Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda začala s výrobou elektrooctavií. Bude je zatím testovat

  11:21aktualizováno  13:52
Mladoboleslavská automobilka začala s výrobou testovací flotily vozů Škoda Octavia Green E Line. První kilometry začnou najíždět letos na podzim.

Škoda Octavia Green E Line | foto: Škoda

"Ve spolupráci s externími partnery budou sbírat podrobné informace o praktické využitelnosti, spolehlivosti a bezpečnosti elektromobilů," vysvětluje automobilka.

První elektrickou škodovku na silnicích rozeznáme podle designových polepů a speciálního bezpečnostního prvku – zvukového generátoru, který do rychlosti asi 40 km/h simuluje zvuk motoru.

Škoda zahájila výrobu testovací flotily elektrických Octavií Green E Line

Elektromobilům – zdá se – patří budoucnost. Do jejich vývoje se intenzivně pustil celý koncern Volkswagen, do něhož patří i česká značka. "Myslím, že právě elektromobily jsou správnou odpovědí na neustále přísnější emisní limity a potřebu trvale udržitelného rozvoje automobilového průmyslu," komentuje Eckhard Scholz, člen představenstva Škody Auto zodpovědný za technický vývoj.

Škoda představila elektrickou octavii loni v září na autosalonu v Paříži. "Během tří až čtyř let chceme uvést první sériově vyráběné elektrické škodovky," slíbil při jejím odhalení zástupce automobilky. Čtěte zde

Dojezd 150 kilometrů

Octavia Green E Line vychází z oblíbeného modelu Škoda Octavia Combi. "Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídicí jednotky a elektromotoru," vysvětluje Evžen Krauskopf z tiskového oddělení automobilky. "Při vývoji přitom využila Škoda také moduly koncernu Volkswagen."

Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici od nejnižších otáček. To je oceňovaná vlastnost elektromotorů. Hbitost ocení řidič zejména v městském provozu.

Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za dvanáct sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontového akumulátoru, který schová energii na 150 kilometrů jízdy. Baterie se skládá ze 180 článků s celkovou energií 26,5 kWh, hmotnost akumulátoru je asi 315 kilogramů. Při brzdění motorem se energie do akumulátoru navrací.

Škoda také prozradila, že zákazníkům nabídne i nabíjecí (plug-in) hybridní vůz, který kombinuje spalovací agregát s elektromotorem.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.