Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Yeti v testu britského automagazínu

  16:23aktualizováno  16:23
Hvězda škodováckého stánku na letošním autosalonu v Ženevě jménem Yeti cestuje po výstavách a autosalonech. Při příležitosti oslav století výroby automobilů značky Škoda přivezl britský dovozce aut z Mladé Boleslavi Yetiho za Lamanšský průliv.
Škoda Yeti

Škoda Yeti - Yeti | foto: fdviDNES.cz

foto100 LET ŠKODOVEK
Pozor! Velká příloha

Redaktoři Auto Expressu studii, jejíž výroba by podle blíže nespecifikovaných zdrojů britského automagazínu nemusela být úplnou utopií, "otestovali".

Britští novináři se do auta posadili, odborným a kritickým okem obhlédli interiér vozu a pak se v yetim svezli.

Bleděmodrý švihák z Boleslavi se sice tváří jako dospělé auto, vzhledem k tomu, že je čistokrevným konceptem, ale nemá pod kapotou motor.

Koňské síly tak musely nahradit svaly pracovníků britského zastoupení automobilky. Jaroslav Černý z tiskového oddělení Škody Auto akci popisuje takto: "Britského novináře tlačili za volantem yetiho po parkovišti."

Čtěte také: Budoucnost Škody? Yeti možná do výroby, fabia za dva roky 
Auto Express v "testu" oceňuje chytrá technická řešení. Chválí dobrý výhled z vozu díky úzkým předním sloupkům, snadné nastupování a přehledně řešené pracoviště řidiče. Líbí se horizontálně dělené dveře kufru s integrovaným nosičem kol.

Větší světlá výška a pohon předních kol spolupracující s elektronickými systémy podpory trakce jsou pro terén, do kterého normální řidiči vyrážejí, dostačující, píše Auto Express.

Magazín dále pokračuje: Auto využívá, stejně jako roomster, který se ve své finální produkční podobě představí příští rok, podvozkové části, brzdy a převodovku z nejmenší škodovky - fabie.

Britský automagazín naznačuje také budoucnost nejnovějšího mladoboleslavského konceptu. Automobilka při představení yetiho prohlásila, že o jeho osudu spolurozhodnou ohlasy veřejnosti. Auto Express jde dále a s odkazem na tajné zdroje píše, že by se yeti měl dostat do výroby v roce 2007.

Jaroslav Černý ze Škody Auto se k možnému uvedení yetiho do života nevyjádřil. Stejně jako nepotvrdil ani nevyvrátil tvrzení Auto Expressu, že pod kapotu "škodovky pro radost" budou nabízeny benzinové motory 1,6 až 2,0 litru a turbodiesel 1,9 litru. K tomu Černý říká: "Jsou to motory, které Škoda nabízí do svých stávajících modelů. Je to jen spekulace."

Vše o ženevské studii:

Škoda Yeti: Horal z Boleslavi

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.