Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda udělala z yetiho rallyového drsňáka pro čtyři

  12:09aktualizováno  12:09
Motor 1,8 TSI, pohon všech kol, velké terénní pneumatiky, výškově stavitelný podvozek a brzdy z Octavie RS, čtyři sportovní sedadla, hasicí přístroj a z yetiho je drsňák. Škoda představí koncept se zářivou střechou příští týden na tuningovém srazu u jezera Wörthersee.

Škoda Yeti Xtreme | foto: Škoda

Škoda Yeti Xtreme vychází z úspěšného SUV. Designéři a konstruktéři zdůraznili sportovní i terénní kvality. A protože se značce daří v rallye, je z yetiho šotolinový dravec.

Škodovka se na prezentaci na známém tuningovém srazu, který se letos koná v Rakousku už po třiatřicáté, připravuje snad důkladněji než na klasické autosalony. Už proto, že organizátoři čekají až dvě stě tisíc návštěvníků.

Týden před zahájením představují Mladoboleslaváci už druhý koncept a podle informací iDNES.cz se chystá ještě jedno překvapení.

Škoda Yeti Xtreme

Všechna sedmnáctipalcová kola obutá do velkých terénních pneumatik pohání přes dvouspojkový šestistipňový automat s pomocí spojky Haldex přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI o výkonu 112 kW a 250 Nm. S ním se yeti rozjede na stovku za 9 sekund a maximálku má 192 km/h.

Může se hodit

Chtěli byste si koupit Škodu Yeti? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz, kde si můžete vybírat téměř ze stovky těchto vozů.

Yeti Xtreme převzal brzdy z modelu Octavia RS a hlavně výškově stavitelný podvozek. K matně šedému laku vytváří kontrast zelenožluté lakování střechy a lemů kol. Na tuningový sraz pasují i zatmavená okna, upravené nárazníky, nasvalené blatníky, mohutné prahy a dvě velké koncovky výfuku.

"V zavazadlovém prostoru se nachází náhradní kolo a takzvané Recovery Tracks. To jsou speciální trakční podložky, které lze při zapadnutí v písku podsunout pod kola a usnadnit vyproštění," popisuje David Haidinger ze Škody Auto.

Fotogalerie

Ve výrazně sportovním duchu se nese i úprava interiéru. Nejvýraznější změnou jsou nová sportovní sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy. Z pětimístného yetiho tak vznikl čtyřmístný. Řidič se drží sportovního volantu s integrovanými páčkami pro volbu rychlostních stupňů.

Designéři do interiéru přidali karbonové prvky, alcantaru, hliník na pedálech a speciální prahové lišty. 

"Zcela nová je interpretace středového panelu. V něm najdeme mimo jiné nůž na řezání bezpečnostních pásů a hasicí přístroj, tedy prvky obvyklé v soutěžních vozech," popisuje Haidinger. "Na palubní desce je dále umístěn i držák iPadu, v přihrádce před sedadlem spolujezdce je integrována souprava pro poskytnutí první pomoci."

Yeti představila Škoda v roce 2009, v loňském roce dorazilo upravené provedení s přepracovanou přední částí. Do konce dubna jich automobilka vyrobila přes 640 tisíc. Škoda vyrábí yetiho ve východočeských Kvasinách, v Ruském Nižném Novgorodu. V Číně se vyrábí prodloužená verze vozu.

Autor:




Nejčtenější

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.