Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První fotky yetiho s novou tváří. Z jednoho budou dva

  19:21aktualizováno  19:21
Škoda Yeti se po čtyřech letech dočkala faceliftu. Výraznou tvář nahradila obyčejnější s ostře řezanými jednoduchými světly. Yeti je také první škodovka s parkovací kamerou.

Nezaměnitelná tvář škodováckého SUV se čtveřicí světel, které byly poznávacím znakem, bude minulostí. Yeti dostává tvář ostatních nových škodovek, takže světla v nové přídi jsou ostřeji řezaná. Nově může pseudoterénní škodovka dostat bi-xenonové světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení. Přední mlhovky jsou nově hranaté a přestěhované dolů do nárazníku.

Víko kufru promáčkli designéři tak, aby vznikly dva šikmé prolisy vedle registrační značky, jako to u škodovek zavedl rapid.

Pouliční švihák, nebo zálesák

V Mladé Boleslavi vytvořili rovnou dvě verze vzhledu. Stylovější, jakousi "městskou" variantu a pak robustněji vyhlížející verzi pro výlety do přírody. Odlišíte je hlavně podle nárazníků. Městský frajer má také lakované boční lišty, dobrodružněji pojatý sourozenec zůstane u černých, nelakovaných.

Nová Škoda Yeti
Nová Škoda Yeti

"Městská" a "outdoorová" varianta faceliftované Škody Yeti

V nabídce jsou čtyři nové varianty hliníkových kol a nové barvy. Do interiéru doplnili nově tvarovaný tříramenný volant, který má sedm variant provedení. Nové jsou také potahové látky a dekory.

Yeti bude prvním modelem značky vybaveným zadní parkovací kamerou. Bude zde také nejnovější generace parkovacího asistenta, který auto samočinně zaparkuje podélně i příčně k vozovce a z podélných mezer i automaticky vyjede. Dále v yetim slaví premiéru bezklíčkové odemykání, zamykání a startování.

Přepracované provedení dostává také praktické drobnosti z rapidu a octavie: oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelnou LED svítilnu, pod sedadlem řidiče držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš.

"Pro přepracované modely Škoda Yeti jsou k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva," vypočítává Bernd Abel ze Škody Auto. "Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k)." Na výběr je mezi pohonem buď jen přední, nebo obou náprav. Pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace.

Fotogalerie

Ještě před modernizací vzhledu Škoda rozšířila u yetiho nabídku kombinací motorů a převodovek. Nově je turbodiesel 2,0 TDI/125 kW k mání také v kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro verzi s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW  je možno objednat dvouspojkové ústrojí DSG se sedmi stupni.

Naživo se modernizované české SUV představí v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu, ale do prodeje dorazí až koncem roku.

V Česku se Yeti vyrábí v závodě Kvasiny, v Rusku v Nižném Novgorodu a koncem roku 2013 bude zahájena jeho výroba také v čínské Šanghaji. Pouze pro čínský trh se ještě chystá o šest centimetrů prodloužená verze yetiho.

Do 30. června 2013 se podle statistik automobilky prodalo zhruba 263 200 škodovek se jménem sněžného muže.

Zájemci o větší škodovácké SUV budou muset ještě několik let počkat na sněhuláka (více zde).

Škoda Yeti GreenLine

Původní podoba Škody Yeti





Nejčtenější

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

BMW Řada 5 52d 2013 ·...
BMW Řada 5 52d 2013 ·...

r.v. 2013, naj. 78 656 km, diesel
680 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.