Škoda Yeti

Škoda Yeti - Yeti | foto: fdv, iDNES.cz

Škoda Yeti v testu britského automagazínu

  • 102
Hvězda škodováckého stánku na letošním autosalonu v Ženevě jménem Yeti cestuje po výstavách a autosalonech. Při příležitosti oslav století výroby automobilů značky Škoda přivezl britský dovozce aut z Mladé Boleslavi Yetiho za Lamanšský průliv.

foto100 LET ŠKODOVEK
Pozor! Velká příloha

Redaktoři Auto Expressu studii, jejíž výroba by podle blíže nespecifikovaných zdrojů britského automagazínu nemusela být úplnou utopií, "otestovali".

Britští novináři se do auta posadili, odborným a kritickým okem obhlédli interiér vozu a pak se v yetim svezli.

Bleděmodrý švihák z Boleslavi se sice tváří jako dospělé auto, vzhledem k tomu, že je čistokrevným konceptem, ale nemá pod kapotou motor.

Koňské síly tak musely nahradit svaly pracovníků britského zastoupení automobilky. Jaroslav Černý z tiskového oddělení Škody Auto akci popisuje takto: "Britského novináře tlačili za volantem yetiho po parkovišti."

Čtěte také: Budoucnost Škody? Yeti možná do výroby, fabia za dva roky 
Auto Express v "testu" oceňuje chytrá technická řešení. Chválí dobrý výhled z vozu díky úzkým předním sloupkům, snadné nastupování a přehledně řešené pracoviště řidiče. Líbí se horizontálně dělené dveře kufru s integrovaným nosičem kol.

Větší světlá výška a pohon předních kol spolupracující s elektronickými systémy podpory trakce jsou pro terén, do kterého normální řidiči vyrážejí, dostačující, píše Auto Express.

Magazín dále pokračuje: Auto využívá, stejně jako roomster, který se ve své finální produkční podobě představí příští rok, podvozkové části, brzdy a převodovku z nejmenší škodovky - fabie.

Britský automagazín naznačuje také budoucnost nejnovějšího mladoboleslavského konceptu. Automobilka při představení yetiho prohlásila, že o jeho osudu spolurozhodnou ohlasy veřejnosti. Auto Express jde dále a s odkazem na tajné zdroje píše, že by se yeti měl dostat do výroby v roce 2007.

Jaroslav Černý ze Škody Auto se k možnému uvedení yetiho do života nevyjádřil. Stejně jako nepotvrdil ani nevyvrátil tvrzení Auto Expressu, že pod kapotu "škodovky pro radost" budou nabízeny benzinové motory 1,6 až 2,0 litru a turbodiesel 1,9 litru. K tomu Černý říká: "Jsou to motory, které Škoda nabízí do svých stávajících modelů. Je to jen spekulace."

Vše o ženevské studii:

Škoda Yeti: Horal z Boleslavi

,