Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovka představila studii limuzíny Montreux

  13:28aktualizováno  13:28
Ž e n e v a - Mladoboleslavská Škoda Auto představila na mezinárodním autosalonu v Ženevě studii největšího automobilu ve své novodobé historii. Koncept s pracovním názvem Montreux má rozvor a celkovou délku dokonce o deset centimetrů větší než koncernový příbuzný Volkswagen Passat. Další technické podrobnosti včetně předpokládané ceny představitelé Škody odmítli prozradit.

O tom, jestli se studie začne vyrábět, by se podle zástupců automobilky mělo rozhodnout v několika příštích měsících, částečně podle reakcí u veřejnosti nebo motoristických novinářů.

"První reakce po odhalení vozu byly velmi pozitivní.

Švýcarští prodejci škodovek mi gratulovali," řekl technický šéf automobilky Škoda Wilfried Bockelmann.

Továrna užívá pro vůz pracovní název Škoda Bohemia.

Ani Montreux ani Bohemia však nejsou názvy definitivní.

Škoda Auto se luxusním modelem snaží zaplnit mezeru na trhu po automobilech jako Ford Scorpio nebo Opel Senator.

Neznámá zůstává  cena. Většina konkurentů však nestojí méně než 600 tisíc korun.

Fotografie novinek ze ženevského autosalonu, včetně nové
ŠKODY FABIA SEDAN

NAJDETE ZDE

A čím by Škoda Montreux měla přesvědčit zákazníka váhajícího mezi ní a vozem jakým je třebaVolkswagen Passat? "Nabídneme více prostoru," zdůraznil Vratislav Kulhánek a vyloučil, že by měla být velká škoda levnější než srovnatelný volkswagen.

HLASUJTE
Myslíte, že bude limuzína Škoda Montreux konkurovat vozům jako jsou mercedes nebo audi?

Podle vyjádření šéfa automobilky bude limuzína především pro ředitele, velvyslance nebo ministry. Od doby, kdy se přestala vyrábět Tatra 613, velké auto z domácí produkce českému trhu chybí," okomentoval nový vůz Vratislav Kulhánek.

ŠKODA MONTREUX očima designéra
Škoda Montreux, to je nová kapitola v novodobých dějinách českého automobilového průmyslu. Ten tam je image Tatry jako výrobce luxusních vozidel pro vládní a reprezentativní účely. Ta tam je dokonce i schopnost takové vozy v Tatře vyrábět, a tak se na uvolněný trůn chystá dosednout nová Škoda Montreux.

 Už při vyslovení otázky na její šance v boji o získání zákazníků tuším odpověď. Jsou vysoké! Uvážíme-li, že je montreux více škodovkou než inovovaný passat volkswagenem, a spočítáme-li prodejní úspěchy passatu, máme odpověď jasnou. Teoreticky je možné, že by image škodovky ještě nemusel stačit na výraznější průlom do této kategorie vozů.

Mám však za to, že ani západoevropští zákazníci nejsou slepí, aby si nevšimli, že kvalita a velká většina dílů nového montreux jsou shodné s passatem. Oba koncernoví konkurenti (montreux je o několik centimetrů větší) jsou si velmi podobní, ale nesmíme zapomínat, že u volkswagenu použité ideje používá škodovka coby firemní image už od doby octavie.

Mám na mysli především zadní světla, která nepřesahují do bočních partií. Výrazně chromovaná přední maska, která už se pro škodovku stává pomalu tradicí, se také na voze značky Volkswagen objevila u passatu poprvé. Při pohledu do interiéru už však poznáváme passat naprosto jednoznačně.

Palubní deska včetně středové konzoly je dle mého soudu úplně identická, a tak může naše oko oceňovat pouze nové a velmi atraktivní dveřní výplně.
JAN PROKOP, spolupracovník redakce

Koncept Škoda Montreux

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Koncept limuzíny Škoda Montreux

Škoda Montreux - pohled do kabiny

Škoda Montreux na autosalonu

Škoda Montreux zezadu

Škoda Montreux

Škoda Montreux

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.