Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovka, kterou nikdy nepotkáte: Superb Fastback

aktualizováno 
V nabídce české značky se to hemží kombíky a i ty nekombíkové modely se snaží zahrát na praktickou notu. Stylové kreace si v designérském studiu asi zakázali. Jak by mohla vypadat nejsvůdnější škodovka, si představil automagazín AutoDesign&Styling ve svém aktuálním čísle.

Škoda Superb Fastback | foto: Pavel Hrubý, AutoDesign&Styling

Budoucnost nejvyššího modelu mladoboleslavské automobilky je nejistá. Poté, co superb naštval šéfa celého koncernu Volkswagen Martina Winterkorna, protože v testech poráží ikonického passata, se prý bude muset začít největší škodovka uskromňovat. Více o starostech Volkswagenu se Škodovkou čtěte ZDE

Radek Laube, šéfredaktor automagazínu AutoDesign&Styling, který se věnuje automobilovému designu, a designér a architekt Pavel Hrubý si ale zrovna pro superb ke konvenčním karosářským verzím sedan a kombi, které má teď v nabídce, vysnili stylovou verzi fastback (sedan se splývající zádí). Stejně střižené modely, často označené jako "čtyřdveřové kupé", představuje stále více automobilek. Jedním z prvních byl Mercedes s modelem CLS, časem se přidal třeba Volkswagen Passat CC nebo Audi A5 Sportback.

Škoda Superb Fastback

"Řadím se mezi obdivovatele škodováckého designu, který mám rád zejména pro jeho neokázalost, čistotu a důvěryhodnost. V modelovém portfoliu ale stále postrádám pomyslný vrchol," vysvětluje Radek Laube.

S Pavlem Hrubým se shodli na tom, že ta správná "stylovka" je fastback. Tedy sedan se splývavou zádí. "Mezi nejelegantnější a nejvíc trendy koncepce dnes jednoznačně patří kupé-sedany," popisuje Laube.

"Když se ale podívám například na A5 Sportback a A6 sedan, rozdíl ve tvaru zadní části není zas tak dramatický. Zatímco prostor, který je mezi superbem vycházejícím z proporcí klasických tříprostorových limuzín a variantou kombi, po nové koncepci fastback doslova volá," dodává. Více o Superbu Fastback se dočtete na stránkách časopisu ZDE.

Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.