Budoucnost nejvyššího modelu mladoboleslavské automobilky je nejistá. Poté, co superb naštval šéfa celého koncernu Volkswagen Martina Winterkorna, protože v testech poráží ikonického passata, se prý bude muset začít největší škodovka uskromňovat. Více o starostech Volkswagenu se Škodovkou čtěte ZDE
Radek Laube, šéfredaktor automagazínu AutoDesign&Styling, který se věnuje automobilovému designu, a designér a architekt Pavel Hrubý si ale zrovna pro superb ke konvenčním karosářským verzím sedan a kombi, které má teď v nabídce, vysnili stylovou verzi fastback (sedan se splývající zádí). Stejně střižené modely, často označené jako "čtyřdveřové kupé", představuje stále více automobilek. Jedním z prvních byl Mercedes s modelem CLS, časem se přidal třeba Volkswagen Passat CC nebo Audi A5 Sportback.
"Řadím se mezi obdivovatele škodováckého designu, který mám rád zejména pro jeho neokázalost, čistotu a důvěryhodnost. V modelovém portfoliu ale stále postrádám pomyslný vrchol," vysvětluje Radek Laube.
S Pavlem Hrubým se shodli na tom, že ta správná "stylovka" je fastback. Tedy sedan se splývavou zádí. "Mezi nejelegantnější a nejvíc trendy koncepce dnes jednoznačně patří kupé-sedany," popisuje Laube.
"Když se ale podívám například na A5 Sportback a A6 sedan, rozdíl ve tvaru zadní části není zas tak dramatický. Zatímco prostor, který je mezi superbem vycházejícím z proporcí klasických tříprostorových limuzín a variantou kombi, po nové koncepci fastback doslova volá," dodává. Více o Superbu Fastback se dočtete na stránkách časopisu ZDE.