Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda zdražila nejdůležitější modely, zdůvodňuje to zdražením dílů

  12:00aktualizováno  15:20
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zdražila své nejžádanější modely na českém trhu. Zákazníci od pondělí zaplatí například o 15 000 korun více za Škodu Superb, octavie zdraží o 7000 korun a fabie o pět tisíc korun.

Nová Škoda Superb v Praze | foto: Lukáš Hron, Mobil

„U vybraných modelů značky došlo od 16. listopadu k úpravě ceníkových cen pro koncového zákazníka. Na vozy objednané před tímto datem se vztahuje cenová garance,“ uvádí pro iDNES.cz Vítězslav Pelc ze Škody Auto.

Zdražují komponenty a stroje

Důvody zdražení Škodovek

„Index spotřebitelských cen a nízká míra inflace zohledňují standardizovaný spotřebitelský koš dle ČSÚ (Českého statistického úřadu - pozn. red.). Jeho položky neobsahují námi uvažovaný a prováděný nákup komponentů a zařízení, které ovlivňují výslednou cenu vozu,“ vysvětluje Vítězslav Pelc ze Škody Auto. „Ceny těchto nakupovaných statků se pro nás bohužel zvyšují. V realitě rostoucí ceny vstupů - a tedy nepříznivých inflačních vlivů - jsme i my nuceni přistoupit k cenové úpravě našich výrobků.“

„Cenová úprava je kompenzována rozšířením prvků základní výbavy vozu,“ dodává Pelc.

„Změny v ceníku se týkají modelů Fabia, Octavia a Superb, u nichž jsme několik měsíců drželi stejnou cenovou hladinu, navzdory nepříznivým inflačním vlivům, například růst cen některých nakupovaných komponentů a součástek,“ vysvětluje zástupce značky.

Na zvýšení cen upozornil magazín AutoRoad.cz. Superb ještě začátkem listopadu začínal na částce 599 900 korun (liftback 1,4 TSI). Dnes startuje na 614 900 korunách. Provedení kombi pak na 644 900 korunách. Patnáctitisícové zdražení je plošné i pro další stupně výbavy a varianty motorů.

Fotogalerie

Octavia podražila o sedm tisíc korun, ceník tedy začíná částkou 354 900 korun (kombi 384 900 Kč). Fabia podražila o pět tisíc korun. U obou modelů je zvýšení cen plošné pro všechny varianty.

Ceníkové ceny ostatních modelových řad podle Pelce zůstávají nezměněny, cena se nemění ani pro cenu akčního modelu Octavia Fresh. „Výhodná akční modelová paleta Fresh obsahuje nyní modely Citigo, Rapid, Yeti a Octavii a zahrnuje významná produktová rozšíření, díky kterým je nyní ještě výhodnější,“ řekl Pelc.

Automobilka nyní zdražuje po roce, kdy naposledy plošně zvedla ceny svých vozů. Modely Rapid a Yeti nyní sice plošně nezdražily, ale zvýšila se cena některých příplatkových prvků nebo určitých stupňů výbavy.

Autoři: ,




Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Další z rubriky

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 116 993 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.