Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovka uvažuje o ukončení výroby fabií ve Vrchlabí

  8:27aktualizováno  8:27
MLADÁ BOLESLAV - Škoda Auto odmítá spekulace o tom, že kvůli poklesu zájmu o její vozy hrozí v podniku velké propouštění. Připouští ovšem, že jedná o možnosti ukončit v pobočném závodě Vrchlabí výrobu fabie sedan. Ani tato varianta by ale podle firmy neměla přinést vážné ohrožení zaměstnanosti. Agentuře to potvrdili zástupci firmy i odborářů.

"Je to jedna z možných variant, že tam (ve Vrchlabí) necháme jen octavie, ale zatím není rozhodnuto," řekl ČTK Jaroslav Černý z tiskového odboru firmy. Podle odborářů se zvažuje ukončení výroby fabií ve Vrchlabí k 31. říjnu.

Podle informací zveřejněných v odborářském tisku by se zde mohlo zrušit až 100 pracovních míst. Mluvčí škodováckých odborářů Jaromír Cvrček ovšem odmítl tyto informace upřesnit. Podle Černého by ani tato varianta neznamenala hromadné propouštění. Situace by se řešila zřejmě přesuny v rámci podniku. Podle odborářského tisku by se firma zřejmě nejdříve rozloučila se zapůjčeným personálem.

"Odbory nepřipouštějí žádné propouštění, protože mají s vedením firmy uzavřenou dohodu o zaměstnanosti, která je součástí platné kolektivní smlouvy. Ta platí do konce roku," řekl Cvrček. V říjnu začne kolektivní vyjednávání pro rok 2003. Udržení  zaměstnanosti by podle Cvrčka mělo být v tomto jednání prioritou podobně jako v předešlých letech.

Kvůli nepříznivému vývoji na trzích automobilka letos již dvakrát omezila výrobu, pokaždé zhruba o dva tisíce vozů. Škoda Auto loni zvýšila celosvětový prodej o 6,2 procenta na 462.321 vozů. Letos v pololetí jí však klesl celosvětově prodej vozů o 7,4 procenta na 228.336 vozů. Letos plánuje automobilka udržet výrobu a prodej zhruba na úrovni loňského roku.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.