Škodovka vsází nejvíc na trhy v Mexiku a Indii

Automobilka Škoda Auto hodlá zlepšit celkové prodejní výsledky i většími úspěchy na exotických trzích. Za nejperspektivnější s ohledem na objemový potenciál považuje firma v dohledné době trhy Indie a Mexika. Zároveň ale chystá průniky na další dosud neobsazené trhy, sdělil mluvčí firmy Milan Smutný.

Automobilka začala montovat vozy v Indii koncem minulého roku a oznámila, že zde hodlá letos prodat kolem pěti tisíc vozů. Testovací fáze zde skončila koncem prosince a od poloviny března už firma pravidelně dodává indickým dealerům. Dosud vyexpedovala tisíc vozů. Vzhledem k dobrému přijetí na indickém trhu
společnost očekává, že roční cíl splní. V dalších letech by se podle informací z firemního tisku mohl objem výroby v Indii ustálit na 10.000 vozech ročně.

Značné naděje spojuje firma s velkým trhem v Mexiku. Ve střednědobém horizontu zde hodlá prodávat 12.000 až 15.000 vozů. Možnosti prodeje ve střední a Jižní Americe jsou pro Škodu Auto v současné době komplikované i kvůli složité politické situaci v Argentině a Venezuele. Ve střednědobém a dlouhodobém horizontu ale automobilka čeká i zde růst prodeje. V současné době jsou hlavními trhy v tomto sektoru pro firmu Dominikánská republika, Ekvádor, Chile a Kolumbie. Letos zde automobilka chce prodat kolem 5000 vozů.

Ještě v letošním roce plánuje Škoda Auto zahájit prodej vozů v Indonésii. O rok později počítá Škoda také se vstupem na australský trh. Mezi další exotické trhy, které přicházejí v úvahu, řadí firma například Nový Zéland, Tchai-wan, Pobřeží
slonoviny a další menší trhy. Cílem firmy je podle Smutného především využít nynější a dosud nevyužité potenciály těchto trhů.

I nadále zůstávají ale stěžejní pro firmu především evropské trhy. V prvním čtvrtletí klesl celosvětově její prodej o 9,1 procenta na 107.277 vozů. Největší podíl prodeje připadá na západní Evropu, kde společnost prodala 62.721 vozů. Na českém trhu prodala v tomto období 18.151 vozů. V roce 2001 Škoda Auto zvýšila celosvětový prodej vozidel o 6,2 procenta na 462.321 vozů. Z celkové produkce bylo 82 procent vyrobených vozidel určeno pro zahraniční trhy.