Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda udělala z yetiho rallyového drsňáka pro čtyři

  12:09aktualizováno  12:09
Motor 1,8 TSI, pohon všech kol, velké terénní pneumatiky, výškově stavitelný podvozek a brzdy z Octavie RS, čtyři sportovní sedadla, hasicí přístroj a z yetiho je drsňák. Škoda představí koncept se zářivou střechou příští týden na tuningovém srazu u jezera Wörthersee.

Škoda Yeti Xtreme | foto: Škoda

Škoda Yeti Xtreme vychází z úspěšného SUV. Designéři a konstruktéři zdůraznili sportovní i terénní kvality. A protože se značce daří v rallye, je z yetiho šotolinový dravec.

Škodovka se na prezentaci na známém tuningovém srazu, který se letos koná v Rakousku už po třiatřicáté, připravuje snad důkladněji než na klasické autosalony. Už proto, že organizátoři čekají až dvě stě tisíc návštěvníků.

Týden před zahájením představují Mladoboleslaváci už druhý koncept a podle informací iDNES.cz se chystá ještě jedno překvapení.

Škoda Yeti Xtreme

Všechna sedmnáctipalcová kola obutá do velkých terénních pneumatik pohání přes dvouspojkový šestistipňový automat s pomocí spojky Haldex přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI o výkonu 112 kW a 250 Nm. S ním se yeti rozjede na stovku za 9 sekund a maximálku má 192 km/h.

Může se hodit

Chtěli byste si koupit Škodu Yeti? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz, kde si můžete vybírat téměř ze stovky těchto vozů.

Yeti Xtreme převzal brzdy z modelu Octavia RS a hlavně výškově stavitelný podvozek. K matně šedému laku vytváří kontrast zelenožluté lakování střechy a lemů kol. Na tuningový sraz pasují i zatmavená okna, upravené nárazníky, nasvalené blatníky, mohutné prahy a dvě velké koncovky výfuku.

"V zavazadlovém prostoru se nachází náhradní kolo a takzvané Recovery Tracks. To jsou speciální trakční podložky, které lze při zapadnutí v písku podsunout pod kola a usnadnit vyproštění," popisuje David Haidinger ze Škody Auto.

Fotogalerie

Ve výrazně sportovním duchu se nese i úprava interiéru. Nejvýraznější změnou jsou nová sportovní sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy. Z pětimístného yetiho tak vznikl čtyřmístný. Řidič se drží sportovního volantu s integrovanými páčkami pro volbu rychlostních stupňů.

Designéři do interiéru přidali karbonové prvky, alcantaru, hliník na pedálech a speciální prahové lišty. 

"Zcela nová je interpretace středového panelu. V něm najdeme mimo jiné nůž na řezání bezpečnostních pásů a hasicí přístroj, tedy prvky obvyklé v soutěžních vozech," popisuje Haidinger. "Na palubní desce je dále umístěn i držák iPadu, v přihrádce před sedadlem spolujezdce je integrována souprava pro poskytnutí první pomoci."

Yeti představila Škoda v roce 2009, v loňském roce dorazilo upravené provedení s přepracovanou přední částí. Do konce dubna jich automobilka vyrobila přes 640 tisíc. Škoda vyrábí yetiho ve východočeských Kvasinách, v Ruském Nižném Novgorodu. V Číně se vyrábí prodloužená verze vozu.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.