modely, o které je do posledních chvil obrovský zájem. Velkou poptávku přesahující výrobní kapacity na poslední chvíli před ukončením výroby zaznamenala u Škody Octavie první generace, nekonvenčního MPV Roomster a nyní i u Yetiho.

„Věděli jsme, že konec yetiho přijde, takže jsme si na letošní rok stanovili tomu odpovídající kvóty prodejů, stejně jsme nakonec prodali dvojnásobek. To bylo hlavně v prvních měsících roku, dnes už je situace stabilizovaná,“ říká Radek Donner, šéf prodeje pražského dealerství NH Car.

Auta se objednávají do výroby s několikaměsíčním předstihem. Automobilka ovšem potřebuje přestavět linku v Kvasinách na výrobu nástupce Yetiho, modelu Karoq. Výroba tam tedy bude ukončena v nejbližších týdnech. „Karoq se má začít vyrábět ve třicátém týdnu, tedy na přelomu července a srpna,“ uvádí pro iDNES.cz Vítek Pelc ze Škody Auto.

Škoda ještě vyrábí yetiho v ruském Nižném Novgorodu v závodě automobilky GAZ. Tam poběží výroba déle, před několika dny Škoda oficiálně říkala, že o konci výroby ještě není rozhodnuto. Podle Pelce už je nyní jasné, že v Rusku ukončí výrobu modelu ve specifikaci pro evropské trhy ve 34. nebo 35. týdnu, to jsou poslední dva týdny srpna. Vozy, které se mají tou dobou vyrábět, se doprodají v následujících dnech.

Pak už bude možné koupit pouze skladové vozy, momentálně jich je podle Pelce u obchodníků nebo na skladech asi 600.





Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Další z rubriky

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.