Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovku by chtěl mít každý padesátý Němec

aktualizováno 
Pokud jde o nejoblíbenější značky automobilů, jsou Němci vlastenci a před luxusem začínají upřednostňovat solidní standard. V průzkumu, který tento týden zveřejnila společnost TNS Infratest, nároční němečtí motoristé nejčastěji zmiňovali značky Mercedes, Audi a Volkswagen v odpovědi na otázku, jaké auto by si pořídili, kdyby se nemuseli ohlížet na peníze.

Nejčastěji zmiňovaným automobilem mezi vysněnými modely bylo Audi A4 | foto: Audi

V minulých letech jasně nejoblíbenější mercedesy přitom výrazně ztratily. Škodovku by ve své garáži chtěl mít téměř každý padesátý Němec.

Tři nejoblíbenější značky Němců se umístily v průzkumu ze sklonku minulého roku v tak těsných odstupech za sebou, že je podle statistiků pokryje statistická odchylka.

Některý z modelů značky Mercedes letos uvedlo jako svůj vysněný vůz 13,9 procenta z více než 1500 dotázaných, Audi zaznělo u 13,2 procenta z nich a Volkswagen jmenovalo 13 procent respondentů.

Všechny tři značky tak lze vyhlásit za vítěze pro rok 2007, uvedl Stoyan Kamburow z TNS Infratest.

Nad trojicí vítězných značek s výrazným odstupem zaostávají značky jako BMW a Porsche.

"Nejnápadnější je na aktuálních výsledcích všeobecný ústup německých luxusních značek v přáních motoristů. Jestliže Audi, BMW, Mercedes a Porsche v roce 2006 ještě zabíraly podíl 47,4 procenta v automobilových přáních německých řidičů osobních vozů, nyní klesl na 41,1 procenta," uvedl Kamburow.

Stále více se Němci zaobírají myšlenkou pořídit si Volkswagen, jejž si oproti loňsku polepšil o 2,6 procenta, Peugeot (o 1,4 procenta na 2,5 procenta) nebo škodovku (zlepšení o 1,1 procenta na nynějších 1,8 procenta).

Mezi jednotlivými modely se nově projevila dominance vozů z rodiny koncernu Volkswagen, do níž patří také značky Audi nebo Škoda.

Vůbec nejčastěji zmiňovaným automobilem mezi vysněnými modely bylo Audi A4 se 3,9 procenta dotázaných, druhý se umístil Volkswagen Golf se 3,7 procenta a třetí Audi A6 se 3,5 procenta.

Auta, o kterých sní Němci
1. Mercedes (13,9%)
2. Audi (13,2%)
3. Volkswagen (13,0%)
4. BMW (9,9%)
5. Opel (4,4%)
6. Ford (4,1%)
7. Porsche (4,1%)
8. Peugeot (2,5%)
9. Toyota (2,4%)
10. Ferrari (2,2%)

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.